Iškalbingi skaičiai: Rusija pigesnė už „Facebook“

Visa Rusija, tiksliau jos akcijų rinka, verta 275 mlrd. dolerių – 15 proc. mažiau už „Facebook“, rašo fakeoff.org.

Vladimiras Putinas žadėjo padvigubinti šalies BVP. Nepavyko.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Vladimiras Putinas žadėjo padvigubinti šalies BVP. Nepavyko.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Be abejo, Vladimiras Putinas žadėjo padvigubinti šalies BVP. Nepavyko.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Be abejo, Vladimiras Putinas žadėjo padvigubinti šalies BVP. Nepavyko.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Rusijos akcijų rinka verta 275 mlrd. dolerių – 15 proc. mažiau už „Facebook“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Rusijos akcijų rinka verta 275 mlrd. dolerių – 15 proc. mažiau už „Facebook“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 9, 2016, 11:58 AM, atnaujinta May 26, 2017, 4:27 AM

2008 metais „Gazprom“ vertė siekė 365 mlrd. dolerių. Bendrovės vadovas tuomet žadėjo jos vertę per šešerius metus padidinti iki 1 trilijono. Visgi dabar „Gazprom“ vertė – 41 mlrd. dolerių. Palyginimui, „Apple“ verta 619 mlrd. dolerių.

Nepaisant to, „Gazprom“ sudaro 22 proc. Rusijos bendrojo vidaus produkto (BVP), tokias bendroves galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Tuo tarpu „Apple“ sudaro 3,2 proc. Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) BVP.

2013 metais „Rosneft“ įsigijo „TNK-BP“ už 55 mlrd. dolerių. O dabar pati „Rosneft“ verta tik 39 mlrd. dolerių.

Be abejo, Vladimiras Putinas žadėjo padvigubinti šalies BVP. Nepavyko.

V.Putinas svajojo padaryti Rusiją energetine supervalstybe. Rezultatas gavosi priešingas – jeigu 1990 metais Rusija pasaulinėje rinkoje parduodavo 16 proc. naftos ir 29,7 proc. dujų, tai dabar jai atitinkamai tenka 12,6 ir 16,7 procento.

Eksporto mastas Rusijoje mažesnis net negu Slovakijos.

V.Putinas norėjo, kad Rusija taptų tiltu tarp Europos ir Azijos. Tačiau dabar tranzito srautas per Sibirą sudaro 7 mln. tonų, o per Sueco kanalą – 823 mln. tonų. Šalyje nepastatytas nei vienas naujas jūrinis uostas (Kinijoje per šį laiką atsirado 15 naujų uostų). O visi Rusijos uostai aptarnauja 20-25 proc. mažiau krovinių nei Šanchajaus uostas.

Dar prastesnė situacija su Šiaurės jūros keliu. Jeigu Boriso Jelcino laikais juo buvo persiunčiama 460 tūkst. tonų krovinių, tai pernai jų buvo tik 39 tūkst. tonų.

O kur dar ilgai žadėtas „šilko kelias“ per Rusiją? Jo nėra. Vietoj jo iš Kinijos veikia kelias, apeinantis Rusiją.

Automobilių kelių dabar 4 kartus mažiau nei buvo B.Jelcino prezidentavimo laikais.

Ko gero, Rusija vienintelė valstybė, kurioje greitaeigiai traukiniai važiuoja ant bėgių, pastatytų dar 1970-ais metais. O tuo tarpu normalūs, nauji bėgiai lieka tik projekte.

Parengė Kristina Rancaitė

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.