Prekybos centrų mitai ir tikrovė: kas – tiesa, o kas – melas

Ar jums teko tai patirti: perkant perplautas ir antrą kartą paruoštas salotas, buvo pagrobtas jūsų vaikas? Ir lyg viso šito būtų maža, prekybininkai dar ir karpiui, kurį ruošite šventiniam stalui, išbado akis, kad nesuprastumėte, jog pagal amžių jis jums į senelius tinka.

Mišrainės, pasibaigus galiojimui, nuplaunamos ir patiekiamos iš naujo. Mitas ar tiesa?<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Mišrainės, pasibaigus galiojimui, nuplaunamos ir patiekiamos iš naujo. Mitas ar tiesa?<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Mišrainės, pasibaigus galiojimui, nuplaunamos ir pagaminamos iš naujo?<br>V.Balkūno nuotr.
Mišrainės, pasibaigus galiojimui, nuplaunamos ir pagaminamos iš naujo?<br>V.Balkūno nuotr.
„Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Kristina Rancaitė

Mar 23, 2016, 3:13 PM, atnaujinta May 31, 2017, 8:07 PM

Tikiuosi, kad to patirti jums neteko. Tačiau neabejoju, kad visi girdėjote, kokias baisybes išdarinėja prekybininkai, norėdami tyčia apgauti vartotojus.

Prekybos tinklų veikla visuomet buvo apipinta įvairiausiais mitais. Pabandėme surinkti bent dalį jų ir pateikėme prekybos tinklui „Maxima“.

Taigi, ką apie mūsų visuomenėje įsivyravusius mitus sakė „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė?

Mitas: Mišrainės, pasibaigus galiojimui, nuplaunamos ir patiekiamos iš naujo

To padaryti neįmanoma. Sunku netgi suprasti šio mito kilmę. Išties norint įsitikinti jo absurdiškumu, reikėtų namuose pabandyti atlikti eksperimentą, perplauti jau pagamintas salotas bei mišraines ir pabandyti jų paragauti. Skonis tikriausiai būtų nenusakomas.

Mitas: Keičiamos prekių etiketės su galiojimo datomis, acetonu trinamas galiojimo laikas

Prekių tinkamumo vartoti terminas, nurodytas ant produktų pakuočių, yra oficiali prekės gamintojo deklaracija, patvirtinanti, kad prekė – kokybiška ir tinkama vartoti. Galiojimo terminas taip pat nurodo gaminio partiją ir padeda mums atsekti produkto kelią nuo gamintojo iki mūsų vitrinos. Tai visų pirma pagalba mums, tad tikslo šį įrankį gadinti, niokoti prekybininkai tikrai neturi.

Tiesa: Prekės, kurių galiojimo laikas artėja prie pabaigos, dedamos į priekį

Prekyboje vadovaujamės principu „Pirmas į – pirmas iš“. Tai tarptautinis prekybos standartas, kuris reglamentuoja, kad anksčiau gautos, trumpesnio tinkamumo vartoti termino prekės pirmiau patenka į parduotuvių lentynas, todėl pirmiau ir yra išparduodamos.

Tiesa: Daugiausiai perkamos prekės išdėstomos parduotuvių gale, kad klientas praeitų ir susigundytų kuo nors kitu pakeliui

Mes siekiame, kad mūsų klientams „Maxima“ prekybos tinkle visada būtų patogu apsipirkti ir jie viską, ko reikia, rastų po ranka. Prekių išdėstymo planogramos rengiamos atsižvelgiant ir į mūsų klientų apsipirkimo įpročius. Pažįstame savo pirkėją, žinome, kaip apsipirkti jam būtų patogu, kokia logika jis renkasi produktus, kiek laiko užtrunka viename ar kitame skyriuje. Tai įvertinę stengiamės išdėstyti ir prekes prekybos salėje.

Mitas: Prekės, pasibaigus galiojimo laikui, išmetamos tik patikrinimo metu

Nesąmonė. Jei prekybos salėje būtų laikomos sugedusios prekės, tuomet parduotuvė virstų konteineriu ir į ją paprasčiausiai niekas nebeužsuktų dėl antisanitarinių sąlygų. Prekių tinkamumo vartoti terminai kontroliuojami kelis kartus per dieną. Tai daro atsakingi parduotuvių darbuotojai. Tai jų kasdienis svarbiausias darbas. Todėl pasibaigusio galiojimo prekės nedelsiant išimamos iš prekybos ir utilizuojamos.

Mitas: Mėsa, kurios galiojimo laikas yra pasibaigęs, marinuojama, kepama, daromos dešrelės

Savo klientams siūlome tik kokybiškus ir visus reikalavimus atitinkančius produktus bei prekes. Pasibaigusio galiojimo maisto produktų nei prekyboje, nei gamyboje nerealizuojame.

Mitas: Į pigiausią, tik iš lašinių pagamintą faršą pilami milteliai, nudažantys mėsą

Prekiaujame smulkinta mėsa, kuri sumalama mūsų mėsos cechuose ar jau pačioje parduotuvėje, klientui paprašius. Klientai taip pat turi galimybę paprašyti, kad norimas šviežios mėsos gabaliukas būtų prie jo susmulkintas ar išpurentas. Tai kelios mūsų papildomos nemokamos paslaugos, kuriomis gali naudoti mūsų klientai. Į maltą mėsą mūsų tinkle nededami jokie maisto priedai.

Tiesa: Iškeptos bandelės gali būti laikomos užšaldytos ir atitirpinamos prieš dedant į lentynas

Šaldymas yra technologinis procesas, kuris pailgina greitai gendančių produktų tinkamumo vartoti terminą, tačiau nepakeičia produkto savybių. Jeigu produktas yra užšaldomas kuriame nors pastarojo gyvavimo etape, vartotojai apie tai yra informuojami kainų etiketėse. Greta gaminimo būdo yra nuoroda „atitirpinta“.

Mitas: Žuvims išlupamos akys, kadangi pagal jas galima nustatyti, ar žuvis šviežia

Tai vienas smagiausių mitų. Mūsų tinkle per dieną apsilanko daugiau nei pusė milijono klientų. Įsivaizduokite, jeigu mūsų darbuotojai užsiimtų tokia veikla – jiems tiesiog neliktų laiko tiesioginėms pareigoms bei klientų aptarnavimui. Beje, ar žuvis šviežia, galima pasakyti ne tik iš akių, bet ir iš kvapo, tad jei kas ir pabandytų akis išimti, kvapo panaikinti negalėtų niekaip.

Tiesa: Obuoliai valomi medžiaga, mirkyta aliejuje, kad obuoliai būtų gražesni, blizgėtų

Obuoliai blizga dėl naudojamos apsauginės medžiagos prieš kenkėjus. Tokia apsauga leidžiama ir nekenksminga žmogui. Visi prieš vartojimą privalo būti nuplaunami po šiltu tekančiu vandeniu.

Mitas: Prekybos centruose grobiami vaikai

Viešojoje erdvėje kartais pasirodo panaši informacija. Kiekvienu tokiu atveju mes operatyviai reaguojame ir ją tikriname pasitelkdami policijos pareigūnus ar kitas specialiąsias tarnybas. Mūsų visose parduotuvėse bei jų prieigose yra įrengtos stebėjimo kameros, tad, kilus net menkiausiai abejonei, iš karto peržiūrimi vaizdo įrašai. Vis dėlto, kad ir kaip būtų apmaudu, yra žmonių, kurie kurdami tokias istorijas ir platindami jas viešojoje erdvėje bei internete sėja paniką, nesaugumo jausmą ir iš šių neigiamų emocijų bando užsidirbti. Tačiau tai yra nusikalstama veikla, kurios mes netoleruojame ir visuomet kreipiamės į policijos pareigūnus.

Tiesa: Pirkėjams yra siunčiamos trumposios žinutės su nuolaidomis toms prekėms, kurių konkretus vartotojas perka daugiausiai

Žinoma, atsižvelgiame ir į savo klientų apsipirkimo įpročius, remdamiesi pardavimų tendencijomis analizuojame, kokios prekės jiems svarbiausios ir stengiamės pateikti kiek įmanoma labiau individualizuotus pasiūlymus. Išties personalizacija užima vis didesnę reikšmę šiuolaikinėje rinkodaroje. Dar praėjusių metų pabaigoje startavo asmeninių AČIŪ pasiūlymų platforma, kurioje klientai gali aktyvuoti tik jiems skirtus pasiūlymus ir tokiu būdu nusipirkti jiems aktualių prekių už patrauklią kainą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.