Palangiškiai ruošiasi pristatyti naują transporto priemonę – tai nustebins visus

Palangoje 2018 metais turėtų atsirasti elektra varomas visuomeninis transportas. Tokį planą numatė kurorto bendrovė „Vlasava“, kuri naudojamus dyzelinius autobusus pasirengusi keisti elektrobusais.

Klaipėdoje konstruojami elektrobusai iš angarų turėtų išriedėti dar šįmet – iš pradžių jų ketinama pagaminti 6.<br>Gamintojų vizualizacija
Klaipėdoje konstruojami elektrobusai iš angarų turėtų išriedėti dar šįmet – iš pradžių jų ketinama pagaminti 6.<br>Gamintojų vizualizacija
Pasak A.Naujėko, elektrobuso kainą labiausiai išaugins talpios baterijos.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Pasak A.Naujėko, elektrobuso kainą labiausiai išaugins talpios baterijos.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Alvydas Ziabkus („Lietuvos rytas“)

Feb 5, 2017, 5:30 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 5:58 PM

Palangos keleivių vežimo kompanija „Vlasava“ nusižiūrėjo šįmet Klaipėdoje pradedamus gaminti pirmuosius lietuviškus elektrobusus „Dancer“.

Modernių ekologiškų elektrobusų gamybą pradedanti uostamiesčio įmonė „Vėjo projektai“ iki metų pabaigos planuoja pagaminti pirmuosius 6 elektrobusus, o per 2018 metus – dar 34 tokias transporto priemones.

Po 2019 metų Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje pastačius gamyklą nuo konvejerio turėtų nuvažiuoti daugiau kaip 100 elektrobusų per metus.

Susidomėjo ir Nida

Iki kitų metų vidurio planuojamų pagaminti lietuviškų elektrobusų pakaktų abiem pajūrio kurortams.

„Aptarnauti visus Palangoje ir Šventojoje numatytus visuomeninio transporto maršrutus reikia aštuonių autobusų.

Jei nupirkus pirmuosius Klaipėdoje pagamintus elektrobusus jų naudojimas pasiteisins, 2018 metais prieš vasaros sezoną kurorte būtų galima atsisakyti visų aplinką teršiančių dyzelinių autobusų“, – teigė „Vlasavos“ vadovas Saulius Čepkauskas.

Planų įprastus autobusus pakeisti elektrobusais turi ir Neringos kurortas.

„Turėdami bent keturis elektrobusus ne tik aptarnautume poilsiautojus Nidoje, bet ir galėtume keleivius vežioti maršrutu iš Smiltynės į Nidą“, – teigė Neringos meras Darius Jasaitis.

Šis kurortas taip pat ketina paskelbti konkursą vežėjui, kuris pasiūlytų ekologišką visuomeninį transportą.

Lygino su lenkiškais

Palangos vežimo kompanija anksčiau domėjosi lenkų gaminamais elektrobusais „Ursus“.

Tačiau palangiškius pristabdė šio gamintojo transporto priemonės trūkumai: „Ursus“ elektrobusai yra jautrūs oro sąlygų svyravimams, gali sustoti gilią žiemą arba tvyrant karščiams.

Įvertinus elektrobuso salono šildymą žiemą ir kondicionavimą vasarą sumažėja atstumas, kurį galima įveikti vienąsyk įkrovus bateriją. Be to, pats įkrovimas užtrunka gana ilgai.

Klaipėdiečių pradedami gaminti 27 sėdimųjų ir 55 stovimųjų vietų elektrobusai „Dancer“, anot gamintojų, bus gerokai pranašesni.

Laboratorinėmis sąlygomis jau išbandyta, kad jie veikia esant iki 50 laipsnių šalčio ir 40 laipsnių karščio.

Šildant saloną žiemą arba vėsinant jį vasarą visiškai pripildytas lietuviškas elektrobusas be įkrovimo gali įveikti 50–60 kilometrų, o įkrauti užtrunka tik 6 minutes.

Toks ridos ciklas buvo nustatytas Klaipėdoje bandant eksperimentinį modelį, kuris uostamiesčio gatvėmis riedėjo daugiau nei metus.

Atlaikė visureigio smūgį

Klaipėdietiškas elektrobusas bus gerokai saugesnis. Iš stiklo audinio ir struktūrinės putos gaminamas kėbulas bus perpus lengvesnis už įprastą autobusą ir svers tik 6 tonas.

„Toks kėbulas gerokai atsparesnis smūgiams. Avarijų atveju nebereikėtų keisti sulankstytų kėbulo detalių, nes jos po smūgio nelinks. Todėl mūsų elektrobuso eksploatacija bus pigesnė“, – tvirtino „Dancer“ konstruojančios bendrovės vadovas Alvydas Naujėkas.

Vengrijoje jau buvo atliktas bandymas, kai į stiklo audinio kėbulą turintį autobusą 60 kilometrų per valandą greičiu įvažiavo visureigis.

Po smūgio automobilis sulankstytu priekiu atšoko atgal, o nuo autobuso kėbulo smūgio vietoje tik nutrupėjo dažai.

Klaipėdiškių „Dancer“ stebins elektrobuso gale sumontuotu dideliu ekranu, kuris iš paskos važiuojantiems vairuotojams rodys priekyje esančio kelio vaizdą, todėl bus aišku, ar jį galima saugiai aplenkti.

Kainą didina baterijos

Kaip sakė A.Naujėkas, „Dancer“ elektrobusais domisi nemažai užsakovų, tačiau kol kas juos atbaido nemaža lietuviškų elektrobusų kaina.

„Dancer“ gaminant serijiniu būdu, ji sieks apie 420 tūkst. eurų. Konkurentų gaminami elektrobusai šiek tiek pigesni, bet klaipėdiečiai naudoja pažangesnes ir brangesnes japoniškas „Toshiba“ ličio ir titano oksido baterijas.

Bandymais įrodyta, kad po 15 tūkst. įkrovimų baterijos talpa sumažėja tik 6 proc., o įprasta ličio jonų baterija po tokio pat ciklo netenka 54 proc. savo talpos.

Didesnę lietuviškų elektrobusų kainą „Vėjo projektai“ siūlo kompensuoti palankiomis įsigijimo sąlygomis.

„Mūsų elektrobusą galima įsigyti veiklos nuomos būdu: sutarta kaina įmonei 10 metų mokama už „Dancer“ nuvažiuotus kilometrus, o po to senas elektrobusas būtų keičiamas nauju.

Per visą šį laikotarpį „Vėjo projektai“ rūpintųsi technine elektrobuso priežiūra, elektros įkrovimo stotelių išdėstymu maršrute, o užsakovui liktų tik paskirti vairuotoją“, – sakė A.Naujėkas.

Anot jo, per tokį laikotarpį elektrobusas atsipirktų vien dėl sąnaudų. Apie 80 tūkst. kilometrų per metus (250 km per dieną) nuvažiuojantis naujas dyzelinis autobusas degalų išeikvoja už 45 tūkst. eurų. „Dancer“ tą patį atstumą nuvažiuos už 5 tūkst. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo