Lietuvos policija užsimojo apšauti Europą: kontroliuos skrydžių keleivius

Nuo sausio skrydžių bendrovės turės registruoti ir teisėsaugai pateikti informaciją apie visus į Lietuvą atvykstančius ir iš jos išvykstančius keleivius. Tik kaip tai padaryti?

V.Ščiavinsko nuotr.
V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo sausio teisėsauga žinos viską apie Lietuvos oro uostų keleivius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo sausio teisėsauga žinos viską apie Lietuvos oro uostų keleivius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Aida Murauskaitė, Raminta Rakauskė („Lietuvos rytas“)

Nov 4, 2016, 4:00 AM, atnaujinta May 9, 2017, 4:16 PM

Į Lietuvą atvykstančių ir iš Lietuvos išvykstančių asmenų duomenys bus renkami įgyvendinant ES direktyvą „Dėl duomenų apie oro transporto keleivius keitimosi“.

Lietuvos policija ėmėsi pirmoji Europoje ją pritaikyti gyvenime. Surinktus duomenis teisėsaugininkai naudos kovai su nusikalstamomis grėsmėmis, ypač su terorizmu.

Pasak policijos generalinio komisaro pavaduotojo Edvardo Šilerio, sukauptų duomenų sistema leis laiku atskleisti nusikaltimus – tiek įvykdytus, tiek dar tik planuojamus.

Pasak policijos pareigūno, analizuojant šiuos duomenis bus galima nustatyti asmenis, kurie anksčiau nebuvo įtariami dėl sunkių nusikaltimų ar terorizmo, bet išties yra su tuo susiję.

Visa tai skamba labai gražiai. Tačiau aviacijos kompanijų atstovams kilo dar labai daug klausimų.

Praėjusią savaitę Policijos departamentas surengė susitikimą su oro bendrovių atstovais.

Jame dalyvavo ir Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ darbuotojai.

„Nauji reikalavimai turės įtakos tiek mums, kaip vežėjui, tiek ir susijusioms šalims – kelionių agentūroms ir oro uosto antžeminio aptarnavimo specialistams.

Juk jie yra paskutinė grandis, perduosianti jau galutinę informaciją apie tai, kokie keleiviai išvyko“, – sakė „Small Planet Airlines“ Antžeminio aptarnavimo departamento vadovas Ugnius Valiauga.

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje vykdo tik užsakomuosius skrydžius, tad pirminius duomenis apie keleivius gauna iš kelionių organizatorių.

„Papildomus duomenis galime gauti keleiviams registruojantis internetu arba oro uoste. Tačiau svarbiausias klausimas, kuris mums kyla, – kaip laiku, likus ne mažiau kaip 48 valandoms iki skrydžio, šiuos duomenis perduoti įgaliotai teisėsaugos institucijai?

Juk dabar keleiviai vėliausiai į skrydį gali registruotis iki jo likus 30 minučių?“ – gūžčiojo pečiais U.Valiauga.

Jis įsitikinęs, kad dėl naujų reikalavimų teks atnaujinti ir technines sistemas.

„Dar liko neišspręsti praktiniai įstatymo įgyvendinimo klausimai, o būtini atlikti darbai – gana sudėtingi“, – neslėpė A.Valiauga.

Kokių naujų vėjų įpūs naujoji tvarka ir kaip keisis klientų aptarnavimas, „Ryanair“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Baltijos ir Skandinavijos šalims Arūnė Jaraitė sakė kol kas nežinanti.

„Šiuo metu mes tariamės su tam tikromis Lietuvos institucijomis ir žiūrėsime, kokie bus reikalavimai. Kol kas ką nors tiksliau pasakyti sunku. Tiesiog veiksime taip, kaip bus reikalaujama“, – sakė A.Jaraitė.

Jai pritarė ir iš Lietuvos keleivius skraidinančios žemų sąnaudų bendrovės „Wizz Air“ atstovai: „Mūsų bendrovė visuomet griežtai laikosi reglamentų ir bendradarbiaus su Lietuvos valdžios institucijomis.“

„AirBaltic“ laikysis visų įstatymų tiek Lietuvoje, tiek ir kitur Europoje, NVS ir Vidurinių Rytų šalyse“, – sakė ir Latvijos oro bendrovės atstovai.

Ką apie keleivius sužinos teisėsauga?

Oro vežėjai privalės ne vėliau kaip 48 valandos iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir iš karto po to, kai uždaromi keleivių įlaipinimo vartai, įgaliotai teisėsaugos įstaigai pateikti bilietų užsakymo ir išvykimo kontrolės, keleivių skrydžio duomenis apie keleivius, atvykstančius į Lietuvos Respublikos teritoriją ar išvykstančius iš jos.

Kaip paskelbė agentūra BNS, be vardo, pavardės, gimimo datos, lyties ar pilietybės, vežėjai privalėtų nurodyti keleivio duomenų įrašo unikalų kodą, vizos ar kito dokumento, leidžiančio būti šalyje, duomenis, kontaktinį keleivio adresą, jo registracijos būseną.

Reikės pateikti ir visą informaciją apie bilietą, bagažą, nurodyti keleivio sėdimąją vietą ir mokėjimo už bilietą tipą (grynaisiais ar kortele), sumą, asmens, kuris pirko bilietą, kontaktinius duomenis.

Taip pat bendrovės turės pateikti visą su skrydžiu susijusią informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.