Taksistų muštynės dėl vietos oro uostuose jau tampa tradicija

Nuolatinis žmonių srautas, skubantys, kainų Lietuvoje nežinantys ir nelabai turintys kam pasiskųsti užsieniečiai, garantuoti užsakymai – taksisto darbas oro uoste atrodo tarsi saldus kąsnelis. Tiesa, džiaugtis gali tik 50 taksistų. Kitiems kelionės į oro uostą – galvos skausmas.

Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>V.Balkūno nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>V.Balkūno nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uoste stovinčių taksistų elgesnį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.<br>M.Kulbio nuotr.
Oro uosto nustatyti įkainiai taksi automobiliams, besinaudojantiems taksi juosta
Oro uosto nustatyti įkainiai taksi automobiliams, besinaudojantiems taksi juosta
Daugiau nuotraukų (7)

Gintarė Valentinaitienė

2016-07-29 15:16, atnaujinta 2017-05-17 11:22

Vieša paslaptis, kad kelionės iš oro uosto, ypač jei nesi lietuvis, tikrai nepigios. Tačiau taksistams čia patekti nelengva – norintys laisvai lūkuriuoti oro uoste turi gauti leidimus, kurių yra tik 50, o likę išvis jaučiasi, kad čia yra nepageidaujami.

Išrinktųjų juosta

Išlipus iš lėktuvo ir išėjus iš oro uosto, prieš akis nusidriekia taksi automobilių eilė. Tai – išrinktieji, turintys teisę čia gaudyti keleivius.

Lietuvos oro uostų komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitytė pasakojo, kad norintys šioje eilėje stovėti taksistai turi iš oro uosto gauti leidimą, leidžiantį tą daryti. Tuomet galima atvažiuoti čia ir negavus iškvietimo, sustoti ir laukti keleivių.

Jeigu jau susigundėte, skubu jus nuvilti – gauti leidimą, ne taip jau lengva. Yra išduodama 50 leidimų stovėti oro uosto taksi juostoje ir visi jie jau išdalyti. Norintys gauti naujus leidimus, turi laukti, kol kažkas savojo atsisakys ir vargu, ar taksistai dažnai tą daro.

„Naujas sutartis galima pasirašyti tik atsilaisvinus vietai, tačiau tai nėra visiškai stacionarus dalykas, nes kartais sutartys yra nutraukiamos oro uosto iniciatyva su vairuotojais, nusižengusiais taisyklėms“, – pasakojo I.Baltušaitytė. Anot jos, laisva vieta taksi juostoje atsiranda maždaug kartą per mėnesį, bet jau yra eilė ir tų, kurie laukia atsilaisvinusių leidimų.

Ji teigė, kad specialūs leidimai ir ribotas jų skaičius yra reikalingi tam, kad oro uostas galėtų atlikti kontrolę ir užtikrinti keleiviams tinkamą aptarnavimą.

Oro uoste stovinčių taksistų elgesį prižiūri oro uostas. Yra taikomi reikalavimai automobiliui (jis negali būti senas), vairuotojų aprangai ir elgesiui bei jų paslaugų kainoms. Iš taksistų net yra reikalaujama, kad jie mokėtų kalbėti angliškai.

Kitiems vietos nėra

Jei taksistas neturi leidimo naudotis taksi juosta, oro uoste jam sudėtinga. Stovėti čia ir laukti keleivių negalima, teritorija aplink oro uostą taip pat apstatyta stovėjimą draudžiančiais ženklais, o patys taksistai skundžiasi, kad jie negali net atlikti užsakymų ir be rūpesčių pasiimti juos išsikvietusių keleivių.

„Blogai oro uoste taksistams. Vieną kartą per parą mašinai galima nemokamai 15 minučių stovėti automobilių stovėjimo aikštelėje. Bet paprastai tų 15 minučių neužtenka – žmogus išsikviečia automobilį, o paskui kol gauna bagažą, susitvarko su kontrole....“, – pasakojo taksi vairuotojų asociacijos „Solidarumas“ valdybos narys Gediminas Sabaitis.

Praėjus 15 minučių taksistams reikia mokėti valandinį 2,90 euro mokestį už naudojimąsi automobilių aikštele. Be to, nemokamos 15 minučių yra skiriamos tik kartą per parą, o G.Sabaitis pasakojo, kad visą dieną dirbantis taksi vairuotojas į oro uostą gauna bent 2-4 iškvietimus.

„Taksistai čia jau perpratę sistemą, stengiasi privažiuoti tik tada, kai žmogus jau yra pasiruošęs sėsti į automobilį ir dažniau žmones taksistai pasiima antrame oro uosto aukšte prie išvykimo salės“, – kalbėjo G.Sabaitis.

Tiesa, ir čia taksistams stovėti nelabai galima – vietoje prie išvykimo salės automobiliams galima sustoti tik labai trumpam, paimti krovinį ar greitai išleisti keleivį.

Kodėl kainos didelės?

Lietuvos oro uostų atstovė I.Baltrušaitytė pasakojo, kad taksistams, kuriems yra išduotas leidimas stovėti oro uosto teritorijoje, yra taikomas maksimalios kainos už kilometražą reikalavimas.

Tiesa, jis yra didesnis nei kilometražo kainos, taikomos daugumos taksi firmų. Vilniaus oro uosto taksi už nuvažiuotą kilometrą dienos metu gali iš klientų prašyti iki 1,01 euro. Taksi firma „Vilnius veža“ tokiomis pat sąlygomis siūlo važiuoti už 0,69 euro, Taksi 1424 – 0,49 euro, „Euro taksi“ – 0,60 euro.

Nepaisant to, net taikant kiek didesnį nei įprastai tarifą, tai nepaaiškina, kodėl už keliones iš ar į oro uostą dažnai permokama.

„Mes tikriname, kad būtų laikomasi kainos reikalavimų, o jeigu žmogų vis dėlto apgauna, tai jis gali kreiptis į oro uostą ir mes kompensuosime patirtus nuostolius“, – kalbėjo I.Baltrušaitytė.

Jei kontrolė yra vykdoma, kodėl turistai vis tiek permoka už keliones, I.Baltrušaitytė atsakyti negalėjo: „Nežinau kodėl žmonės elgiasi vienaip ar kitaip, tikriausiai čia niekas negali pasakyti. Bet jeigu taip atsitinka, keleiviams grąžiname pinigus, o vairuotojai gauna papeikimus.“

Verslas yra verslas?

Standart taksi“ vadovas Ričardas Kriukovas teigė, kad vis dėlto oro uoste dirbantys taksistai nėra labai kontroliuojami.

„Oro uostai iš taksi paslaugų daro biznį“, – sakė jis.

Besinaudojantys taksi juosta vairuotojai turi mokėti už leidimą ją naudotis ir R.Kriukovas įsitikinęs, kad šie mokesčiai kažkaip turi sugrįžti pas vairuotojus: „O oro uostas juk yra suinteresuotas, kad taksistai čia dirbtų, nes gauna už tai pinigus. Todėl kažkuria prasme ir atriša jiems rankas. Apie kažkokią kontrolę būtų galima kalbėti, jei oro uostas neprašytų iš taksistų pinigų“.

Taksi firmos vadovas mano, kad galbūt dėl to kitiems taksistams, neturintiems leidimų, oro uoste taip sunku: „Lietuviai arba tie, kurie čia lankosi ne pirmą kartą žino, kad išsikviesti taksi yra žymiai pigiau nei sėsti į tą, kuris stovi oro uoste. Bet oro uostui iš to jokios naudos. Gal dėl to ir stovėjimas čia yra kelis kartus brangesnis nei mieste.“

Kaune – kitos problemos

Kauno oro uostas anksčiau buvo sudaręs sutartį su viena taksi firma, kurios vairuotojai galėdavo čia stovėti. Dabar bandoma pereiti prie naujos tvarkos, o kol ji įsigalios, taksi juostoje gali stovėti visi norintys automobiliai.

Gerai? Nelabai. Mat nauji vairuotojai veržiasi į oro uostą, o senieji – niekur neketina trauktis. Jie ne tik yra įpratę lūkuriuoti oro uoste, bet ir turi savo nerašytas taisykles – kada koks vairuotojas kur gali stovėti, kad visiems tektų keleivių.

„Kauno diena“ šią savaitę pasidalino vaizdo įrašu, kurį padarė vienas vairuotojų, bandančių papulti į eilę – senbuviai jį mokė taisyklių, o vyras teigė, kad vėliau net sulaukė grasinimų.

R.Kriukovas mano, kad dabartinė laikina tvarka Kauno oro uoste yra teisinga, tiesiog neteisingai įvesta: „Viskas gerai, tik oro uostas galėjo iš anksto pasirūpinti viskuo, pasitelkti į pagalbą policiją ar oro uosto apsaugos darbuotojus.“

Taksi firmos savininkas pasakojo, kad užsienyje tokia praktika paplitusi: į oro uostą gali įvažiuoti visi taksi automobiliai, jie sumoka tam tikrą mokestį oro uostui ir sutinka vežti už tam tikrą, visiems vienodą kainą.

„Amerikoje atvažiuoji į oro uostą, įmeti dolerį ir stojiesi į eilės galą. Yra apsauginis ir jeigu tik bandai pralįsti kažkur arčiau arba pradėti sakyti kad kažko neveši nes nepakeliui ar dar ką – iš karot išvaro ir vėl gali mokėti dolerį ir stotis į eilės galą.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.