Aludariai milžinai traukiasi iš Rusijos: čia dirbti neapsimoka

Milžiniška Rusijos rinka tapo nebeįdomi didiesiems pasaulio alaus gamybos koncernams, todėl daugelyje šios šalies vietovių fabrikai tiesiog yra uždarinėjami. Manoma, kad tai užsitęs dar keletą metų.

Ši „Baltika“ alaus darykla Krasnojarske šiuo metu jau užvėrusi duris.<br>„Scanpix“ nuotr.
Ši „Baltika“ alaus darykla Krasnojarske šiuo metu jau užvėrusi duris.<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aleksandras Procenka („Lietuvos rytas“)

Oct 11, 2016, 9:56 AM, atnaujinta May 11, 2017, 3:31 AM

Gyventojų mažėja, akcizai kyla, todėl uždirbti pelno Rusijoje aludariams vis sudėtingiau.

Tiesa, mažesnės daryklos kelia galvą, bet milžinai traukiasi vienas po kito.

Nepanaudoja pajėgumų

„Heineken“ nuo kitų metų pradžios nutrauks alaus gamybą Kaliningrade esančiame fabrike „Kompanija Pit“, kurio pajėgumai viršija 100 mln. litrų per metus.

Priežastis – per menka paklausa. Tuo pačiu skundžiasi ir kitos pasaulinės kompanijos.

Antai „Sun Inbev“, priklausanti koncernui „Anheuser-Busch Inbev“, jau sustabdė veiklą Puškino, Kursko, Novočerkasko, Permės ir Angarsko gamyklose.

Alaus Maskvoje ir Rostove prie Dono nusprendė daugiau nebevirti „Efes“, o Danijos kompanijos „Carlsberg“ valdoma „Baltika“ uždarė gamyklas Čeliabinske ir Krasnojarske. Juolab kad likę šios bendrovės fabrikai panaudoja tik 60–70 proc. pajėgumų.

Tiesa, nedideli vietos gamintojai tuo naudojasi, todėl jų dalis Rusijos rinkoje šįmet pirmąsyk pakilo iki 25 proc.

Mokesčiai nuolat kyla

Vis dėlto alaus Rusijoje suvartojama kasmet vis mažiau. Nuo 2008-ųjų iki šiol rinka susitraukė 35 proc.

Rusijos aludarių sąjungos nuomone, dėl to kalta šalies valdžia, per šį laikotarpį akcizą alui padidinusi net septynis kartus, kol šįmet jis pasiekė 20 rublių (29 euro centus) už litrą.

Be to, iš esmės buvo uždrausta alaus reklama, o miestuose masiškai naikinami prekybininkų kioskeliai, kuriuose anksčiau buvo parduodama nemaža dalis šio gėrimo.

Nuosmukis dar tęsis

Tačiau Alkoholio rinkos tyrimų centro vadovas Vadimas Drobizas teigė, kad aludariams nesaldu ne vien dėl valdžios sprendimų, bet ir dėl prastėjančios demografinės padėties.

Nuo 2008 iki 2015 metų Rusijoje 18–55 metų gyventojų sumažėjo net 15 procentų, o būtent šis sluoksnis vartoja daugiausia alaus.

V.Drobizo nuomone, ši tendencija tęsis, todėl alaus rinkos nuosmukis užtruks dar bent ketverius metus.

O iš Kremliaus gerų žinių aludariai irgi nesulauks. Akcizą alui, kurio stiprumas siekia iki 8,6 laipsnio, ketinama padidinti dar 5 procentais.

Taip pat jau apsispręsta nuo kitų metų beveik uždrausti pardavinėti alų didesnėje nei 1,5 litro taroje. Į tokią pilstomos pigiausios rūšys.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: diskusija po pirmojo prezidento rinkimų turo