Pramogų bankui – kirtis už neteisėtą viskio fiestos reklamą

Vilniuje ir Klaipėdoje veikiančiai bendrovei „Nesė Pramogų bankas“ (NPB)

„Nesė Pramogų bankas“ nusižengė įstatymams.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Nesė Pramogų bankas“ nusižengė įstatymams.<br>G.Pilaičio nuotr.
Klaipėdiečius nustebino tokia reklama viešose vietose.<br>G.Pilaičio nuotr.
Klaipėdiečius nustebino tokia reklama viešose vietose.<br>G.Pilaičio nuotr.
Klaipėdiečius nustebino tokia reklama viešose vietose.<br>G.Pilaičio nuotr.
Klaipėdiečius nustebino tokia reklama viešose vietose.<br>G.Pilaičio nuotr.
Patobulinta renginio „Whisky ant food festival“ reklama.<br>G.Pilaičio nuotr.
Patobulinta renginio „Whisky ant food festival“ reklama.<br>G.Pilaičio nuotr.
N.Puteikienė (viduryje) pastebėjo neteisėtą reklamą.<br>G.Pilaičio nuotr.
N.Puteikienė (viduryje) pastebėjo neteisėtą reklamą.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Nesė Pramogų bankas“ nusižengė įstatymams.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Nesė Pramogų bankas“ nusižengė įstatymams.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Gediminas Pilaitis

Dec 30, 2015, 7:27 PM, atnaujinta Sep 26, 2017, 1:51 PM

Gundė stipriais gėrimais ir užkanda

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės (NTAK) departamentas tokią baudą „Nesė Pramogų bankas“ savininkams skyrė už draudžiamą išorinę stipriųjų alkoholinių gėrimų reklamą. Buvo pažeisti ir kitokie išorės reklamą reglamentuojantys teisės aktai, susieti su valstybinės lietuvių kalbos vartojimu.

Šį rudenį ne vieną klaipėdietį nustebino matomiausiose vietose (miesto centre, šalia Senojo turgaus, prie prekybos komplekso „Banginis“, Liepojos plente) įrengti stendai, reklamuojantys NPB patalpose, šalia Teatro aikštės, kur ištisą parą veikia kazino, organizuojamą renginį „Whisky and food festival“.

Tokia pati viskio fiesta uostamiestyje buvo surengta pernai – stipresnį alkoholį pristatantys someljė „Nesės Pramogų banko“ lankytojams siūlė ragauti įvairių atmainų škotiško ir airiškio viskio su užkandžiais, labiausiai vertinamais šio gėrimo mėgėjų.

Tačiau tik šiemet paaiškėjo, jog reklaminius stendus su „Whisky and food festival“ užrašais viešose uostamiesčio erdvėse eksponavę pramogų verslo atstovai pažeidinėjo įstatymus – tarsi nežinotų, kad Lietuvoje alkoholio, neskaitant lengvesniems gėrimams priskiriamo alaus ir sidro, išrorės reklama, draudžiama.

Sąmoningai rizikavę, o gal ir netyčia suklupę „Nesė Pramogų bankas“ savininkai stūmė bėdą nuo savęs – esą jų užsakytus festivalio „Whisky and food festival“ išorės reklamos stendus gaminusi įmonė „Klaipėdos dizaino centras“ (KDC) pagal sutartį su užsakovais pati turėjo derinti projektą  su savivaldybe.

Stendų įrašuose viskio nebeliko

Stipriųjų gėrimų reklama ir ne tik pajūryje susidomėjo Ūkio ministerija. Reaguodami į signalus, Narkotikų, tabako ir alkoholio departamento ekspertai atliko išsamų festivalio reklamos užsakovų,  projektuotojų, gamintojų bei savivaldybės specialistų veiklos tyrimą.

Nustatyta, jog KDC dizaineriai nepadarė to, ką privalėjo atlikti pagal sutartį  su „Nesė Pramogų banku“ – įmonės užsakytas viskio festivalio reklamos projektas nebuvo suderintas su savivaldybės tarnybomis. Tai savikritiškai  pripažino ir patys valdininkai. 

Todėl „Nesė Pramogų bankas“ ir neišvengė administracinės baudos (2869 eurų), dešimteriopai viršijančios viskio festivalio reklamos stendų gamybos kainą. Toks verdiktas nustebino verslininkus – jie manė, jog reklaminių stendų projektuotojai ir gamintojai geriau už juos žino įstatymus.

Uostamiesčio dizaineriai irgi sausi iš balos  neišlindo – „Klaipėdos dizaino centro“ vadovas Vakaris Bernotas buvo nubaustas minimalia 70 eurų administracine bauda. Tiesa, ne už Alkoholio, o tik už kai kurių Valstybinės kalbos įstatymo nuostatų pažeidimus.

Po to „Nesė Pramogų bankas“ vadybininkų organizuojamo renginio „Whisky and food festival“ reklama pasikeitė – pataisius nuorodas, stenduose išnyko įrašai apie viskį.

Įžūli reklama sujaudino politikę

Klaipėdos miesto tarybos narė Nika Puteikienė šią istoriją vertina ir kaip tam tikro savivaldybės tarnybų nekompetentingumo rezultatą, neatmesdama  galimų korupcinių saitų su reklamos projektuotojais bei gamintojais tikimybės: „Nesilaikant įstatymų, verslas nukenčia finansiškai, susvyruoja įmonių prestižas“.

Pasak N.Puteikienės, tarp verslininkų jau seniai sklando gandai, kad norintiems įsirengti reklamas su informaciniais užrašais, verčiau bendrauti su „Klaipėdos dizaino centro“ specialistais: „Kalbama, jog ten reikia sumokėti trigubai brangiau, tačiau dizaineriai patys viską suderins. O jeigu kokios nors naivesnis įmonės savininkas griebsis  tokius projektus pats derinti savivaldybėje, reikalai  įstrigs“.

Per Klaipėdos miesto tarybos sesijas N.Puteikienė oponuoja valdančiajai liberalų daugumai. Politikė pastebėjo, jog pernai „Whishy and food festival“ reklama, net ir derinta su savivaldybe, irgi neatitiko įstatymų reikalavimų.

„Šiemet tokią pačią viskio fiestos reklamą pradėta derinti, kai stendai jau stovėjo. Ir tik po  to,  kai neapsikentusi pati atkreipiau valdžios institucijų dėmesį į visiems galiojančių įstatymų įžūlius pažeidimus“, – piktinosi politikė.

Kelia audrą vandens stiklinėje?

KDC vadovas V.Bernotas negalvoja, jog įstatymų raidę pažeidusius reklamos produktus gaminę ir platinę jo įmonės dizaineriai – mirtini nusidėjėliai: „Triukšmas iš esmės sukeltas tik dėl vieno angliško žodžio „whisky“. Tekstas reklamuoja ne alkoholinius gėrimus, o oficialų tęstinio festivalio pavadinimą. Tokia pati įvairiais televizijos kanalais transliuota renginių lošimų namuose reklama niekam neužkliuvo“.

Paklaustas, kodėl  nepasirūpinta reklamos projekto tinkamai pristatyti ir  suderinti miesto savivaldybėje, V.Bernotas tikino, jog tiesiog nebuvo kam tuo užsiimti: „Administracijos kalbininkė tuo metu atostogavo. Nederinome, nes šiųmečio festivalio reklama niekuo nesiskyrė nuo pernykštės, kuriai  reikiamas miesto savivaldybės leidimas buvo gautas.

„Nesė Pramogų banko“ projektų organizatoriai aiškina, jog kazino patalpose  vykstančių  “Whisky and food festival“ renginių pagrindinis tikslas –  ugdyti gerą stilių ir skonį, esą  lankytojai skatinami ne girtuokliauti, nuodytis alkoholio surogatais, o saikingai ir atsakingai vartoti išskirtinius, itin geros kokybės alkoholinius gėrimus.

V.Bernotui atrodo, jog N.Puteikienė kaip klaipėdietė pasielgė nepatriotiškai: „Kam nešti šiukšles iš savo  namų ? Galėjo ateiti pas mus, pasakyti, kas jai nepatinka, arba pasidalyti savo įžvalgomis su savivaldybės specialistais. Būtume ramiai išsprendę visas problemas“.

Švelnia bauda už įstatymų pažeidimus atsipirkusių uostamiesčio dizainerių manymu,  ne viskas juose numatyta ir gerai sustyguota.  Pasak  jų, net ir  patys kontrolieriai dabar jau pripažįsta, kad stipriųjų gėrimų reklamą apibrėžiantys teisės aktai - tobulintini.

„N.Puteikienei rūpi ne alkoholio reklama, o politika – nei iš šio, nei iš to  sukėlė audrą vandens stiklinėje siekdama aukštesnių reitingų“, – įstikinęs V.Bernotas.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.