Skambučiai trumpaisiais numeriais – ar žinote, kiek mokate?

Kai informacijos ar specialisto konsultacijos reikia skubiai, dažnas nedvejodamas renka trumpąjį – vos keturių skaičių – numerį. Ar žinote, kiek iš tiesų mokate už šią paslaugą?

Trumpųjų numerių tarifai stebina vartotojus.<br>123rf.com nuotr.
Trumpųjų numerių tarifai stebina vartotojus.<br>123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 18, 2016, 12:23 PM, atnaujinta Jun 10, 2017, 9:05 PM

Registruojantis pas medikus – įspūdingas tarifas

Neseniai naujienų portalas lrytas.lt rašė apie kaunietę papiktinusį faktą, kad išankstinė registracija pas gydytojus trumpuoju numeriu kaina-20160105025704.htm"="">kaina-20160105025704.htm"" target="_blank">kainuoja net kelis kartus brangiau nei įprastas skambutis iš bet kurio mobiliojo ryšio operatoriaus tinklo.

Už vieną pokalbio minutę bandant užsiregistruoti pas specialistą tenka mokėti net 43 euro centus. „Sveiku protu negaliu suvokti, kaip skambučio registracijos pas gydytoją trumpojo numerio 1815 minutės kaina gali būti net 43 euro centai (t. y. 1,50 lito). Juk tai apiplėšimas vidury dienos, o siekiant patekti pas norimą specialistą skambinti reikia ne kartą ir ne du,   pokalbis su registratore trunka irgi ne minutę“, – apmaudą liejo į redakciją paskambinusi kaunietė (skaitytojos vardas ir pavardė redakcijai žinomi. – aut. past.).

Tą kartą pavyko išsiaiškinti, kad trumpasis registracijos numeris 1815 yra projekto „sergu.lt“ paslauga, o išankstinė pacientų registracijos sistema buvo sukurta ir įdiegta 20 didžiausių Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigų.

Tąsyk projekto vadovas Romualdas Jonas J.Kizlaitis teigė, kad numeris mokamas dėl to, kad niekas nekompensuoja – nei pačios ligoninės, nei Sveikatos apsaugos ministerija (SAM).

„Sodra“ atsikvošėjo

Prieš trejus metus buvo susidomėta ir „Sodros“ trumpuoju numeriu 1883.

Skambutis šios valstybinės institucijos specialistams kainavo nuo 15 iki 30 lito centų – priklausė nuo skambinančiojo ryšio operatoriaus. Be to, skambučio pradžioje buvo skaičiuojamas 15 centų sujungimo mokestis.

Gyventojams apskundus situaciją Seimo kontrolieriaus tarnybai paaiškėjo, kad vos keturios įstaigos, kurių paslaugų ir konsultacijų gali prireikti paprastam gyventojui, turi nemokamą liniją, o likusios 37-ios šias skambučių paslaugas buvo apmokestinusios.

Šiuo metu už skambučio minutę „Sodros“ informacijos numeriu „Tele2“ ir „Bitės“ klientai moka 1 euro centą, o „Omnitel“ ir „Teo“ taiko 2 euro centų minutės tarifą. Bendrovė „Teo“ taip pat taiko 2 eurų centų sujungimo mokestį.

Tarifai verčia aikčioti

Žvilgtelėjus į „Bitės“ tinklo trumpųjų numerių sąrašą į akis krinta tai, kad padidintas tarifais daugiausia apmokestinta taksi iškvietimo paslauga – bendrovės savo klientams taiko 29 euro centų tarifą.

Papildomas skambučio antkainis laukia ir mėgstančių užsisakyti maistą į namus – skambučio minutės kaina svyruoja nuo 9 iki 14 euro centų. Tiesa, dalis maitinimo įtaigų klientams leidžia skambinti pagal jų operatoriaus nustatytus tarifus.

Brangiau už skambutį tenka mokėti ir norint išsikviesti techninę pagalbą kelyje – skambučio minutės kaina siekia 58 euro centus.

Skambučių informacinėms tarnyboms minutės kaina svyruoja nuo 11 iki 58 euro centų, o štai skambučio minutė  „Toks“ Vilniaus autobusų stoties informacijos telefonu kainuos taip pat nepigiai – 43 euro centus.

Didžiausio skambučių tarifo titulas priklauso trumpajam numeriui 1983. Juo skambutis kainuoja 5,79 euro – tai paramai ir labdaros projektams skirtas numeris.

Kitų operatorių trumpųjų numerių tarifai panašūs. Pavyzdžiui, „Tele2“ trumpasis numeris 1825 „airBaltic“ rezervacijos ir informacijos trumpojo numerio linija apmokestinta 74 euro centų tarifu.

Bendrovės „Omnitel“ trumpųjų numerių sąraše dominuoja 9 euro centai už pokalbio minutę, bet paramos akcijoms ir labdaros projektams skirtų numerių tarifai šokteli ir iki 3 eurų už skambutį.

 Numatyta verslininkų atsakomybė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba VVTAT yra gavusi vartotojų pasiteiravimų, ar verslininkai elgiasi teisėtai klientų aptarnavimo linijai naudodami trumpąjį numerį, kuriam dažniausiai taikomi specialieji tarifai. Vartotojų teisių apsaugos požiūriu šiuo aspektu yra svarbūs du dalykai: ar vartotojui yra suteikiama aiški informacija apie skambučiui atitinkamu numeriu taikomą tarifą (bendrovės tinklalapyje, vartotojo turimo mokėjimo plane ir pan.); ar bendrovė suteikia galimybę savo klientams susisiekti su ja įprastais tarifais pagal tokius mokėjimo planus, kuriuos naudoja vartotojai.

Civilinio kodekso 6.2285 straipsnio 5 dalyje nustatyta, jog verslininkas, suteikiantis vartotojui galimybę susisiekti su juo dėl sudarytos sutarties naudojantis telefono ryšio paslaugomis, negali naudoti telefono ryšio numerio, kuriuo skambinant būtų taikoma didesnė telefono ryšio paslaugų kaina, negu nustatyta vartotojo ir telefono ryšio paslaugų teikėjo sutartyje. Verslininkas, pažeidęs šią pareigą, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtas išlaidas.

Jeigu bendrovė naudoja trumpąjį numerį klientų, kurie yra sudarę sutartis su bendrove aptarnavimui, kartu turėtų būti pateikiamas kitas numeris, kaip alternatyva, susisiekimui pagal bazinius tarifus. Taigi bendrovė savo klientų susisiekimui su ja turi naudoti tokius telefono numerius, kuriais skambinant nebūtų taikomi specialūs tarifai. Nesąžiningiems – baudos

Anot VVTAT laikinai einančios Vartojimo prekių skyriaus vedėjos pareigas Snieguolės Šližytės, Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnis nustato atsakomybės taikymą už teisės aktų, reglamentuojančių vartotojų teisių apsaugą, pažeidimus.

Minėto straipsnio 1 dalyje numatyta, jog Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, be kita ko, už Civilinio straipsnio 6.2285 straipsnio 5 dalyje nurodytų reikalavimų (draudimų) nesilaikymą pardavėjui, paslaugų teikėjui gali skirti nuo vieno šimto keturiasdešimt keturių iki vieno tūkstančio keturių šimtų keturiasdešimt aštuonių eurų baudą, o jeigu pažeidimas yra mažareikšmis, juo nepadaroma esminės žalos vartotojų interesams, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, gali taikyti įspėjimą, neskirdama pardavėjams, paslaugų teikėjams baudos.

VVTAT kiekvienu atveju individualiai vertina, ar verslininkas pažeidė Civilinio kodekso 6.2285 straipsnio 5 nuostatą ir ar yra pagrindas Vartotojų teisių apsaugos tarnybos įstatymo 40 straipsnyje numatytos atsakomybės taikymui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.