Kodėl marškinėliai „Lidl“ Lietuvoje ir Vokietijoje kainuoja skirtingai?

Kosmetika, grožio, kanceliarijos prekės, apatinis trikotažas, automobilių, remonto prekės. Ar net kraujospūdžio aparatas. Visa tai galima aptikti „Lidl“ parduotuvėse greta silkių, duonos ar saldumynų. Ar tiesa, kad tokių pat daiktų galima įsigyti ir Vokietijos, ir Lietuvos „Lidl“? Tik kodėl kainos skiriasi?

Ne maisto prekių pasiūlymai yra labai populiarūs, todėl pasitaiko, kad jų nelieka per kelias valandas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne maisto prekių pasiūlymai yra labai populiarūs, todėl pasitaiko, kad jų nelieka per kelias valandas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 11, 2017, 1:38 PM, atnaujinta Apr 12, 2017, 9:57 AM

„Lidl“ tinklo Lietuvoje pardavimų skatinimo departamento vadovė Ilona Petrusevičiūtė pratęsė sąrašą: apranga įvairiausioms progoms, tinkama įvairiems sezonams, skirtingoms amžiaus grupėms ir įvairių dydžių; vadinamieji funkciniai drabužiai, skirti sportui, bei įvairūs sporto reikmenys ir inventorius; nedideli baldai bei interjero detalės; indai, buities technika bei įvairiausi virtuvės reikmenys bei automobilių prekės.

„Tiesą pasakius, sudėtinga būtų įvardyti kategoriją, kurios prekių nerastumėte „Lidl“ parduotuvėse. Iš esmės tai yra visi įmanomi daiktai, kurių gali prireikti buityje ir kurie telpa į įprastą pirkinių vežimėlį“, – sakė tinklo atstovė.

Ji aiškino, kad ne maisto prekių pasiūla „Lidl“ yra plati ir įvairi, parduotuvėje nuolat keičiamos prekės – nauji pasiūlymai du kartus per savaitę keičia senuosius.

„Lidl“ parduotuvė nėra didelė, o pirkėjų poreikiai per metus keičiasi labai greitai. Norime siūlyti tik tai, ko pirkėjams reikia konkrečiu metu. Kai galvoje sukasi mintys apie garderobo atnaujinimą keičiantis sezonams, mes siūlome naujas drabužių kolekcijas, įkvėptas naujausių mados tendencijų, kai artėja pavasaris – įrankių bei įrangos sodo darbams, artėjant žiemos šventėms – interjero puošmenų ir dovanų. Nelaikome ir nenorime laikyti prekių aukštomis kainomis su mintimi, kad po kelių mėnesių paskelbsime jiems akciją ir tik tada sudominsime savo pirkėjus“, – kalbėjo „Lidl“ atstovė I.Petrusevičiūtė.

Ji sakė, kad ne maisto prekių pasiūlymai yra labai populiarūs, todėl pasitaiko, kad net pačią pirmąją pardavimo dieną, šių naujų prekių parduotuvėse nebelieka jau po valandos ar kelių.

„Mums tai reiškia, kad pirkėjams pateikėme pasiūlymą, kurio jie negalėjo atsisakyti!“ – šypsosi I.Petrusevičiūtė.

Vadina savo prekės ženklais

Per ilgą gyvavimo laiką „Lidl“ prekybos tinklas yra sukūręs daugybę privačių ne maisto prekių ženklų.

„Galėčiau išvardyti apie keturias dešimtis, bet čia paminėsiu mūsų šalies pirkėjams jau matytus populiariausių prekių kategorijų pavadinimus. „Esmara“ ženklu žymimi moteriški drabužiai, „Livergy“ – vyrų, „Lupilu“ – drabužėliai kūdikiams ir mažiems vaikams, „Pepperts“ – paaugliams, „Crivit“ – sporto prekės ir sporto tekstilė, „Florabest“ – viskas, ko reikia jūsų sodui ar daržui, „Parkside“ – įvairūs elektriniai remonto ir dirbtuvių įrankiai, „Silvercrest“ – buities technika jūsų virtuvei ir namams“, – kalbėjo bendrovės „Lidl Lietuva“ ne maisto prekių pirkimų vadovė Šarūnė Lapėnaitė.

„Lild“ pats tų daiktų negamina ir drabužių nesiūna. Tad kodėl „Lidl“ jiems suteikia savo prekės ženklą?

„Mūsų prekės ženklų tikslas – pirkėjams atspindėti kokybės standartą, kurį užtikriname mes, „Lidl“, o ne pavieniai tiekėjai. Tradiciškai kokybės standartai atskiroms prekių kategorijoms nustatomi nepriklausomose Vokietijos laboratorijose, sukaupusiose ekspertinių žinių konkrečioje srityje. Juk tekstilės žinovas nesiims vertinti elektrinio grąžto patikimumo. Laboratorijos įtraukiamos ir į „Lidl“ vykdomą kokybės kontrolės procesą“, – aiškino prekybos tinklo atstovė.

Gavusios prekių pavyzdžių, laboratorijos jas testuoja realiomis sąlygomis, tiria medžiagų arba tekstilės dažų mėginius – be kita ko, ypač svarbu, kad šie nekeltų alergijos, atitiktų gaminio funkcijas. Auditų gamybos vietose metu tikrinama ne tik procesų bei jų rezultatų kokybė – svarbu ir tai, ar tiekėjai laikosi gerosios praktikos standartų, užtikrindami deramas darbo sąlygas ir jo apmokėjimo.

Galutinė patikra atliekama prekėms jau pasiekus „Lidl“ sandėlius.

„Šitaip užtikriname, kad pirkėjus pasiektų iš tiesų kokybiški, patikimi ir saugūs gaminiai. Šie aspektai ypač svarbūs, kalbant apie elektros prietaisus, tekstilės gaminius, žaislus“, – sakė Š.Lapėnaitė.

Kodėl skiriasi kainos Vokietijoje ir Lietuvoje?

„Lidl“ prekes parduotuvėms Lietuvoje užsako dideliuose tarptautiniuose renginiuose, kuriuose dalyvauja ne maisto prekių pirkimų vadovai iš visų šio prekybos tinklo aprėpiamų šalių. „Planavimas bei užsakymas įvyksta gerokai iš anksto, tad čia susitinka racionalumas ir magija – kaskart turi nuspėti, kokios mados tendencijos vyraus po kurio laiko ir ar jos prigis visose šalyse, kas bus „ant bangos“ vienoje ar kitoje srityje, kurios prekės taps visų trokštamomis žvaigždėmis, kokie spalvų deriniai, prietaisų funkcijos bus aktualūs vartotojams.

Užsakius prekių bei pasitvirtinus jų kiekius, estafetę perduodama gamintojams bei kokybės užtikrinimo specialistams. Kad užtikrintum kokybę, kiekiais manipuliuoti nebegali. Tad „Lidl“ parduotuvių specialūs pasiūlymai iš tiesų yra išskirtiniai“, – aiškino I.Petrusevičiūtė.

Prekių kainos nustatomos kiekvienoje „Lidl“ šalyje atskirai. Atidarius „Lidl“ parduotuves Lietuvoje, internautai neretai gretina tų pačių prekių kainas mūsų šalyje veikiančiose tinklo parduotuvėse bei svetur.

„Skirtumai – neišvengiami, nes kainos visuomet nustatomos atsižvelgiant į vietos mokestinę bei konkurencinę aplinką. Bet kuriuo atveju mūsų pirkėjus visose šalyse vienija bendras bruožas – jie visuomet ieško geriausio kokybės ir kainos santykio. Mes visada siekiame užtikrinti, kad bendra populiariausių „Lidl“ prekių krepšelio kaina būtų patraukliausia šalies rinkoje“, – sakė tinklo darbuotoja.

Galimybė Lietuvos gamintojams

Ar ir Ispanijos ar Vokietijos „Lidl“ galėtume įsigyti tokius pat marškinėlius, kaip kad Marijampolėje? Jei taip, tai kodėl tarp ne maisto prekės ženklų gamintojų nėra įrašyti Lietuvos įmonių pavadinimai?

„Siekiame pasiūlyti pirkėjams reikalingų prekių, bet tuo pat metu tokių, kurios nustebintų, būtų nematytos ir dėl to dar patrauklesnės. Tai – gana rimtas iššūkis. Atsižvelgiame į Lietuvos gyventojams įprastą skonį bei paklausą, įvairių sričių mados tendencijas bei kitus veiksnius. Atrankos procesas, kuriame dalyvaujame kartu su kitų šalių „Lidl“ įmonių ne maisto prekių pirkimų vadovais – įdomioji mūsų veiklos virtuvė“, – kalbėjo Š.Lapėnaitė.

Ji sakė, kad prekių, kurių galima įsigyti „Lidl“ parduotuvėse Lietuvoje, panašiu metu gali nusipirkti ir „Lidl“ pirkėjai kitose Europos šalyse – priklausomai nuo šalies ypatumų ir paklausos, pirkėjai gali rinktis iš gausesnės arba siauresnės konkrečios temos prekių pasiūlos.

Kol kas ne maisto prekių asortimentą sudaro tarptautinių tiekėjų, galinčių užtikrinti aukščiausią kokybę patraukliausia rinkos kaina, prekės.

„Galbūt ir Lietuvoje turime gamintojų, kurių produkcija taptų trokštama preke daugelyje šalių? Tai parodys ateitis“, – intrigavo Š.Lapėnaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.