Vilniaus oro uosto laukia pokyčiai, o išbandymai teks Kaunui

Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) rengiasi rekonstrukcijai ir 2017-ųjų vasarą jis bus uždarytas mažiausiai 35 dienoms. Aviakompanijos negailėjo kritikos, tačiau Vilniaus oro uoste 2017 metų vasarą, nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 18 d., nebus galima leistis ir kilti orlaiviams. Tuomet bus rekonstruojamas orlaivių kilimo ir leidimosi takas.

TVOU 2017 metų vasarą ketina vykdyti orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbus. Skaitykite daugiau: https://verslas.lrytas.lt/rinkos-pulsas/vilniaus-oro-uosto-laukia-pokyciai-o-isbandymai-teks-kaunui.htm?utm_source=lrExtraLinks&amp;utm_campaign=Copy&amp;utm_medium=Copy<br>V.Ščiavinsko nuotr.
TVOU 2017 metų vasarą ketina vykdyti orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbus. Skaitykite daugiau: https://verslas.lrytas.lt/rinkos-pulsas/vilniaus-oro-uosto-laukia-pokyciai-o-isbandymai-teks-kaunui.htm?utm_source=lrExtraLinks&amp;utm_campaign=Copy&amp;utm_medium=Copy<br>V.Ščiavinsko nuotr.
2017-ųjų vasarą Vilniaus oro uostas neveiks.<br>V.Ščiavinsko nuotr. iš archyvo
2017-ųjų vasarą Vilniaus oro uostas neveiks.<br>V.Ščiavinsko nuotr. iš archyvo
2017-ųjų vasarą Vilniaus oro uostas neveiks.
2017-ųjų vasarą Vilniaus oro uostas neveiks.
Daugiau nuotraukų (3)

Aida Murauskaitė

Aug 31, 2016, 10:49 AM, atnaujinta May 14, 2017, 10:32 AM

TVOU 2017 metų vasarą ketina vykdyti orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbus. Per pirminę apklausą, kur aviakompanijos pageidautų leistis 2017 metų vasarą, daugelis nurodė norinčios skrydžius perkelti į Kauno oro uostą.  Tad šiame oro uoste jau įrengiama laikinoji infrastruktūra.

Iki rugsėjo 1-osios laukiama aviakompanijų galutinio sprendimo, kur jos skraidys.

Teks susimokėti už kelionę į Kauną patiems

Kitą vasarą į Kauną persikels 361 680 keleivių – 90 proc. tų, kurie skristų į Vilnių. Į Kauną persikels 77 proc. skrydžių – 3,3 tūkst.

Rinktis Palangos oro uosto per pirminę apklausą nepanoro niekas. Anot Vilniaus oro uosto direktoriaus Artūro Stankevičiaus, oro bendrovių, skraidančių į Vilnių, negąsdina atstumai tarp Vilniaus ir Kauno bei Palangos, kuriuos teks įveikti jų klientams.

Aviakompanijos pardavinės bilietus kitą vasarą į Kauną.  Keleiviams teks papildomų išlaidų, mat jie turės susimokėti už kelionę tarp Vilniaus ir Kauno patys.

Kainuos 27 mln. eurų

Planuojama, Kauno laikinos infrastruktūros plėtra kainuos 2 mln. eurų. 25 mln. eurų atsieis Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi tako pertvarka – pirmasis etapas, kai bus keičiamos drenažo sistemos, kabeliai, ir antrasis, jau paties tako asfalto tiesimo darbai. TVOU tikisi, kad 50-80 proc. šios sumos bus padengta iš ES pinigų. Dabar jau vykdomi Kauno perono ir terminalo rekonstravimo darbai, kad čia būtų išplėtota laikinoji infrastruktūra.

Laukiant išaugusio keleivių skaičiaus, 2017-ųjų vasarą greta esamo dabartinio Kauno oro uosto terminalo bus įrengtos dar dvi papildomos laikinos išvykimo ir atvykimo vietos: A terminalas, skirtas keleiviams išvykti (3445 m2) ir C terminalas, skirtas keleiviams atvykti (1000 m2).

Laikiname A terminale bus įrengta 16 registracijos stalų ir 4 registracijos savitarnos kioskai, 6 įlaipinimo vartai, 4 patikros punktai. Taip pat – verslo klubas, parduotuvės, kavinės, prekių automatai. Nuolatinis Kauno oro uosto terminalas permainų laikotarpiu taps terminalu B. Jame veiks 9 registracijos stalai ir 2 registracijos savitarnos kioskai, 4 įlaipinimo vartai ir 4 patikros punktai, 1 bagažo atsiėmimo juosta. Laikiname keleivių atvykimo terminale C veiks 3 bagažo atsiėmimo zonos.

Kaune planuojama laikinam naudojimui kitą vasarą įrengti 700 papildomų automobilių laikymo vietų. Taip pat svarstoma, kaip išplėsti susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno galimybes.

Ieškoma vietų, iš kur Vilniuje bus vežami keleiviai iki Kauno oro uosto, taip pat bus padidintas 29-ojo Kauno miesto autobuso, važiuojančio iš miesto centro į oro uostą, dažnis.

Laikinai terminalai Vilniaus oro uoste bus nuomojami ir automobilių laikymo vietos išliks.

„Oro uosto veikla yra itin kompleksiška, todėl ir pokyčius norime ir turime suorganizuoti kuo labiau atsižvelgdami į visumą. Toks sprendimas dėl laiko priimtas siekiant visiems susijusiems asmenims – keleiviams, oro bendrovėms ir jų darbuotojams, oro uoste veikiančioms bendrovėms ir institucijoms, būsimiems darbų rangovams, ir paties oro uosto darbuotojams – suteikti kuo patogesnes sąlygas vykdyti veiklą ir kuo mažiau ją trikdyti ar trukdyti“, – jau anksčiau yra sakęs Vilniaus oro uosto direktorius Artūras Stankevičius.

Dabartinis kilimo ir tūpimo takas įrengtas 1958 m., pastarąjį kartą jo danga tvarkyta 2003-2004 m.

Vilniaus ir Kauno oro uostai priklauso tris oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje jungiančiam Lietuvos oro uostų tinklui. Per 2015 metus jie aptarnavo 4,2 milijono keleivių ir 50 tūkstančių skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 18 aviakompanijų skraido 65 kryptimis į 54 miestus 26 šalyse Europoje ir už jos ribų. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.