Lietuvą supurtęs kalafioro skandalas – „Lidl“ rinkodaros dalis?

Ar galėjo „Lidl“ kažkaip išprovokuoti kalafioro skandalą bei kitų prekybos tinklų boikotą? „Taip“, – įsitikinęs rinkodaros ir viešųjų ryšių specialistas Kęstutis Isakas.

„Lidl“ buvo naudingos kalbos apie aukštas kainas ir tai, kad Lietuvoje veikiantys prekybos tinklai blogi bei per daug uždirba.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ buvo naudingos kalbos apie aukštas kainas ir tai, kad Lietuvoje veikiantys prekybos tinklai blogi bei per daug uždirba.<br>D.Umbraso nuotr.
Eilės „Lidl“ atidarymo metu.<br>D.Umbraso nuotr.
Eilės „Lidl“ atidarymo metu.<br>D.Umbraso nuotr.
Remigijus Šimašius nusipirko kalafiorą.<br>D.Umbraso nuotr.
Remigijus Šimašius nusipirko kalafiorą.<br>D.Umbraso nuotr.
Kodėl Arvydas Sabonis buvo pasirinktas „Lidl“ reklaminiu veidu?<br>D.Umbraso nuotr.
Kodėl Arvydas Sabonis buvo pasirinktas „Lidl“ reklaminiu veidu?<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Kristina Rancaitė

Jun 2, 2016, 4:07 PM, atnaujinta May 23, 2017, 6:54 AM

„Mano nuomone, ažiotažas, kuris įvyko dėl kainų, nekilo iš niekur. Už to galėjo stovėti viešųjų ryšių agentūros. Didžiausią naudą gavo „Lidl“: juk būtent jų strategija – žemiausios kainos. Ir tai jie demonstruoja ant tam tikrų produktų, kuriuos galima greitai palyginti. O kalbos, kad kitose šalyse kalafioras kainuoja eurą – tiek, kiek dabar kainuoja „Lidl“, buvo irgi išprovokuotas vokiečių tinklo“, – tvirtino K.Isakas.

Esą būtent „Lidl“ naudinga kalbėti apie šį skandalą, aukštas kainas ir tai, kad Lietuvoje veikiantys prekybos tinklai blogi bei per daug uždirba. Tuo tarpu „Lidl“ save pristato kaip gerą, žemas kainas siūlantį tinklą.

Visgi dažniausiai tokias viešųjų ryšių akcijas bendrovės atlieka ne savo rankomis ir su tuo tiesioginių sąsajų neturi. Specialistas mano, kad buvo sukeltas skandalas, susidomėjimas, atrinkti brangūs produktai – tie, kurie prireikus pasirodyti pigūs.

Sprendimas neatskleisti parduotuvių atidarymo datos taip pat galėjo būti tam tikras strateginis ėjimas. Žurnalistai, negaunantys informacijos, visada nori sužinoti daugiau, nes kuo mažiau žinai, tuo smalsiau.

Pasimokė iš svetimų klaidų

„Jie žaidė teiginiu, kad reikalingi prekybos tinklai, galintys siūlyti sąžiningesnes kainas. Tačiau tokios jos būna ir dėl objektyvių priežasčių. Negalima lyginti skirtingų rinkų daržovių kainų: yra ir sezoniškumas, ir vadinamoji logistika, kuomet prekės genda kelionių metu“, – sakė K.Isakas.

„Lidl“ Lietuvoje parduotuves atidarė gražesnes, estetiškesnes negu kitose šalyse. Tačiau K.Isakas nesutinka, kad jie iš esmės pakeitė savo įvaizdį.

„Prekių išdėstymo principai tie patys, be to, „Lidl“ įvertino konkurentų klaidas. „Supernetto“ atrodė kaip sandėliai ir užsidarė, nes pirkėjai nepratę. Europoje tai įprasta, o pas mus nepriimtina“, – kalbėjo rinkodaros specialistas.

A.Sabonis nedavė naudos?

Kodėl praeityje garsus krepšininkas Arvydas Sabonis buvo pasirinktas „Lidl“ reklaminiu veidu? K.Isakas mano, kad lėmė teigiamas visuomenės požiūris.

„Sabonį pasirinko, nes jis gerai žinomas ir iš esmės jokios grupės gyventojai neturi neigiamo požiūrio į jį. Tai žymiausias šalyje žmogus, o jo gyvenimas – nesuteptas skandalų. „Lidl“ – didžiulė tarptautinė korporacija, o žvaigždė turi atitikti jų lygį“, – dėstė K.Isakas.

Visgi jam reklaminis vaizdo įrašas pasirodė ganėtinai keistas ir neatskleidė asociacijos su parduotuvėmis. Bet reklamos tikslas greičiausiai ir buvo parodyti bendrovės galingumą.

„Mano nuomone, reklama nedavė didelių rezultatų. Jų daugiau davė viešųjų ryšių kampanijos ir pareiškimai, kad prekės kainuos žymiai pigiau. Visgi tai privers pasitempti konkurentus: jie įžengė ryžtingai. Konkurencija taps intensyvia ir kainų lygis kris.

Reikia pripažinti, jie – šaunuoliai. Sugebėjo rinkoje parodyti įdomius ėjimus rinkodaros srityje. Juk toks ir tikslas – priversti apie save kalbėti ir nemokėti už tai pinigų“, – pridūrė pašnekovas.

Nevykusi reklaminė kampanija

Tuo tarpu reklamos agentūros „New!“ įkūrėjas Tomas Ramanauskas savo feisbuko paskyroje prabilo apie, jo teigimu, siaubingą „Lidl“ ir A.Sabonio komunikaciją.

„Nepamenu, kada liaudies laukiamas prekės ženklas su neadekvatesne reklama ateidinėjo. Pradėkime nuo šūkio „Taip gyventi verta“. Gyventi, valgant iš dėžių? Ar apsiperkant maisto be džiaugsmo? Tarkime, gyventi verta keliaujant po egzotines šalis, bet kaip čia siejasi su bevardžiais konservais? Su tokiu šūkiu net „Harrods“ maisto skyrius nedrąsiai jaustųsi“, – rašė T.Ramanauskas.

Jam taip pat užkliuvo ir šūkis „Atkeliauja kai kas įspūdingo“.

„Jūs juokaujate, ar tiesiog netyčia išplatinote Afganistano periferijai skirtą medžiagą? Mieli, „Lidl“, galbūt jums yra tekę girdėti, kad Lietuvoje prekybos centrai yra senos naujienos, turime jų ir pigių, ir brangių, ir tvarkingų, ir baisių? Jau daug metų mums jie nebedaro jokio įspūdžio. Ką jūs su savo parduotuve-sandėliu turite mintyje?“, – retoriškai klausė jis.

T.Ramanauskas dėstė, kad reklamos klipe žmonės žiūri į kažką pribloškiančio, kaip kad reklamose būna.

„Atrodo, kad savivaldybė ką tik pristatė dirbtiniu intelektu prisotintą humanoidą, kuris pakeis policiją. Bet ne, gražūs žmonės senamiestyje žiūri į kažką įspūdingesnio – „Lidl“ parduotuvę Fabijoniškėse“, – sakė agentūros „New!“ įkūrėjas.

Jis įsivaizdavo ir tai, kaip buvo sprendžiama pasirinkti A.Sabonį kaip reklamos veidą:

– Mes esame pigus nelietuviškas (blogiau nei nelietuviškas – lenkiškas) maistas šalyje, kurioje vietinis maistas yra karalius. Kaip mums apsimesti, kad esame savi?

– Sabas.

– Bet tai o kaip jis siejasi su „Lidl“ vertybėmis?

– Sabas!

– Bet kiekvienas Lietuvoje žino, kad Sabonis nepirktų „Lidl“, jei jam nemokėtume.

-Sabas!

– Bet krepšininkas Sabonis nėra joks autoritetas maisto parduotuvėse!

– Sabas! Sabas! Sabas!

Man atrodo, kad visa tai turi adaptacijos pelėsio prieskonį. Kitų rinkų sabus keičia vietiniu, o visa kita – kaip nors, žmonės gi durni, be to, VISI laukia Lidl kaip mesijaus, nors lyg ir turime vietinių lidlų į valias. Lidl galėtų papirkti nuoširdumu, kurio prekybos centrų reklamoje trūksta, tačiau bando įtikinti, kuo patikėti neįmanoma – kad jie yra Įspūdingi“, – rašė T.Ramanauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.