Per šventes prekybininkai bus priversti atsipūsti

Atrodo, kad Seimas pastaruoju metus ne juokais sutelkė dėmesį į prekybos sistemą. Jau linkstama pritarti

Ar prekybininkai nedirbs per šventes, paaiškės, kai Seimas galutinai pritars tai numatančiam įstatymui.
Ar prekybininkai nedirbs per šventes, paaiškės, kai Seimas galutinai pritars tai numatančiam įstatymui.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Nov 10, 2015, 11:28 AM, atnaujinta Oct 5, 2017, 1:14 AM

Tokią nuostatą siūloma įteisinti Ekonomikos komiteto patobulintame naujos redakcijos Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo projekte.

Šiam projektui antradienį, spalio 10 d., parlamentarai pritarė po svarstymo. Ar ši nuostata išliks, paaiškės šio įstatymo projekto priėmimo metu.

Manoma, kad parduotuvės turėtų nedirbti per Kalėdas, Velykas, sausio 1-ąją, Vasario 16-ąją, gegužės 1-ąją, birželio 24-ąją bei kitomis švenčių dienomis. 

Be to, šiuo teisės aktu siekiama išsamiau reglamentuoti poveikio priemonių taikymo ūkio subjektams procesą, riboti didelę rinkos galią turinčių mažmeninės prekybos įmonių rinkos galios panaudojimą ir užtikrinti tiekėjų ir didelę rinkos galią turinčių mažmeninės prekybos įmonių interesų pusiausvyrą.

Šis įstatymas nebūtų taikomas didelę rinkos galią turinčių mažmeninės prekybos įmonių ir tiekėjų, kurių bendrosios pajamos pastaraisiais finansiniais metais yra didesnės kaip keturiasdešimt milijonų eurų, santykiams.

Numatoma, kad Konkurencijos taryba prižiūri, kaip mažmeninės prekybos įmonės laikosi šio įstatymo reikalavimų, atlieka pažeidimų tyrimus, nagrinėja bylas dėl šio įstatymo pažeidimo ir taiko šiame įstatyme nustatytas sankcijas; įvertina žemės ūkio ir maisto produktų (pagal Vyriausybės patvirtintą maisto produktų sąrašą) kainų struktūrą tarp žemės ūkio veiklos subjektų, perdirbėjų ir mažmeninės prekybos įmonių.

Nustačius faktus, kai prekybos įmonių kainų dalis iš žemės ūkio ir maisto produktų pardavimo viršija daugiau kaip 5 procentus žemės ūkio veiklos subjektams ir perdirbimo įmonėms tenkančių pajamų, Konkurencijos taryba galės reikalauti iš mažmeninės prekybos įmonių pagrįsti pajamų padidinimą. Nustačius tai, kad mažmeninė prekybos įmonė nepagrįstai padidino kainas, atliekamas pažeidimo tyrimas ir taikomos įstatyme numatytos sankcijos.

Įstatyme siūloma įtvirtinti, kad Konkurencijos taryba turi teisę duoti privalomus nurodymus mažmeninės prekybos įmonėms, tiekėjams, kitiems asmenims ir viešojo administravimo subjektams pateikti dokumentus, tarp jų ir tuos, kuriuose yra komercinių paslapčių, ir kitą informaciją, reikalingą šiame įstatyme nustatytoms jos funkcijoms atlikti; apklausti asmenis, susijusius su tiriamais mažmeninės prekybos įmonių veiksmais, gauti iš šių asmenų rašytinius parodymus, kviesti atvykti duoti parodymų į pažeidimo tyrimą atliekančio įgalioto pareigūno tarnybines patalpas.

Taip pat pritarta siūlymui mažmeninės prekybos įmonėms drausti didinti pajamų dalį iš žemės ūkio ir maisto produktų pardavimo (pagal Vyriausybės patvirtintą maisto produktų sąrašą) daugiau kaip 5 procentus, lyginant su žemės ūkio veiklos subjektams ir perdirbimo įmonėms tenkančiomis pajamų dalimis bei užtikrinti didesnį nei 1 procento nusidėvėjimo koeficientą daugkartinei tarai ir/ar paletėms.

Plenarinio posėdžio metu nutarta papildyti Konkurencijos tarybos funkcijas, numatant, kad ši institucija atliktų prevencinius mažmeninės prekybos įmonių sudaromų sutarčių patikrinimus ir duomenis apie tokius patikrinimus teiktų Vyriausybės paskirtai teisinio reguliavimo stebėseną koordinuojančiai institucijai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.