Praėjusiais metais „China Merchants Group“ (CMG) su „Lietuvos geležinkeliais“ sutarė steigti bendrą įmonę ir paskelbė apie planus Klaipėdos uoste steigti išorinį uostą. Šių metų pradžioje CMG pranešė ketinanti steigti Vilniuje ir Klaipėdoje savo atstovybes.
Valstybės valdoma gigantė
CMG buvo įsteigta 1872 m., paskutiniu Čingų dinastijos laikotarpiu. Šalyje vykdant „savęs stiprinimo politiką“ valdžios subsidijomis nepriklausomi pirkliai buvo skatinami steigti įvairias įmones, prisidedančias prie šalies modernizavimo.
CMG, kurios 80 proc. steigiamojo kapitalo surinko etniniai kinai, tapo pirmąja modernia logistikos kompanija Kinijoje, kuri nebuvo valdoma užsieniečių. 1932 m. CMG buvo nacionalizuota.
Šiandien CMG, įsikūrusi viršutiniame Honkongo „Kinijos pirklių dangoraižio“ aukšte, yra viena stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų.
Kinijos valstybinių uostų operatorių lyderė taip pat teikia bankininkystės, vertybinių popierių, draudimo, fondo valdymo paslaugas bei yra tiesioginių investicijų valdymo paslaugų platforma.
2014 metais CMG grynasis pelnas siekė 3,9 mlrd. eurų.
Lietuva domisi jau kuris laikas
Apie CMG planus Lietuvoje girdima jau ne pirmus metus.
CMG Lietuvoje pasirašė tris memorandumus – su Kauno laisvąja ekonomine zona, su „Lietuvos geležinkeliais“ ir Klaipėdos valstybiniu jūrų uostu. Ketinimų protokolas pasirašytas ir su logistikos kompanija „VPA Logistics“
„Kinų pusė informavo, kad „China Merchants Group“ pasirinko Lietuvą kaip Kinijos Šilko kelio strategijos įgyvendinimo vietą. Korporacija planuoja steigti „vieno kelio, vieno ekonominio bendradarbiavimo“ centrą Lietuvoje, kurį sudarytų transporto ir pramonės kompleksas“, – praėjusių metų pabaigoje sakė ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius.
Su „Lietuvos geležinkeliais“ CMG sutarė steigti bendrą įmonę ir paskelbė apie planus kurti išorinį uostą Klaipėdoje bei dvi atstovybes Vilniuje ir Klaipėdoje. Kauno ekonominėje zonoje CMG ketina statyti gaminių skirstymo centrą.
Patogiausias kelias į Baltarusiją
Šių metų pabaigoje turėtų būti įgyvendintas milžiniškas CMG projektas Baltarusijoje – 500 mln. dolerių vertės pramonės parkas „Didysis akmuo“, kuriame planuoja kurtis tokios kompanijos kaip „Huawei“ ir ZTE.
CMG jau kuris laikas ieškojo prekybos koridoriaus, per kurį galėtų gabenti prekes iš Baltarusijos. Įmonė rinkosi tarp Klaipėdos bei Rygos ir nusprendė, kad prekes gabenti per Lietuvą bus patogiau.
Šiuo metu Kinija įgyvendina Naujojo šilko kelio projektą, dar vadinamą „Vieno kelio, vieno ekonominio bendradarbiavimo“ strategija. Šia valstybės programa siekiama sustiprinti Kinijos ryšius su Azija, Europa, Artimaisiais Rytais ir Afrika.
Kinijos planuose yra sausumos maršrutas, jungiantis Eurazijos centrus prekybos tinklu bei jūrinis maršrutas, kuriuo Kinijos uostai būtų sujungiami su Europos bei Afrikos pakrantėmis.