Nerizikuokite: štai 13 pavojingiausių oro bendrovių pasaulyje

„Tai galėjo nutikti bet kada ir bet kam“. „Skridome su jais, džiaugėmės likę gyvi“. Tokie ir panašūs įrašai užtvindė Rusijos socialinius tinklus. Šeštadienio rytą Egipte sudužus rusų oro linijų „Kogalymavia“ lėktuvui žmonės ėmė kaltinti šios bendrovės vadovybę.

Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Per pastarąjį dešimtmetį „Yeti Airlines“ įvyko keletas incidentų, kurie nusinešė daugiau nei trisdešimt keleivių ir įgulos narių gyvybių.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Per pastarąjį dešimtmetį „Yeti Airlines“ įvyko keletas incidentų, kurie nusinešė daugiau nei trisdešimt keleivių ir įgulos narių gyvybių.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Sriwijaya Air“ skrydžių saugumo požiūriu neturi tarptautinio pripažinimo, jos lėktuvams uždrausta įskristi į Europos oro erdvę.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Sriwijaya Air“ skrydžių saugumo požiūriu neturi tarptautinio pripažinimo, jos lėktuvams uždrausta įskristi į Europos oro erdvę.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Mianmaro aviakompanijos „Air Bagan“ skrydžių tvarkaraštyje beliko vienas tarptautinis maršrutas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Mianmaro aviakompanijos „Air Bagan“ skrydžių tvarkaraštyje beliko vienas tarptautinis maršrutas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Bendrovei ne tik uždrausta įskristi į Europos Sąjungos oro erdvę, bet jai galioja ir kitas draudimas. Po eilės katastrofų ir avarijų Jungtinių Valstijų ambasados darbuotojams dabar uždrausta skraidyti šios bendrovės lėktuvais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Bendrovei ne tik uždrausta įskristi į Europos Sąjungos oro erdvę, bet jai galioja ir kitas draudimas. Po eilės katastrofų ir avarijų Jungtinių Valstijų ambasados darbuotojams dabar uždrausta skraidyti šios bendrovės lėktuvais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Per pastarąjį dešimtmetį šeši rimti incidentai nusinešė 50 žmonių gyvybes, tad saugumo sumetimais šiai oro bendrovei uždrausta įskristi į Europos oro erdvę.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Per pastarąjį dešimtmetį šeši rimti incidentai nusinešė 50 žmonių gyvybes, tad saugumo sumetimais šiai oro bendrovei uždrausta įskristi į Europos oro erdvę.<br>AFP/Scanpix nuotr.
2009 ir 2010 metais vienas vyras bandė įsėsti į šios bendrovės lėktuvą su sprogmenimis, tačiau jo užmačios buvo paverstos niekais. Kadangi bendrovė neturi pripažinto saugos sertifikato, jos lėktuvams draudžiama įskristi į Europos Sąjungos oro erdvę.<br>AFP/Scanpix nuotr.
2009 ir 2010 metais vienas vyras bandė įsėsti į šios bendrovės lėktuvą su sprogmenimis, tačiau jo užmačios buvo paverstos niekais. Kadangi bendrovė neturi pripažinto saugos sertifikato, jos lėktuvams draudžiama įskristi į Europos Sąjungos oro erdvę.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nuo 2006 metų dėl nepakankamo skrydžių saugumo bendrovė įtraukta į Europos Sąjungos juodąjį sąrašą. Šalyje viešpataujant talibams šios oro bendrovės skrydžiai buvo visiškai uždrausti, o nuvertus Talibaną bendrovė turi atsistatyti.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nuo 2006 metų dėl nepakankamo skrydžių saugumo bendrovė įtraukta į Europos Sąjungos juodąjį sąrašą. Šalyje viešpataujant talibams šios oro bendrovės skrydžiai buvo visiškai uždrausti, o nuvertus Talibaną bendrovė turi atsistatyti.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Lion Air“ skrydžių saugos rodiklius ne be pagrindo galima pavadinti siaubingais – per pastarąjį dešimtmetį įvyko aštuoni rimti incidentai, per kuriuos žuvo žmonių.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Lion Air“ skrydžių saugos rodiklius ne be pagrindo galima pavadinti siaubingais – per pastarąjį dešimtmetį įvyko aštuoni rimti incidentai, per kuriuos žuvo žmonių.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Nepal Airlines“ niekada nedalyvavo jokioje tarptautiniu mastu pripažintoje skrydžių saugos audito programoje, tad ir toliau lieka viena iš pavojingiausių oro bendrovių pasaulyje,<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Nepal Airlines“ niekada nedalyvavo jokioje tarptautiniu mastu pripažintoje skrydžių saugos audito programoje, tad ir toliau lieka viena iš pavojingiausių oro bendrovių pasaulyje,<br>AFP/Scanpix nuotr.
Per pastaruosius 12 metų „Kam Air“ orlaiviai patyrė keletą avarijų, tarp kurių ir viena lėktuvo katastrofa, kai šiam sudužus žuvo 96 keleiviai ir 8 įgulos nariai. Kartą buvo pagrasinta lėktuvą susprogdinti, ir pilotai buvo priversti keisti maršrutą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Per pastaruosius 12 metų „Kam Air“ orlaiviai patyrė keletą avarijų, tarp kurių ir viena lėktuvo katastrofa, kai šiam sudužus žuvo 96 keleiviai ir 8 įgulos nariai. Kartą buvo pagrasinta lėktuvą susprogdinti, ir pilotai buvo priversti keisti maršrutą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Tara Air“ skrydžių saugos rodikliai, švelniai tariant, nėra geri. Per 2010-uosius ir 2011-uosius metus įvyko trys incidentai ir žuvo 22 žmonės – keleiviai ir įgulos nariai.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Tara Air“ skrydžių saugos rodikliai, švelniai tariant, nėra geri. Per 2010-uosius ir 2011-uosius metus įvyko trys incidentai ir žuvo 22 žmonės – keleiviai ir įgulos nariai.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„SCAT“ ilgą laiką nebuvo patyrusi katastrofų ar avarijų, tačiau 2013 metais iš Kokšetau į Almaty skridęs lėktuvas, kuriame buvo 21 žmogus, sudužo, ir visi žmonės žuvo.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„SCAT“ ilgą laiką nebuvo patyrusi katastrofų ar avarijų, tačiau 2013 metais iš Kokšetau į Almaty skridęs lėktuvas, kuriame buvo 21 žmogus, sudužo, ir visi žmonės žuvo.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

lrytas.lt

Nov 1, 2015, 5:29 PM, atnaujinta Oct 6, 2017, 8:36 AM

Lėktuvas priklausė mažai oro linijų bendrovei „Kogalymavia“, dar vadinamai „Metrojet“, kurios būstinė yra Vakarų Sibire. Egipte sudužęs lėktuvas buvo naudojamas jau 18 metų.

Rusai teigia, kad nelaimę buvo galima nujausti, nes „Kogalymavia“ yra prisipirkusi senų lėktuvų, kuriais bijo skraidyti ne tik keleiviai, bet ir lėktuvo įgula.

Leidinys „AirlineRatings.com“ paskelbė pavojingiausių pasaulio oro transporto įmonių sąrašą, vertindamas jas pagal septynių žvaigždučių vertinimo skalę.

Visos žemiau išvardintos oro bendrovės įvertintos ne daugiau kaip dviem žvaigždutėmis, atsižvelgiant į tokius veiksnius: ar jos turi Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) skrydžių saugos audito (International Air Transport Association Operational Safety Audit – IOSA) sertifikatą (šis sertifikatas garantuoja aukščiausios kokybės skrydžių valdymą ir kontrolę. – Red.), ar yra įtrauktos į Europos Sąjungos juodąjį sąrašą, ar per 10 metų neįvyko mirtinų nelaimingų atsitikimų, ar jas yra aprobavusi JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) ir ar jos atitinka visus aštuonis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) saugumo parametrus.

13. „Yeti Airlines“

„Yeti Airlines“ yra „Tara Air“ (žr. 5 vietoje esančią bendrovę, kuriai „AirlineRatings.com“ skyrė tik vieną žvaigždutę) patronuojanti bendrovė. Ji priskirta dviejų žvaigždučių kategorijai atsižvelgus į tai, kad nebėra mirtinų nelaimingų atsitikimų ir ją yra aprobavusi FAA. Ši aviakompanija įkurta 1998 metais, ji įsikūrusi Nepalo sostinėje Katmandu ir kartu su „Tara Air“ yra didžiausias šalies vidaus skrydžių operatorius. „Yeti Airlines“ aptarnauja dešimt maršrutų šalyje, ji eksploatuoja septynis orlaivius.

Per pastarąjį dešimtmetį „Yeti Airlines“ įvyko keletas incidentų, kurie nusinešė daugiau nei trisdešimt keleivių ir įgulos narių gyvybių, taip pat per katastrofas buvo prarasta pora orlaivių. Tačiau bendrovė gali pasigirti, kad ji dirba tiksliausiai iš visų Nepalo oro bendrovių ir siūlo gėrimus ir užkandžius skrydžių metu.

„Yeti Airlines“ taip pat siūlo valandos trukmės specialų Everesto apžvalgos skrydį, kuris yra populiarus tarp šalyje viešinčių turistų. Kaip ir visų kitų Nepalo oro bendrovių, jos lėktuvams uždrausta įskristi į Europos Sąjungos oro erdvę, nes ji dar neįvykdė IOSA reikalavimų.

12. „Sriwijaya Air“

Ši Indonezijos aviakompanija įvertinta dviem žvaigždutėmis, tai trečia pagal dydį šalies oro bendrovė. „Sriwijaya Air“ yra privati įmonė, savo veiklą ji pradėjo 2003 metais. Jos lėktuvai skraido į Indonezijos miestus ir trimis tarptautiniais maršrutais. Bendrovė pagal teikiamas paslaugas klasifikuojama kaip vidutinės klasės, skrydžių metu ji siūlo gėrimų ir užkandžių. Iki 2013 metų įmonė tikėjosi tapti visas paslaugas teikiančia aviakompanija, tačiau jai nepavyko iki šiol.

Kas dėl skrydžių saugumo, tai „Sriwijaya Air“ dar turi daug ką nuveikti. Ši bendrovė skrydžių saugumo požiūriu neturi tarptautinio pripažinimo, jos lėktuvams uždrausta įskristi į Europos oro erdvę, FAA jos nėra aprobavusi. Ir tik dėl to, kad nebuvo mirtinų nelaimingų atsitikimų, bendrovė pelnė dvi žvaigždutes.

Vis dėlto, be incidentų neapsieita: keli incidentai įvyko ant kilimo ir tūpimo tako, per kuriuos buvo sužaloti žmonės ir apgadinti lėktuvai. „Sriwijaya Air“ turi didelį oro laivyną – 39 lėktuvus, kurių vidutinė eksploatacijos trukmė 24 metai. Ji derasi dėl naujesnių lėktuvų pirkimo, kad galėtų pakeisti didžiąją dalį senų orlaivių. Galbūt su naujesniais lėktuvais, pradėjusi skraidinti keleivius papildomais maršrutais, ši aviakompanija nuspręs dalyvauti skrydžių saugos sertifikavime ir ateityje „susižers“ daugiau žvaigždučių.

11. „Air Bagan“

Viena iš šiame sąraše tik dviem žvaigždutėmis įvertintų oro bendrovių, kurioms leidžiama įskristi į Europos oro erdvę, yra Mianmaro aviakompanija „Air Bagan“. Ji įkurta 2004 metais, jos lėktuvai skraido į daugiau kaip 20 šalies miestų.

Nuo 2007 metų buvo planuojama padidinti tarptautinių maršrutų skaičių, tačiau dėl nepakankamo saugumo skrydžiai buvo atšaukti. Dabar bendrovės skrydžių tvarkaraštyje beliko vienas tarptautinis maršrutas. Dar vienas faktas, susijęs su šia aviakompanija, yra tas, kad JAV piliečiams draudžiama su ja turėti verslo reikalų dėl šios šalies paskelbtų sankcijų Mianmaro vyriausybei.

Nepaisant dviejų katastrofų ir keleto mirtinų nelaimingų atsitikimų, atrodo, kad „Air Bagan“ yra šiek tiek saugesnė už daugelį kitų į šį sąrašą įtrauktų aviakompanijų, ypač atsižvelgiant į tai, kad bendrovė jau netrukus žada išpildyti būtinus ICAO reikalavimus.

„Air Bagan“ taip pat siūlo gerus produktus skrydžio metu, užkandžiai ir gėrimai siūlomi visuose šios bendrovės lėktuvuose nepriklausomai nuo skrydžio trukmės ir atstumo. Atrodo, kad keleiviai mėgsta šį vežėją, ir reikia tikėtis, kad jos reitingai pakils, kai bus įsitikinta, jog imtasi papildomų priemonių skrydžių saugumui užtikrinti.

10. „Susi Air“

Atrodo, kad Indonezijos oro transporto įmonės pirmauja lenktynėse dėl „AirlineRatings.com“ dviejų žvaigždučių įvertinimo gavimo. Ekstremali vietovė, mažesni langų stiklai, oro sąlygos, vietinių genčių nenoras bendradarbiauti ir sunkumai palaikant ryšį su skrydžių kontrolės tarnybomis – visų šių veiksnių derinys turi didelę įtaką šios oro bendrovės skrydžių saugumui.

„Susi Air“ vykdo komercinius ir užsakomuosius skrydžius po visas Indonezijos salas ir gyvuoja nuo 2004 metų. Bendrovė yra viena iš nedaugelio Indonezijos oro bendrovių, kurios daugumą pilotų samdo iš Vakarų šalių. Daugiausia samdomi jauni pilotai, kurie nori pasididinti skraidymo valandų skaičių.

Bendrovei ne tik uždrausta įskristi į Europos Sąjungos oro erdvę, bet jai galioja ir kitas draudimas. Po eilės katastrofų ir avarijų Jungtinių Valstijų ambasados darbuotojams dabar uždrausta skraidyti šios bendrovės lėktuvais. Įmonė naudoja lėktuvus, kuriuose be pilotų nebūna jokio kito įgulos personalo.

Lėktuvo pilotų kabina yra atvira, visi lėktuvo valdymo prietaisai laisvai pasiekiami, tad koks nors chuliganas ar triukšmadarys tikrai kelia rimtą pavojų skrydžio saugumui. Nors tvirtinama, kad „Susi Air“ yra viena iš geresnių Indonezijos aviakompanijų, vargu ar AirlineRatings.com“ ją įvertins skrydžių saugumo požiūriu daugiau kaip dviem žvaigždutėmis.

9. „Merpati Airlines“

Bendrovę „Merpati Airlines“ 1962 metais įsteigė Indonezijos vyriausybė kaip antrąją valstybinę oro transporto įmonę. Ji buvo pagrindinė aviakompanija vidaus oro susisiekimo paslaugoms teikti ir skraidino keleivius į 25 šalies miestus, taip pat į Rytų Timorą ir Malaiziją. Dėl finansinių problemų 2014 metų vasario mėnesio pradžioje aviakompanijos veikla buvo sustabdyta. Bendrovės likimas pakibo ore. Indonezijos vyriausybė pažadėjo investuoti pinigų, kad jos lėktuvai vėl galėtų kilti.

Kas dėl skrydžių saugumo, tai

per pastarąjį dešimtmetį šeši rimti incidentai nusinešė 50 žmonių gyvybes, tad saugumo sumetimais šiai oro bendrovei uždrausta įskristi į Europos oro erdvę.

„Merpeti“, kas išvertus iš indoneziečių kalbos reiškia „balandis“, gali pasigirti mokymo centru ir pilotų rengimo mokykla, todėl šios įmonės skrydžių saugumo rodikliai dar labiau stebina.

Anksčiau bendrovė buvo išreiškusi interesą gauti Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) Skrydžių saugos audito (IOSA) sertifikatą, tačiau kada ši oro bendrovė neapmoka sąskaitų už kurą, jos darbuotojai nepatenkinti, o veikla sustabdyta, būtų labai keista, jei ji dar gyvuos, kai kitais metais pasirodys nauja tyrimo ir reitingavimo medžiaga.

8. „Daallo Airlines“

Apie šią dviem žvaigždutėmis įvertintą oro transporto įmonę keleiviai atsiliepia kaip apie vieną blogiausių saugumo, švaros ir teikiamų paslaugų kokybės požiūriu. „Daallo Airlines“ yra Somalio aviakompanija, kurios būstinė įsikūrusi Dubajuje, o jos centrinis oro uostas yra Džibučio–Ambuli tarptautinis oro uostas. Bendrovės lėktuvai skraido į Afrikos Kyšulio ir Arabijos pusiasalio miestus. Gauti informacijos ir faktų apie šią aviakompaniją yra sunku, ir galbūt dėl to skrydžiai jos lėktuvais atrodo dar nesaugesni.

2010 metais visi „Daallo Airlines“ skrydžiai buvo uždrausti, bet vėliau vėl buvo leista skraidyti, nepaaiškinus kodėl. Kalbant apie saugos rodiklius, nors šios aviakompanijos skrydžiai apsiėjo be aukų, būta pora rimtų incidentų. 2009 ir 2010 metais vienas vyras bandė įsėsti į lėktuvą su pakankamu sprogmenų kiekiu orlaiviui susprogdinti, tačiau jo užmačios buvo paverstos niekais. Kadangi bendrovė neturi pripažinto saugos sertifikato, jos lėktuvams draudžiama įskristi į Europos Sąjungos oro erdvę. Šį vežėją galima įtraukti į savo sąrašą kaip bendrovę, kurios lėktuvais geriau neskristi.

7. „Ariana Afghan Airways“

Didžiausia Afganistano oro transporto įmonė skrydžių saugumo požiūriu įvertinta dviem žvaigždutėmis. Ji įsteigta 1955 metais. Nuo 2006 metų dėl nepakankamo skrydžių saugumo bendrovė įtraukta į Europos Sąjungos juodąjį sąrašą. Šalyje viešpataujant talibams šios oro bendrovės skrydžiai buvo visiškai uždrausti, o nuvertus Talibaną bendrovė turi atsistatyti. Jungtinės Tautos panaikino sankcijas, kurios draudė aviakompanijai skraidyti tarptautiniais maršrutais, bet Europos Sąjungos juodasis sąrašas tebegalioja iki šios dienos.

Dėl savo amžiaus ir praeities „Arian Afghan Airways“ skrydžių saugos rodikliai nėra geri. Nuo 2014 metų aviakompanija nurašė 19 orlaivių, o bendras aukų skaičius siekia 154. Nors dauguma šių incidentų įvyko praėjusio amžiaus paskutiniojo dešimtmečio pabaigoje, jų pakanka, kad būtų galima pateisinti prastą aviakompanijos skrydžių saugos įvertinimą.

Tarptautiniu mastu pripažinto skrydžių saugos audito sertifikato neturėjimas taip pat nustumia šią bendrovę žemyn. Metų pradžioje bendrovės lėktuvai skraidė trimis vietiniais ir septyniais tarptautiniais maršrutais, bet neatrodo, kad ši aviakompanija rodytų dideles pastangas, kad pagerintų savo įvaizdį.

6. „Bluewing Airlines“

„Bluewing Airlines“, regioninis vežėjas, skraidinantis keleivius nuo 2002 metų, savo būstinę turi Paramaribe (Surinamas), Zorg en Hoopo oro uosto teritorijoje. Ši maža aviakompanija daugiausiai skraidina keleivius Surinamo, Gajanos, Brazilijos, Venesuelos ir Karibų jūros šalių vidaus oro linijomis. Į Europos Sąjungos oro erdvę jai vartai užkelti.

„Bluewing“ turėjo nemažai problemų dėl nepakankamo skrydžių saugumo užtikrinimo – įvyko kelios katastrofos. 2000-ųjų metų pradžioje užsidegė keturi šios bendrovės lėktuvai „An-28“, kadangi nebuvo laikomasi atitinkamų saugumo taisyklių, tarp jų – lėktuvuose nebuvo sumontuota vadinamoji GPWS sistema (angl. Ground Proximity Warning System – sistema, perspėjanti pilotą apie lėktuvo nuotolį nuo žemės paviršiaus).

Per pastarąjį dešimtmetį įvyko eilė katastrofų, per kurias žuvo tiek įgulos nariai, tiek keleiviai. Kadangi šios oro bendrovės skrydžių saugos rodikliai prasti, kadangi ji įtraukta į Europoas Sąjungos juodąjį sąrašą ir dažnai kyla problemų tupiant, nepanašu, kad artimiausioje ateityje šis vežėjas bus įvertintas didesniu žvaigždučių skaičiumi nei dvi.

5. „Tara Air“

„Tara Air“, jau minėtos oro transporto įmonės „Yeti Air“ (žr. 13) dukterinė įmonė, yra 2009 metais naujai įsteigta aviakompanija, kuri naudoja „Yeti“ oro laivyną. Jos centrinis oro uostas yra Tribhuvano tarptautinis oro uostas. Ši aviakompanija teikia trumpalaikių skrydžių paslaugas, daugiausia skraidindama į atokias ir kalnuotas vietoves, kur įrengti aerodromai ar kilimo ir tūpimo takai. Šis mažas aštuonių orlaivių laivynas „uždirbo“ vieną žvaigždutę, nes jį yra aprobavusi FAA.

„Tara Air“ skrydžių saugos rodikliai, švelniai tariant, nėra geri. Per 2010-uosius ir 2011-uosius metus įvyko trys incidentai ir žuvo 22 žmonės – keleiviai ir įgulos nariai. Skraidyti mažais šios bendrovės lėktuvais pavojinguose kalnuotuose rajonuose yra labai rizikinga.

Aviakompanijai „Tara Air“ taip pat uždrausta skraidyti į Europos Sąjungą, kadangi ji neturi tarptautiniu mastu pripažinto skrydžių saugos audito sertifikato. Bet kalbama, kad ši aviakompanija imasi žygių, siekdama pelnyti IOSA pripažinimą ateityje. O mes akylai stebėsime, ar jai pavyks tai padaryti per artimiausius metus.

4. „Lion Air“

Didžiausia privati Indonezijos aviakompanija pradėjo savo veiklą 2000 metais, o jos skrydžių saugos rodikliai greta daugybės kitų problemų, su kuriomis ji susiduria nuo savo įsikūrimo, ko gero, yra patys blogiausi iš visų į sąrašą įtrauktų oro bendrovių.

Ketvirtojoje pagal gyventojų skaičių šalyje (Indonezijoje gyvena per 250 mln. žmonių. – Red.) didėjo vidutinio nuotolio reisais skraidančių orlaivių paklausa, tad „Lion Air“ ryžosi užsakyti didelę partiją „Boeing“ ir „Airbus“ lėktuvų. Ši aviakompanija skraidina keleivius į daugiau nei 80 vietų ir kartu su Malaizija ir Tailandu įsteigė dvi papildomas bendras oro transporto įmones.

„Lion Air“ skrydžių saugos rodiklius ne be pagrindo galima pavadinti siaubingais – per pastarąjį dešimtmetį įvyko aštuoni rimti incidentai, per kuriuos žuvo žmonių. Šios bendrovės lėktuvus persekioja įvairios bėdos – vienas nuriedėjo nuo kilimo ir tūpimo tako, kitas nukrito į jūrą, tad net keista, kad išvengta didesnio skaičiaus aukų. Visai neseniai, 2012 metais, „Lion Air“ plačiai nuskambėjo, kai pas pilotus ir ekipažo narius buvo aptikta metamfetamino.

Natūralu, kad Europos Sąjungos oro erdvė šiai bendrovei uždaryta. Šių metų sausio mėnesį šalies susisiekimo ministerija atšaukė 53 šios bendrovės reisus. Tad nieko nuostabaus, kad „AirlineRatings.com“ aviakompanijai „Lion Air“ skyrė tik vieną žvaigždutę ir nemano, kad jos vertinimas bus kada nors geresnis, jeigu bendrovė nesiims ryžtingų veiksmų padėčiai taisyti.

3. „Nepal Airlines“

Vienintelė aviakompanija iš viena žvaigždute įvertintų oro bendrovių, kur skrydžio metu gali gauti užkąsti ir atsigerti, yra „Nepal Airlines“, oficialiai vadinama Karališkąja Nepalo oro bendrove („Royal Nepal Airlines“).

Ši bendrovė – pirmoji Nepalo oro transporto įmonė, įsteigta 1958 metais ir siūliusi saujelę vidaus oro susisiekimo paslaugų. Dabar ji išaugo į stambią įmonę, kurios lėktuvai skraido į daugiau kaip 39 vietas, įskaitant septynis tarptautinius maršrutus. Tačiau nė vienas iš jų nesidriekia į Europą, kadangi visos Nepalo aviakompanijos įtrauktos į Europos Sąjungos juodąjį sąrašą, tarp kurių ir „Nepal Airlines“.

Šio vežėjo skrydžių saugos rodikliai nėra geri. Nuo 1960-ųjų būta daug nelaimingų atsitikimų ir katastrofų, nusinešusių ne vieną gyvybę – ir keleivių, ir įgulos narių. Naujausia avarija įvyko 2014 metais, kai skrisdamas į Jaumlą lėktuvas dingo iš radarų ir sudužo. Tuomet žuvo 18 žmonių.

„Nepal Airlines“ niekada nedalyvavo jokioje tarptautiniu mastu pripažintoje skrydžių saugos audito programoje, tad ir toliau lieka viena iš pavojingiausių oro bendrovių pasaulyje, įsitikinęs „AirlineRatings.com“. Ši aviakompanija neseniai įsigijo keletą naujų orlaivių, tarp jų „Airbus A320“, kuriuo ketina skraidinti keleivius į Pietryčių Aziją ir Artimuosius Rytus.

2. „SCAT Airlines“

Mažų sąnaudų oro bendrovė (vadinamoji pigių skrydžių bendrovė) „SCAT Airlines“ buvo įkurta 1997 metais ir dirba iš savo centrinio oro uosto Šymkente (sovietmečiu buvusio Čimkento. – Red.) (Shymkent Airport). Bendrovės lėktuvai skraidina keleivius į visus pagrindinius Kazachstano ir kaimyninių šalių miestus.

Leidinio „AirlineRatings.com“ viena žvaigždute „apdovanotą“ aviakompaniją, kaip rodo atlikto tyrimo rezultatai, galima laikyti viena iš pavojingiausių oro bendrovių visame pasaulyje. Šią oro bendrovę iš tiesų yra aprobavusi FAA, ir būtent tai jai „uždirbo“ vieną žvaigždutę. „SCAT“ yra uždrausta įskristi į Europos oro erdvę, kadangi po ICAO audito paaiškėjo, kad bendrovė neatitinka skrydžių saugumui keliamų reikalvimų.

„SCAT“ ilgą laiką nebuvo patyrusi katastrofų ar avarijų, tačiau 2013 metais iš Kokšetau į Almaty skridęs lėktuvas, kuriame buvo 21 žmogus, sudužo, ir visi žmonės žuvo. Su šios oro bendrovės lėktuvais įvyko keletas kitų nedidelių incidentų, ji ir toliau skraidina žmones neturėdama tarptautiniu mastu pripažinto skrydžių saugos audito sertifikato. Geros naujienos tos, kad „SCAT“ nuoširdžiai stengiasi pagerinti padėtį ir sulaukti ir profesinio pripažinimo.

1. „Kam Air“

Įvertinta tik viena žvaigždute oro transporto įmonė „Kam Air“ patenka tarp kitų keturių oro bendrovių, kurios atsidūrė pavojingiausių pasaulyje oro transporto įmonių sąrašo viršuje. Ši Afganistane įsikūrusi oro bendrovė dirba nuo 2003-iųjų metų, jos būstinė yra Kabule. „Kam Air“ yra pirmoji šalies istorijoje įkurta privati keleivius skraidinanti aviakompanija, ji teikia vidaus ir tarptautinio oro susisiekimo paslaugas regiono mastu. „Kam Air“ labai norėjo skraidyti į Europą, bet 2010 metais Europos Sąjunga uždraudė visiems Afganistano vežėjams įskristi į ES oro erdvę dėl nepakankamo skrydžių saugumo.

Per pastaruosius 12 metų „Kam Air“ orlaiviai patyrė keletą avarijų, tarp kurių ir viena lėktuvo katastrofa, kai šiam sudužus žuvo 96 keleiviai ir 8 įgulos nariai. Kartą buvo pagrasinta lėktuvą susprogdinti, ir pilotai buvo priversti keisti maršrutą. Kitas incidentas įvyko, kai buvo apgadinta lėktuvo uodega. Oro bendrovė į šiuos incidentus pažiūrėjo pro pirštus, tad Europos Sąjunga uždraudė jai skrydžius į Europą.

„Kam Air“ ne tik kad neturi Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) skrydžių saugos audito sertifikato, garantuojančio aukščiausios kokybės skrydžių valdymą ir kontrolę, bet jos lėktuvai taip pat neįsileidžiami ir į Amerikos oro erdvę. Aiškiai matyti, kad šiai oro transporto įmonei nepavyks padidinti skrydžių saugumo ir ji dar ilgai vilksis uodegoje.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.