Pirmieji įspūdžiai apie „Uber“: naujovė pateisino lūkesčius

Vilniuje pirmieji išbandę „Uber“ paslaugą liko nenusivylę. Sostinės gyventojai naujovę išbando dėl smalsumo, tad paklausa ketvirtadienį didelė.

Pirmąją „Uber“ paslaugą Lietuvoje išbandė TV laidų vedėja ir visuomenininkė B.Tiškevič.
Pirmąją „Uber“ paslaugą Lietuvoje išbandė TV laidų vedėja ir visuomenininkė B.Tiškevič.
Naują paslaugą vilniečiai skubėjo išbandyti dėl smalsumo, tad net pritrūko automobilių.
Naują paslaugą vilniečiai skubėjo išbandyti dėl smalsumo, tad net pritrūko automobilių.
Programėlė leidžia matyti visą reikiamą informaciją kelionės metu.<br>E.Mikšio nuotr.
Programėlė leidžia matyti visą reikiamą informaciją kelionės metu.<br>E.Mikšio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

lrytas.lt

Nov 19, 2015, 12:57 PM, atnaujinta Oct 3, 2017, 8:18 PM

Baisi muzika negrojo

„Užsakymas buvo patvirtintas per keletą sekundžių, o vairuotojas atvyko po 3 minučių. Apynaujė „Škoda Fabia“, tvarkingai apsirengęs vairuotojas, kuris mielai bendravo ir buvo nusiteikęs paplepėti“, – pasakojo paslaugą išbandęs vilnietis Eimantas Mikšys.

Jis automobilį per „Uber“ išsikvietė ryte. „Paslauga sulaukė didelio susidomėjimo, o vairuotojų skaičius dar nėra didelis. Baisi muzika negrojo, automobilis neprirūkytas – kaip geros klasės taksi“, – įspūdžiais dalijosi E.Mikšys.  

Visos kelionės metu jis stebėjo kelionės maršrutą. „Taigi paklaidintas nebus niekas. Atvykus į kelionės galutinį tašką, buvau informuotas, jog pirmą dieną vyksta akcija ir, regis, kiekvienas vairuotojas penkis pirmus klientus veža nemokamai“, – pasakojo vaikinas. 

„Kiek teko girdėti iš „Uber“ vairuotojų, siekdama užtikrinti, jog prisijungusiųjų vairuotojų pirmosiomis dienomis būtų daugiau, įmonė žada sumokėti 30 eurų priedą kiekvienam, kuris išbus prisijungęs ir veš keleivius daugiau nei 6 valandas.

Taip pat vakar įmonė pasirūpino, jog automobiliai būtų nuplauti, vairuotojams buvo pasiūlytos nemokamos plovyklos paslaugos. Jie tik vakar ir sužinojo, jog šiandien pradės darbą“, – pasakojo vilnietis.   Už kelionę iš Žirmūnų į miesto centrą įprastu taksi būtų sumokėjęs 5 eurus. Atstumas – 3,7 kilometro.

„Kaina nėra maža. Žinau bent kelias taksi įmones, kurios mane yra nuvežusios už 3,5 ar 4 eurus. Tačiau atsižvelgiant į tai, jog vairuotojas atvažiavo greitai, automobilis tvarkingas ir švarus, mokesčiai valstybei bus sumokėti, tai nesu prieš sumokėti ir daugiau.

Vertinčiau tai ne kaip alternatyvą taksi įmonių paslaugoms, o tiesiog kaip dar vieną susisiekimo paslaugas teikiančią įmonę, kuri turėtų kreipti dėmesį į kokybę“, - reziumavo vilnietis.   

Viena pirmųjų „Uber“ paslaugą Lietuvoje išbandė ir TV laidų vedėja ir visuomenininkė Beata Tiškevič.

„Aš tikrai mėgavausi pirmąja „Uber“ kelione, kuri buvo greita, patogi ir saugi. Kadangi pati automobilio nevairuoju, labai dažnai naudosiuosi šia paslauga, nepraleisiu progos pabendrauti su vairuotojais, man įdomu, ką jie veikia. Labai žaviuosi „Uber“ idėja, manau, kad Vilniuje netrūks žmonių, kurie pamėgs šią paslaugą“, – sakė Beata.

Leidžia išsikviesti savarankiškai dirbančius

Nauja paslauga, kuri draudžiama kai kuriose Europos šalyse, leidžia daugiau žmonių naudotis mažesniu skaičiumi automobilių.

„Uber“ naudoja mobiliąją programėlę išmaniajame telefone tam, kad sujungtų kur nors vykti norinčius žmones su pavėžėti galinčiais savarankiškai dirbančiais vairuotojais.

Vilniuje ketvirtadienį ėmė veikti bandomoji paslaugos programa.

Operacinėse sistemose „iOS“ ir „Android“ veikianti programėlė naudoja žemėlapius su GPS funkcija tam, kad rastų arčiausiai esantį vairuotoją.

Užsakęs paslaugą keleivis ekrane mato vairuotojo nuotrauką, jo vardą, automobilio markę, modelį ir numerį, be to, gali stebėti, kaip automobilis atvyksta realiu laiku.

„Programėlė informuoja pakeleivį apie vairuotojo atvykimą, todėl dienos, kai reikėjo laukti automobilio šaltyje ar lietuje, jau praeitis“, – skelbiama „Uber“ atstovų pranešime.

Sako, kad reikalavimai yra aukšti

Taip pat skelbiama, kad kiekvienas „Uber“ platformoje užsiregistravęs vairuotojas yra perėjęs griežtą teistumo ir vairavimo istorijos patikrą, turi vairuotojo pažymėjimą bei ne mažesnę kaip 2 metų vairavimo patirtį. Jų automobilis yra ne senesnis kaip 10 metų, turi bent ketverias duris, yra švarus ir geros techninės būklės.

Kelionės metu keleivis gali pasidalyti planuojamu atvykimo laiku ar suteikti galimybę savo draugams ar artimiesiems realiu laiku žemėlapyje stebėti kelionės maršrutą bei sužinoti, kada laukti atvykstančiojo.

Kelionės pabaigoje nereikia rūpintis dėl apmokėjimo, nes kelionė baigiama be grynųjų pinigų – apmokėjimas automatiškai įvykdomas mobiliojoje programėlėje naudojant kredito kortelę, sujungtą su naudotojo sąskaita.

Atvykus į norimą vietą elektroniniu paštu automatiškai išsiunčiama kelionės ataskaita, kurioje pateikiama paslaugos kaina, informacija apie vairuotoją ir tikslus kelionės maršrutas. Šios funkcijos leidžia užtikrinti didesnį saugumą bei beprecedentį patogumą.

„Pavėžėjimo paslauga mūsų nuostabiame Vilniaus mieste gali iš tiesų paskatinti daugiau žmonių naudotis mažesniu skaičiumi automobilių. Mes buvome priblokšti skaičiaus žmonių, norinčių dalyvauti mūsų bandomajame projekte. Dėl to nekantriai laukiame momento, kai galėsime su vietos ir nacionalinės valdžios atstovais pasidalyti rezultatais“, – sakė Vytautas Černiauskas, „Uber“ operacijų vadovas Lietuvoje.

„Uber“ skelbia, kad pirmomis savaitėmis gali trūkti žmonių, teikiančių paslaugą. 2009 m. San Fransiske įkurta bendrovė šiuo metu veikia daugiau nei 300 pasaulio miestų 58 šalyse. Bendrovė Lietuvoje įsikūrė pernai, įsteigusi „Uber Lithuania Software and Development“ padalinį. Estijoje „Uber“ pradėjo veikti šių metų gegužę.

Nuo mokesčių nepabėgs

„Uber“ vairuotojai netrukus sulauks įspėjimų.

 Pasak Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) atstovo Dariaus Butos, nors „Uber“ savo veiklą vadina bandomuoju projektu, VMI į tai žiūri kaip į normalią veiklą.

 “Buvome tris kartus susitikę su šios kompanijos atstovais, dalyvavo ir jų mokesčių specialistai iš Olandijos. Pats „Uber“ turės mokėti mokesčius pagal Lietuvos ir ES įstatymus.

 Kartu kompanijos atstovai sutiko teikti informaciją apie pinigų srautus, kilometražą ir panašiai. Šiuo metu VMI rengia išaiškinimą, kuris daugiau bus skirtas „Uber“ partneriams – vairuotojams. Jiems bus paaiškinta, kokius mokesčius privaloma sumokėti pagal dabar galiojančius teisės aktus“, – aiškino D.Buta.

 Pasak jo, VMI remiasi tik esamais įstatymais ir nesirengia narplioti teisinio reglamento, nes tai jau Susisiekimo ministerijos daržas.

Paskelbė mokesčių sąrašą

Valstybinė mokesčių inspekcija paskelbė ir mokesčių, kuriuos turi susimokėti “Uber“ vairuotojai, sąrašą.

 Šią informaciją VMI gavo glaudžiai bendradarbiaudama su „Uber“ atstovais Lietuvoje ir jų mokesčių ekspertais iš Olandijos.    

VMI pažymi, kad „Uber“ partneriai – vairuotojai privalo registruoti individualią veiklą, išsiimdami individualios veiklos pažymą Mokesčių inspekcijoje. 

Šios rūšies individuali veikla pagal pažymą apmokestinama 5 proc. Gyventojų pajamų mokesčio tarifu, mokestis turi būti sumokamas pasibaigus metams deklaruojant pajamas iki gegužės 1 dienos.  

 GPM mokamas nuo pajamų sumos, atėmus leidžiamus atskaitymus, t.y. be pagrindžiančių dokumentų atėmus 30 proc., arba atėmus tas leidžiamas išlaidas, kurias mokėtojas gali pagrįsti dokumentais.

Be abejo, „Uber“ partneriai privalo mokėti Privalomojo sveikatos draudimo (PSD, 9 proc. nuo pusės apmokestinamųjų pajamų) ir Valstybinio socialinio draudimo (VSD) įmokas (28,5 proc. nuo pusės pamokestinamųjų pajamų), kurias administruoja „Sodra“.    

„Uber“ partneriai taip pat turėtų atkreipti dėmesį, kad už „Uber“ jiems suteiktas paslaugas, t.y. už tai, kad partneriai- vairuotojai, naudojasi „Uber“ mobiliąja aplikacija ir kt. paslaugomis (pvz., apmokėjimų už keliones administravimą), reikės mokėti pridėtinės vertės mokestį (PVM).  

 PVM (tarifas – 21 proc.) reikės mokėti kas mėnesį (jei buvo vykdoma veikla) nuo sumos, kurią „Uber“ kompanija pasiims sau kaip užmokestį už leidimą naudotis jos infrastruktūra (pavyzdžiui, vairuotojas per mėnesį gavo 100 eurų pajamų, „Uber“ kompanijos paslaugų kaina partneriui – 25 eurai, tad vairuotojas nuo 25 eurų turės sumokėti PVM.

„VMI rekomenduoja partneriams – vairuotojams plačiau pasidomėti PVM įstatymo taikymo ypatumais, dėl kurių partneriams – vairuotojams gali atsirasti prievolė registruotis PVM mokėtojais.  

„Uber“ kompanijos partneriai – vairuotojai turėtų žinoti, kad „Uber“ atstovai įsipareigojo VMI teikti išsamią informaciją apie jų partnerių gaunamas pajamas, todėl VMI rekomenduoja veiklą vykdyti neslepiant mokesčių“, – skelbiama inspekcijos pranešime.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.