Kaip oro linijos nusprendžia, kiek jums kainuos lėktuvo bilietas?

Kiekvienas, kuris prarado ne vieną vakarą ieškodamas pigesnių skrydžio bilietų, žino, kad jų kainos gali būti labai įvairios – vieną savaitę labai aukštos, o kitą – žemos. Tačiau lėktuvų kainos skrendant ilgą nuotolį visada yra mažesnės, nei skrendant trumpus atstumus, pabrėžė CNN.

Tačiau lėktuvų kainos skrendant ilgą nuotolį visada yra pigesnės nei skrendant trumpus atstumus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Tačiau lėktuvų kainos skrendant ilgą nuotolį visada yra pigesnės nei skrendant trumpus atstumus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2016-11-07 16:04, atnaujinta 2017-04-18 15:03

Tačiau tarp viso šito yra ryšys ir jis vadinamas oro linijų pajamų valdymu. Tokiu būdu oro linijos realiu laiku gali koreguoti kainas tai jas didindamos, tai mažindamos ir taip valdyti savo įmonės pelną.

Nustato programinė įranga

Oro linijos dabar vis dažniau viską patiki sudėtingoms programinėms įrangoms, kurios prieš keisdamos kainą atsižvelgia į tam tikrus veiksnius ir taip nustato individualius kainų pasiūlymus konkretiems keleiviams.

Tačiau tokia programinė įranga pasitelkiama buvo ne visada. Anksčiau didelė dalis oro linijų savo kainas reguliavo labai griežtai, beveik visiškai nekonkuravo, o šiek tiek mažesnė bilieto kaina klientui buvo tik sėkmės reikalas.

Taip pat anksčiau niekada nebuvo skelbiama, kad oro linijos bilietams daro nuolaidas. Dažniausiai tokios nedidelės akcijos būdavo rengiamos naktį ir tik tam tikram skaičiui lėktuvo bilietų.

Realių pokyčių pasauliui atnešė 1978 metais Jungtinėse Amerikos Valstijose prasidėjęs rinkos laisvėjimas. Po truputį tai virto į tokią konkuravimo ir kainų reguliavimo sistemą, kokią matome šiandien.

Viskas apgalvota

Interneto plėtra labai pakeitė bilietų pardavimų valdymą.

„Internetas mums padėjo giliau apžvelgti kainas ir suteikė galimybę jas optimizuoti realiu laiku. Džiaugiamės, kad dabar kaina priklauso ne nuo tam tikro maršruto, tačiau nuo to, kokios pajamos gaunamos tam tikrame oro linijų tinkle“, – sakė vienų oro linijų kompanijos įkūrėjas Robert W. Mannas.

Taigi realiu laiku matomos oro linijų pajamos ir yra pagrindinė priežastis, kodėl skrydis iš Londono į Dubajų gali kainuoti tiek pat, kiek į skrendant iš Londono į Filipinus.

Taip pat skrydžio kainoms įtakos gali turėti ir tai, kad oro linijos siekia tam tikras lėktuvo sėdėjimo vietas saugoti ir išlaikyti tiems keleiviams, kuriems gali prireikti jungiamojo skrydžio ir jie bus pasiruošę už tai pakloti didesnę sumą pinigų.

Imasi gudrybių

Bet kaip oro linijos sužino, kiek brangesnių vietų palikti ir kiek paprašyti už lėktuvo bilietą?

Oro linijų konsultacijos kompanijos „Travercial“ vadovas Stuartas Barwoodas teigė, kad oro linijos brangesnių vietų skaičių nustato pagal tai, kiek tą pačią dieną panašiu metu yra skrydžių į tą pačią šalį ar miestą.

„Štai maršrutas Londonas–Maljorka pas mus pažymėtas ir priskirtas laisvalaikio kelionėms. Tai turi įtakos ne tik skrydžio paslaugos kainoms, tačiau ir pačios kainos keitimo dažnumui.

Tačiau gali būti ir taip, kad jei aviakompanija mano, kad žmonės savo atostogoms lėktuvo bilietus ims pirkti kuo anksčiau, tarkime, iki savo kelionės likus dar keliems mėnesiams, ji gali bilietus šiam maršrutui pradėti pardavinėti didžiulėmis kainomis, o vėliau palaipsniui mažinti.

O štai maršrutui Frankfurtas–Londonas oro linijos bilietus skrydžiui gali pradėti pardavinėti labai pigiai, tačiau pasiekus tam tikrą ribą bilietus staigiai branginti“, – sakė S.Barwoodas.

Daugelis mano, kad lėktuvo bilieto kainos priklauso nuo skrydžio klasės: ekonominės, verslo ir pirmosios, tačiau realybė visai kitokia.

Oro linijos dažnai pačios gali keisti tam tikrų vietų skaičių, kurios priklauso vienai ar kitai klasei, o kai vienos vietos yra išperkamos, dažniausiai kaina kitose jau staiga pakyla.

Tai ir yra vienas dažniausiai naudojamų oro linijų pajamų reguliavimo būdų.

Lėktuvų ginklavimosi varžybos

Oro linijos, siekdamos iš savo keleivių išgauti didžiausią pelną kartais imasi ir išmaniųjų technologijų.

Tokios kompanijos kaip „Skyscanner“ ir „Kayak“ įdiegė tam tikrus kainos kilimo įspėjimus, kurie leidžia žmonėms stebėti konkretaus skrydžio bilieto kainą ir gauti automatizuoto pavojaus signalą, kai ši pasikeičia.

Kai kurios įmonės imasi ir kainų prognozavimo. Atitinkamos programėlės leidžia keliautojams rezervuoti savo skrydžius tuo momentu, kai bilieto kaina yra labai maža ir spėjama, jau nekris.

Parengė Raminta Rakauskė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.