Inovacijoms atviri rinkos naujokai verčia pasitempti senbuvius

Nors tarptautiniai inovacijų reitingai vis dar rodo, kad Lietuva yra nuosaiki inovatorė, šiemet Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės planuoja diegti vis daugiau inovacijų – taikyti naujoves Lietuvos versle numato beveik kas antra bendrovė, rodo SEB banko atlikta apklausa.

Kas antra smulki ir vidutinė įmonė Lietuvoje planuoja šiemet savo versle diegti inovacijas<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kas antra smulki ir vidutinė įmonė Lietuvoje planuoja šiemet savo versle diegti inovacijas<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gintarė Valentinaitienė

Mar 3, 2016, 12:54 PM, atnaujinta Jun 5, 2017, 5:10 PM

Įmonės ieško būdų, kaip išlikti konkurencingoms

Teigiamus pokyčius rodo ir naujienų agentūros „Bloomberg“ apskaičiuojamas inovacijų indeksas: Lietuvai šiemet teko aukščiausia iš Baltijos šalių vieta – 32-oji. Agentūros „Bloomberg“ duomenimis, darbo našumas ir jo pokytis per trejus metus taip pat didžiausias Lietuvoje iš visų Baltijos šalių. Pagal pasaulio konkurencingumo indeksą Lietuva taip pat kilo iki 36 vietos.

„Inovacijas skatina siekis išlikti konkurencingiems vidinėje rinkoje“, – sako SEB banko prezidento pavaduotojas ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Virginijus Doveika.

Jo teigimu, anksčiau Lietuvos ekonomikos ir verslo augimas buvo paremtas eksporto augimu. Pasikeitus aplinkybėms kaimyninėse eksporto rinkose, vis stipriau jaučiamas konkurencingumas šalies viduje, kur inovacijos būtinos bendrovėms, norinčioms išsiskirti.

„Kiekvienas verslininkas turėtų žinoti, kad jeigu jis kažko nedaro, tai tikrai padarys didžiausias jo konkurentas“, – mano V.Doveika.

Pastebima, kad drąsiausiai inovacijas savo versle pradeda taikyti nauji rinkos dalyviai – rinkdamiesi naujas verslo kryptis, jie priverčia pasitempti ir rinkos senbuvius. Dažniausiai inovacijas diegia informacinių technologijų, transporto, turizmo paslaugų, medicinos ir gamybos sektoriaus įmonės.

Inovacijas skatins ES parama

39 proc. SEB banko apklaustų įmonių teigia, kad šiemet planuoja rinkai pristatyti inovatyvių produktų ar paslaugų. Vis dėlto, į mokslinius tyrimus, galinčius paskatinti tokių inovacijų raidą, lietuviai investuoja nenoriai.

Anot Ričardo Valančiausko, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų paramos skyriaus vedėjo, vos 0,3 proc verslo sukurto BVP yra skiriamas mokslinių tyrimų veikloms. Europos vidurkis siekia 1,28 proc.

Glaudesnę verslo ir mokslo institucijų partnerystę siekiama skatinti valstybės parama – 2014–2020 m. moksliniams tyrimams ir inovacijoms skatinti iš ES struktūrinių fondų numatoma skirti 678 mln. eurų.

„Mokslinių tyrimų rezultatais paremtos inovacijos suteikia konkurencinį pranašumą. Tyrimai padeda kurti kokybiškesnius gaminius, teikti patrauklesnes paslaugas, efektyviau naudoti turimus išteklius. Dėl šios priežasties valstybė skatina verslo, ypač mažų ir vidutinių įmonių, bendradarbiavimą su mokslu“, – sako R.Valančiauskas.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.