Naujų lėktuvų paradas – kuo skraidysime šiemet?

2017 m. į dangų pakils neįprastai daug naujų lėktuvų – nuo visiškai naujų modelių iš Kinijos ir Rusijos, iki amžinų varžybų tarp“Boeing“ ir „Airbus“, rašo CNN.

Netrukus pasirodys ir naujasis „737 Max 9“ – didžiausias iš vieno praėjimo „Bpeing“ lėktuvų.<br>„Twitter“ nuotr.
Netrukus pasirodys ir naujasis „737 Max 9“ – didžiausias iš vieno praėjimo „Bpeing“ lėktuvų.<br>„Twitter“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 2, 2017, 3:42 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 7:48 PM

Europa – „Airbus“ Šiemet testavimui į orą turėtų pakilti naujieji „Airbus“ A330neo. „Neo“ pavadinime reiškią naują variklio dizainą. Tai tradicinis A330, suprojektuotas prieš du dešimtmečius, tik papildytas nauju varikliu, leidžiančiu lėktuvams skristi toliau bei deginti mažiau degalų.

„Airbus“ savo naują „neo“ modelį pristato kaip pigesnę alternatyvą „Boeing“ firmos „787 Dreamliner“. Pirmieji keleiviai šiais orlaiviais turėtų pakilti 2018 metų pradžioje.

Prie naujos kolekcijos prisijungs ir dar viena naujiena – A321neo. Atnaujintoje „neo“ serijoje šis lėktuvas bus pats didžiausias – talpins iki 240 keleivių. Tikimasi, kad jis pakeis jau nebegaminamą „Boeing 757“. Planas gali pavykti – A321neo jau sulaukė nemažai pirkėjų, o „Boeing“ pradeda ieškoti naujų dizainų, kurie turėtų sulaikyti kompanijos klientus.

A319neo – serijos mažylis. Tiesa, didelio susidomėjimo jis nesulaukė. Tiek „Airbus“ tiek „Boieing“ mažieji modeliai pirkėjų praktiškai neranda, mat visos aviakompanijos ieško kuo praktiškesnių modelių – didelių, bet naudojančių mažai degalų.

A350-1000 naujasis modelis – dar vienas iššūkis konkurentams „Boeing“. Lapkritį lėktuvas pirmą kartą nusileido Prancūzijoje, o jo testavimą „Airbus“ bando kaip galima paskubinti. Lėktuvas talpins 366 keleiviu ir grasina iš rinkos išstumti „Boeing“ geriausiai parduodamą modelį – dviejų praėjimų tarp keleivių eilių 777-300ER. „Airbus“ planuoja metų pabaigoje parduoti pirmuosius šio lėktuvo modelius Kataro oro vežėjams.

JAV – „Boeing“

Po penkerių metų tyrimų ir testavimų, šių metų viduryje „Southwest Airlines“ gaus savo pirmąjį „Boeing“ firmos orlaivį 737 Max 8. Ketvirtos kartos modelis turės du naujus variklius, naują lėktuvo uodegos sekciją bei sparnelius, kurie leis degalų sąnaudas sumažinti 14 proc.

Tai pirmasis iš 4 „737 Max“ serijos lėktuvų, projektuojamų „Boeing“ ir pirkėjų jiems netrūksta – kompanija jau sulaukė tūkstančių užsakymų, ypač daug – iš sparčiau augančių Kinijos aviakompanijų.

„Boeing“ 787-10 Dreamliner pirmą kartą į orą pakils šių metų pavasarį. Pagrinde iš anglies pluošto pagamintas orlaivis, talpinantis 320 keleivių, šiuo metu surinkinėjamas kompanijos gamykloje Pietų Karolinoje. Tai pirmas modelis, konstruojamas naujame „Boeing“ fabrike.

787-10 negalės skristi taip toli, kaip du jo mažesni Dreamliner „broliukai“, tačiau taupys degalus – šiame modelyje kompanijai tai pasirodė svarbiau už didelius atstumus.

Netrukus pasirodys ir naujasis „737 Max 9“ – didžiausias iš vieno praėjimo „Bpeing“ lėktuvų. 220 keleivių talpinantis lėktuvas yra didžiausias varžovas „Airbus“ A321neo modeliui.

Kinija – „Comac“

2017m. Rinką pasieks pirmasis didelis Kinijos orlaivis Comac C919. Praėjusią savaitę lėktuvo variklius, gaminamus JAV ir Prancūzijoje, patikrino ir leidimą juos eksploatuoti davė Amerikos bei Europos tarnybos. „Comac“ žada, kad naujasis orlaivis konkuruos su „Boeing 737“ ir „Airbus A320“.

Tiesa, naujasis modelis į orą pakilti turėjo dar 2014m., tačiau projektas užsitęsė dėl nedidelės Kinijos orlaivių gamybos patirties. Nesitikima, kad „Comac“ galės žengti koja kojon su „Airbus“ ir „Boeing“, bet Kinijai bendravimas su Vakarų tiekėjais ir įgyta patirtis tikrai pravers ateityje.

Rusija – „Irkut“

Rusijos Jungtinė orlaivių korporacija (UAC) ruošiasi į orą paleisti savo visiškai naują „Irkut MS-21“. Šį projektą remia pats Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, kuris tiki, kad ištobulinta Rusijos komercinė orlaivių industrija galėtų konkuruoti su „Airbus“ ir „Boeing“.

Brazilija – „Embraer“

Brazilijos „Embraer“ firmos E195-E2 netrukus prisijungs prie kito „naujagimio“ – E190-E2, į orą pakilusio 2016 m.

Naujasis orlaivis bus didžiausias kada nors suprojektuotas kompanijos – talpins 132 keleivius. Brazilai tikisi naujuoju modeliu nurungti naująjį Kanados „Bombardier CS100“, keleivius skraidinti pradėjusį 2016 m. vasarą.

Parengė Gintarė Valentinaitienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.