„Kokybiškas prekybos centras pirmiausia yra toks, kuris teikia savo pirkėjams malonią apsipirkimo patirtį. Ir šią patirtį kuria daugybė objektyvių ir subjektyvių kriterijų. Kai kurie jų – pavyzdžiui, prekių šviežumas ir kokybė, malonus aptarnavimas – klientų yra suvokiami kaip būtini ir savaime suprantami. Kiti gi – individualūs, labiau pagrįsti emocija ir prekybininkų suteikiami kaip išskirtinumas. Mes siekiame patenkinti visus klientų lūkesčius ir pamažu kelti kokybės kartelę“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Pasak apklaustųjų, kokybiškam prekybos centrui svarbiausia pasiūlyti kokybiškus maisto produktus, aktualų prekių ir paslaugų asortimentą, poreikius atitinkančias akcijas bei lanksčią lojalumo sistemą ir greitai, patogiai bei mandagiai aptarnauti klientus.
Kiek mažiau konkretūs prekybos kokybę lemiantys, tačiau taip pat pirkėjams svarbūs, kriterijai – jų asmenines galimybes atitinkančios prekės ir paslaugos, patogus parduotuvės išplanavimas ir patrauklus interjeras, švara, tvarka, maloni muzika.
„Maxima“ duomenimis, dauguma apklaustų pirkėjų (daugiau nei 70 proc.) mano, kad kokybę jų apsipirkimo metu dar labiau pagerintų mažesnės eilės prie mokėjimo kasų bei didesnis asmeninių lojalumo pasiūlymų kiekis.
Rečiausiai respondentai minėjo prekybos centro socialinę atsakomybę, specialias kasas tėveliams su mažyliais, šeimos stovėjimo vietas aikštelėje bei patogią infrastruktūrą, greta maisto prekių parduotuvės veikiančias kitas parduotuves ir paslaugas. Pasak Ž. Valkerio, šie rezultatai kiek nustebino, kadangi pastaruosius du dešimtmečius „parduotuvė šalia namų“ ar „parduotuvė pakeliui namo“ klientams buvo vienas svarbiausių kriterijų, lemiančių jų pasirinkimą. Šiandien to jau nebepakanka.
Pirkėjų apklausos duomenys taip pat patvirtina, kad prekybos tinklų diegiamos inovacijos yra neatsiejamos nuo kokybiško prekybos centro suvokimo. Labiausiai su prekybos centrų kokybiniu šuoliu pirkėjai sieja atvirų, gausių ir erdvių šviežio maisto skyrių bei maisto gamybos cechų prekybos centruose įrengimą ir asmeninių specialios kainos pasiūlymų sistemos įdiegimą. Šiuos kriterijus išskyrė daugiau nei 70 proc. apklaustųjų. Stipriai kokybę, pasak pirkėjų, gerina ir parduotuvėse įrengtos kepyklos, kulinarijos ir konditerijos skyriai, „Express“ kasos mažai perkantiems pirkėjams ir papildomos paslaugos – sulčių spaudimas, žuvies ir mėsos išpjaustymas pagal pirkėjų poreikius ir pan.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 235 „Maxima“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų.
Lietuvos vartotojų nuomone, parduotuvių tinklas „Maxima“ yra geriausias kokybės pavyzdys ir simbolis vertinant Lietuvos rinkoje siūlomus produktus bei paslaugas. Tokius rezultatus atskleidė tarptautinės Ciuriche (Šveicarija) įsikūrusios organizacijos „ICERTIAS“ („International Certification Association GmbH“) Lietuvoje atliktas tyrimas „QUDAL – QUality meDAL“.