„Toshiba“ išjungė rusams televizorius ir trenkė durimis

Kaip rašo Rusijos portalas „kommersant.ru“, dėl didelės konkurencijos ir rublio kurso svyravimo japonų korporacija „Toshiba“ likviduoja savo padalinį „Toshiba CIS“ Rusijoje, kuris užsiiminėjo televizorių ir virtuvės technikos pardavimais.

Japonų korporacija „Toshiba“ Rusijoje nutraukė televizorių ir virtuvės technikos (šaldytuvų ir virdulių-termosų) pardavimą,<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Japonų korporacija „Toshiba“ Rusijoje nutraukė televizorių ir virtuvės technikos (šaldytuvų ir virdulių-termosų) pardavimą,<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 15, 2015, 11:47 AM, atnaujinta Sep 29, 2017, 7:34 AM

Rusijoje liks tik su bendrovėmis „Rusijos paštas“, „Sberbank“ ir „Silovyje mašyny“(„Jėgos mašinos“) bendradarbiaujantis vadinamasis B2B padalinys „Toshiba Rus“ („B2B“ – akronimas iš angl. termino „Business-to-business“ – „Verslas verslui“; naudojamas tokiai situacijai nusakyti, kada viena bendrovė tiekia savo produkciją ne galutiniam vartotojui, o kitai bendrovei, sudariusi su ja komercinį sandorį. – Red.). Šios japonų korporacijos daliai teko iki 10 proc. Rusijos televizorių rinkos.

„Toshiba“ baigė verslo restruktūrizaciją Rusijoje, sakė ribotos atsakomybės įmonės „Toshiba Rus“ generalinis direktorius Hiroaki Tezuka. Japonų korporacija nutraukė televizorių ir virtuvės technikos (šaldytuvų ir virdulių-termosų) pardavimą, nusprendusi visą dėmesį sutelkti į B2B sutarčių vykdymą.

„Mes visiškai palikome Rusijos vartotojų rinką, – sakė H.Tezuka. – Visas prekes pardavėme dar praėjusių metų gruodį, kada buvo didelis pardavimo pakilimas (jis turėjo galvoje prekių išsiuntimą platintojams ir prekybos tinklamas, patikslina „kommersant.ru“). Televizorių segmente didžiausi konkurentai buvo „Samsung“, LG, sakė jis. „Šioje rinkoje buvo sunku dirbti, korėjiečių kompanijos turi 70 proc. rinkos dalies, – pažymėjo H.Tezuka. Pasak jo, „Toshiba“ 2012–2013 metais užėmė apie 10 proc. televizorių rinkos Rusijoje.

Svetainės „kartoteka.ru“ duomenimis, bendrovei „Toshiba Corporation“ Rusijoje priklauso dvi kompanijos – ribotos atsakomybės įmonė „Toshiba Rus“ ir ribotos atsakomybės įmonė „Toshiba CIS“.

Pastaroji dar nuo birželio mėnesio yra likviduojama. Būtent „Toshiba CIS“ pardavinėjo garso ir vaizdo techniką bei elektroninę virtuvės techniką vartotojų rinkai, patikslino „Toshiba Rus“ bendrovės „PR & New Business“ skyriaus vadovas Vladimiras Maksimovas.

„Toshiba Rus“ yra atsakinga už B2B sutartis, tarp jų ir už maždaug 2 mlrd. rublių sutartį aprūpinti pašto tvarkymo įranga federalinės valstybinės unitarinės įmonės „Rusijos paštas“ rūšiavimo centrą, įsikūrusį prie „Vnukovo“ oro uosto, ir sutartį patiekti bankui „Sberbank“ grynųjų pinigų automatizuoto tvarkymo įrenginių.

„Toshiba Rus“ taip pat prižiūri bendros su „Silovyje mašyny“ įmonės, gaminančios aukštosios įtampos transformatorius, veiklą. Be to, deramasi dėl agropramoninio komplekso ir energetikos projektų Maskvos srityje ir Mordovijoje, patikslino V.Maksimovas. Beje, investuoti į naują verslą Rusijos Federacijoje pasidarė sudėtingiau, pripažįsta H.Tezuka. „Korporacijos vadovybė skaito neigiamas naujienas iš Rusijos, todėl įtikinti ją investuoti labai sunku‘, – sako jis.

Praėjusią vasarą „Toshiba“ paskelbė pradedanti visapusišką restruktūrizaciją po to, kai kilo skandalas dėl finansinės atskaitomybės klastojimo, atsiėjęs kompanijai 1,3 mlrd. dolerių.

„Nikkei“ duomenimis, „Toshiba“ netrukus turėtų užbaigti derybas dėl televizorių gamyklos Indonezijoje pardavimo, taip pat derybas su elektronikos komponentų gamintojais Taivane, žemyninėje Kinijoje ir kitose šalyse. Sandoris, tikėtina, atneš kompanijai keletą milijardų jenų, primena agentūra „Reuters“.

Japonijos užsienio prekybos vystymo organizacijos (JETRO) atstovybės Maskvoje vadovas Nomura Kunihiro sako, kad „Toshiba“ jo neinformavo apie pasitraukimą iš Rusijos Federacijos vartotojų rinkos. „Kol kas mes negavome šios informacijos. Tai kiekvienos kompanijos (priklausančios JETRO, patikslina „kommersant.ru“) sprendimas, juk Rusijos ekonomika išgyvena krizę, ir darosi vis blogiau. Savaime suprantama, kad kompanijos kažką mažina“, – sakė jis.

Apie tai oficialaus pranešimo negavo ir „Toshiba“ prekių perpardavinėtoja internetinė parduotuvė „Sitilink“‚ sakė portalui „kommersant.ru“ mažmenininko pardavimų direktorius Pavelas Komarovas.

„Mes dirbame su „Toshiba“ beveik nuo atidarymo momento – 2009-ųjų metų. Mūsų bendradarbiavimo formate nebuvo padaryta jokių pakeitimų“, – sakė jis. Rusijos prekybos tinklas „M.Video“ taip pat pardavinėjo „Toshiba“ kietuosius diskus, kuriuos įsigydavo iš vieno iš šio prekės ženklo platintojų. „Tai buvo vienkartinis pirkimas, tiesiogiai su kompanija mes nebebendraujame jau porą metų, kai nustojome pirkti stambią techniką – televizorius ir kompiuterius“, – informavo „M.video“. Mažmenininko vertinimu, „Toshiba“ dalis vartojimo segmente dabar yra apie 1 proc., tokia ji buvo ir pernai metais.

Per 2015 metų trečiąjį ketvirtį elektronikos prekių vartotojų rinkos apyvarta buvo 55 mlrd. rublių, o tai 11,2 proc. mažiau, nei per analogišką praėjusių metų laikotarpį, rodo „GfK“ duomenys (iš vok. Gesellschaft für Konsumforschung – dar 1934 m. Vokietijoje įkurtas didžiausias rinkų tyrimo institutas. – Red.).

Buitinės technikos ir elektroninės aparatūros rinkos apyvarta Rusijoje per šį laikotarpį sumažėjo 2,4 proc. – iki 329 mlrd. rublių. 2015 m. gruodžio 15d. rublio kursas: 1 euras = apie 78 rub.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.