Prie oro uosto durų – sukti rusų turistų medžiotojai

„Tai yra dinastija, dirba tėvas su sūnumi. Vaikšto po aikštelę ir siūlo taksi paslaugas, neturėdami tam nei licencijos, nei akreditacijos, ir nemoka jokių mokesčių“, – piktinosi vilnietis Vitalis, neapsikenčiantis Vilniaus oro uoste dirbančių nelegalių taksi.

Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Aug 24, 2016, 3:54 PM, atnaujinta May 15, 2017, 12:32 AM

Nelegaliais taksi pasipiktinęs Vitalis pasakojo, kad tokių automobilių Vilniaus oro uoste – ne vienas. „Dirba tėvas su sūnumi. Tokiu pat principu dirba ir kita „Honda Jazz“ bei mėlyna „Opel Zafira“, – pasakojo vilnietis.

Kelia pyktį, bet niekam netrukdo?

Vyrui nesuprantama atrodo ir tai, kad į nelegalia veikla užsiimančius taksistus niekas nekreipia dėmesio. Jis pasakoja, kad tokių taksistų niekas neveja lauk: nei oro uosto valdžia, nei kiti, oficialiai dirbantys, taksistai.

„Jie dažniausiai siūlo paslaugas rusakalbiams atvykėliams. Pavyzdžiui, atskrenda turistai iš Maskvos, nori važiuoti į Druskininkus. Oficialiai dirbantys taksistai už tokią kelionę ima 160 eurų, o šitie „žąsingaudžiai“ siūlo už 100 eurų nuvežti“, – pasakojo Vitalis.

Labiausiai vyrui įsiūtį kelia tai, kad, pasak jo, oro uosto valdžia apie nelegalus žino, tačiau nesiima jokių veiksmų ir taip leidžia veikti nelegaliam verslui.

Lietingą dieną – nematyti

Nusprendžiame patikrinti Vitalio skundą ir antradienį ryte nuvykstame į Vilniaus oro uostą. Rytas lietingas ir šaltas. Mašiną pasistatome atokiau, o patys atsistojame prie pagrindinio įėjimo į oro uostą.

Nelegalais pasipiktinęs Vitalis nurodė, kokius tiksliai automobilius vairuoja niekdariai taksistai, net tų automobilių valstybinius numerius. Kiek pavyksta, peržiūrime aikštelėje stovinčius automobilius. Nė vieno Vitalio nurodyto automobilio nematyti.

Stovime ir laukiame – gal prieis. Nesmarkiai lyja, žmonės skuba kuo greičiau pasislėpti nuo lietaus, sėda į prie pat oro uosto stovinčius atitinkamai pažymėtus taksi, papuoštus geltonais numeriais. O mes laukiame. Kurį laiką palaukus niekas taip ir nepriėjo.

Patraukiame į tolimesnius automobilių aikštelės kraštus, tačiau nei nurodytų automobilių, nei jų vairuotojų nematyti. Tik neaišku, ar tokių automobilių apskritai nėra, ar jie išvykę pagal užsakymus.

„Apie ką jūs kalbate?“

Nieko nepešę prieiname prie oficialiai dirbančių taksi vairuotojų. „Ar teko pastebėti nelegalių taksi?“ – tiesiai šviesiai klausiu vieno jų.

„Oi, baikit. Mes čia visi pagal sutartį su oro uostu dirbame. Kitur net nėra kur jiems stovėti, tik čia, nes žmonės neina tiek toli, kad juos rastų“, – stebisi vidutinio amžiaus taksi vairuotojas Vaclovas.

Nugirdęs klausimą prie pokalbio prisidėjo kitas vardo nenorėjęs sakyti taksistas: „Apie ką jūs kalbate, kokie nelegalai? Matot, ten toliau policija stovi, o jei patikrins? Prisibijo žmonės.“

Iš tikro, šiek tiek tolėliau stovi policijos automobilis, tik kad pareigūnų jame nėra.

„Gal prieš kokius 10 ar 15 metų būdavo pristoję nepažymėtų mašinų, o vyrukai eidavo ieškoti, ką pavežti, bet dabar jau seniai nemačiau. O tai, kad sako, neva mes jiems čia leidžiame būti, nevejame lauk, nesąmonė. Juk patys dėl to kentėtume“, – kalbėjo dar vienas taksistas.

Oro uostas: „Negalime reguliuoti to, kas vyksta už teritorijos“

Vilniaus oro uosto Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitienė sakė, kad oro uoste dirbantys taksi yra griežtai reguliuojami, tačiau neneigė, jog ir nelegaliai vežiojančių žmones yra.

„Yra atskira linija, į kurią patenka toli gražu ne visi taksistai. Patenka tik tie, kurie atitinka pagal sutartį keliamus reikalavimus, o jų yra tikrai daug punktų“, – sakė I.Baltrušaitienė.

Ten oficialiai dirbantys taksistai yra nuolat tikrinami, o radus pažeidimų sutartys su jais nutraukiamos. Į taksi automobiliams skirtą juostą gali patekti apie 50 automobilių.

Tiesa, I.Baltrušaitienė sakė: kad ir kaip griežtai kontroliuotų taksistus, oficialiai dirbančius oro uosto teritorijoje, tai, kas vyksta už tvoros, – nebe jų rankose.

„Mes tikrai niekaip negalime to nei paveikti, nei sužiūrėti, nei daryti įtakos aplinkai, kuri realiai priklauso savivaldybei arba bendrai Vilniaus miestui. Deja, taip visada buvo ir bus“, – kalbėjo oro uosto Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė. I.Baltrušaitienė pasidžiaugė, kad mažėja keleivių nusiskundimų dėl taksi paslaugų, tačiau pastebėjo, jog nelegalių taksi bėda kamuoja ne tik Vilniaus oro uostą:

„Kiek tenka bendradarbiauti su kitais oro uostais kitose šalyse, visi susiduria su tomis pačiomis problemomis, tai yra su nelegaliais taksi vairuotojais, kurie iš oro uosto vežioja keleivius ir tokiu būdu bando gauti didesnę sumą, negu gautų pagal skaitiklius.“

Tikrinami nuolat

Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andžejus Dinikis teigė, kad šalia Vilniaus oro uosto Vilniaus savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai nuolat tikrina taksi automobilius.

„Vykdomi ne tik iš anksto suplanuoti patikrinimai, bet ir kasdieniai. Sustabdžius tikrinami dokumentai, leidimai teikti tokias paslaugas.

Viešosios tvarkos skyrius aktyviai bendradarbiauja su Vilniaus apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu, oro uosto administracija“, – sakė A.Dinikis.

Per metus dėl nelegalių taksi paslaugų teikimo nubausta 230 asmenų. Už nelegaliai teikiamas taksi paslaugas gresia bauda nuo 144 iki 579 eurų.

Taksistų veiklos kontrolę vykdo ir Valstybinė mokesčių inspekcija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.