Per porą metų į 2014 metais įsigytą gamyklą akcininkai investavo daugiau negu 6,5 mln. eurų ir nubrėžė naujas produkcijos eksporto kryptis. Gamyklą „Alita“ valdo „MV Group“.
Milijoninės investicijos – didesnei gamybai
„Alitos“ generalinis direktorius Česlovas Matulevičius sakė, kad kol kitos įmonės Lietuvoje užsidaro, į įmonę Alytuje pastaruoju metu buvo investuota net 6,5 mln. eurų.
„Šiuo metu, kai Lietuvoje užsidaro kai kurios tarptautinės kompanijos, tokios kaip „Coca Cola“ ir investicijos iš Lietuvos išvažiuoja, mes kaip tik investuojame ir bandome plėstis.
Šiemet į „Alitos“ gamyklą investavome 6 mln. eurų. Investuota į gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas, darbuotojų sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą, dar 0,5 mln. eurų investuota į prekės ženklo „Alita“ atnaujinimą“, – apie pokyčius kalbėjo Č.Matulevičius.
Gamykloje neseniai pradėjo veikti ir moderni gamybos linija, todėl įmonė gali padidinti produkcijos gamybą daugiau negu 30 procentų.
„Našesnė, aukštus standartus atitinkanti, įranga suteikia gamyklai daugiau lankstumo. Sugebame greičiau reaguoti į situaciją rinkoje, pavyzdžiui, sukurti proginę riboto leidimo liniją, patobulinti produktą. Galime geriau konkuruoti Lietuvos ir užsienio rinkose“, – apie naują pirkinį sakė Č.Matulevičius.
Pasitelkiant naująją pilstymo įrangą per pamainą išpilstoma net iki 8 tūkst. butelių.
Gamykla atnaujino ir vyno pakuotes.
„Pokyčiai buvo gana minimalūs. Šiek tiek pakeista pati putojančio vyno butelio forma, pridėtas naujas prekės ženklas bei pakeistos spalvomis į senąsias etiketes panašios naujosios“, – teigė A.Čiburys.
Rusija – nebe išeitis
„Alitą“ Lietuvoje žino jau visi, o užsienio rinkoje apie mus dar nelabai kas žinoma“, – sakė „MV Group“ marketingo vadovas Algirdas Čiburys.
Č. Matulevičius pabrėžė, kad tolesnė įmonės vizija siejama su eksportu.
„Didelės viltys dedamos į mūsų eksportą ir plėtrą. Eksportas – mūsų pagrindinis variklis“, – sakė įmonės vadovas.
Šiuo metu numatytą prekes eksportuoti į kaimynines šalis bei Aziją.
„Anksčiau dalį produkcijos mes eksportuodavome į Rusiją, tačiau šiandien padėtis tokia, kad rusai mūsų produkcijos įpirkti nebegali.
Vakarų Europa pagal alkoholio suvartojimą žmogui yra aukščiausiai pasaulyje, nes pas mus alkoholio vartojimo kultūra ir tradicijos jau siekia šimtmečius. O štai Azijoje situacija kiek kitokia – jie tik atranda alkoholinius gėrimus ir jų derinimą su maistu. Jei skaičiuotume pastarojo dešimtmečio rezultatus, Europoje alkoholio pardavimai krinta, o Azijoje auga“, – kalbėjo A. Čiburys.
Kartą dalį putojančio vyno produkcijos įmonė jau buvo išsiuntusi į Kiniją, o gautas pakartotinis užsakymas įmonei šiandien teikia daug vilčių.
„Nuo ateinančių metų Kinija pamatys ir naująsias mūsų etiketes“, – džiaugėsi A.Čiburys.
Šiandien įmonė savo produkciją eksportuoja jau į 20 pasaulio šalių.
Tinka ir prie cepelinų
A.Čiburys sakė, kad putojančio vyno rinka šiandien po truputį keičiasi ir ryškėja vis naujos tendencijos.
„Prieš gerus penkerius metus dominavo saldūs ir pusiau sausi vynai, tačiau šiandien padėtis kitokia. Pastaruoju metu matome, kad pamažu lietuviai dažniau renkasi ir sausus bei pusiau sausus vynus“, – pastebėjo A.Čiburys.
Anot jo, tokie pokyčiai labai susiję su lietuvių vis labiau atrandamu kulinarijos pasauliu ir mūsų klimatu.
Tiesa, pasak jo, putojantį vyną galima derinti net ir prie cepelinų.
„Aš pats buvau nustebęs, kai vienas profesionalas pareiškė, kad prie cepelinų irgi tinka putojantis vynas. Tik įspėjo, kad prieš renkantis gėrimus, reikia nuspręsti, kas bus pagrindinis vakaro akcentas – maistas ar gėrimas“, – teigė A.Čiburys.
„Alita“ gamykla įsikūrė 1963 m., o šiandien joje dirba 135 darbuotojai.
2016 metais „MV Group“ įmonių grupės pajamos per 9 mėnesius siekė 226,75 mln. eurų. Tai 7 procentais daugiau, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, kai pajamos siekė 212,57 mln. eurų.