Naikina išimtį: cigarečių gamintojams nuplėš ir paramos kepurę

Nuo 2017 metų Lietuvoje siūloma

Siūloma cigarečių gamybos įmonėms uždrausti remti bet kokius renginius ar veiklas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Siūloma cigarečių gamybos įmonėms uždrausti remti bet kokius renginius ar veiklas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 28, 2016, 1:17 PM, atnaujinta May 23, 2017, 10:52 PM

Parlamentinio Sveikatos reikalų komiteto narys konservatorius Antanas Matulas siūlo panaikinti iki šiol įstatyme numatytą rūkalų reklamos išimtį – dabar Lietuvos ir užsienio įmonėms leidžiama pavadinimą pateikti remiamų renginių metu ir jų rėmėjų sąrašuose. Taip pat siūloma įmonėms uždrausti remti bet kokius renginius ir veiklas, asmenis, televizijos ir radijo programas.

A.Matulas sako, kad verslas nuo šių pataisų nenukentės, nes rūkalų gamintojai ir pardavėjai žinojo, kad tokio Seimo žingsnio anksčiau ar vėliau sulauks – Lietuva 2004 metais yra ratifikavusi Pasaulio sveikatos organizacijos Tabako kontrolės pagrindų konvenciją, kuri reikalauja visiškai uždrausti bet kokią tabako reklamą, pardavimo skatinimą ir rėmimą.

A.Matulo teigumu, rūkalų verslas Lietuvoje didelių pinigų į rėmimą neinvestuoja. „Mūsų pramonė ne tiek daug tų renginių remia – buvo keli projektai, kuriuos parėmė. Nebuvo rėmimas labai paplitęs“, – aiškino jis.

Bendrovės „Philip Morris Baltic“ Korporacijos reikalų direktorius Gintautas Dirgėla piktinasi, kad parlamentaras neteisingai interpretuoja Tabako kontrolės pagrindų konvencijos reikalavimą dėl rūkalų skatinimo.

„Toje pataisoje yra blogai išverstas tas PSO konvencijos straipsnis. Ten kalba eina ne apie rėmimą, o apie produktų rėmimą. Išsivertė ne taip kaip reikia“, – BNS aiškino G.Dirgėla.

Jis teigė, kad dabar įmonė remia „tik tuos projektus, kurie visuomenei reikalingi“: „Mūsų supratimu, rėmimas yra labdara. Kad paremiam projektą prieš smurtą šeimoje, kur čia yra tabako gaminių reklama? Rėmimas renginių, kuriuose nėra reklamos, tabako produktams niekuo nepadeda. Koks tikslas man remti kokį dainų ir šokių festivalį, jeigu ten nėra mūsų produktų reklamos?“

G.Dirgėla svarsto, ar pataisos nėra antikonstitucinės. „Nemanau, kad Lietuvos santvarka leidžia va taip imti ir pasakyti, kad šita įmonė negali užsiimti labdaringa veikla“, – tvirtino jis.

G.Dirgėla informavo, kad „Philip Morris“ remia Lietuvos laisvosios rinkos institutą, antikontrabandinės komunikacijos projektus.

Pasak jo, 2013-2015 metais „Philip Morris“ paramos skurdo bei smurto šeimose mažinimo bei bendruomenių projektams Lietuvoje skyrė 120 tūkst. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.