Nemokamų pietų ir draudimo – per maža. Kuo darbuotojus vilioja darbdaviai?

Pasaulinės tendencijos neretai nubrėžia naujausias kryptis daugeliui įmonių veiklos sričių ir Lietuvoje. Ne išimtis ir personalo valdymo bei motyvavimo procesai. Dauguma rinkos bendrovių jau įsidiegė gerąją užsienio praktiką siekiant motyvuoti darbuotojus ir populiarias priemones taiko ne vienerius metus.

To, ko darbuotojams pakako anksčiau, dabar per maža. Ypač kai kolektyvą papildo jaunesnioji karta. Jos lūkesčiai didesni nei vyresniųjų.<br>123rf nuotr.
To, ko darbuotojams pakako anksčiau, dabar per maža. Ypač kai kolektyvą papildo jaunesnioji karta. Jos lūkesčiai didesni nei vyresniųjų.<br>123rf nuotr.
I.Saladžienė
I.Saladžienė
Jurgita Lemešiūtė-Frejienė
Jurgita Lemešiūtė-Frejienė
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 22, 2017, 9:35 AM, atnaujinta Apr 9, 2017, 2:37 PM

Tarp labiausiai paplitusių būtų galima paminėti sveikatos draudimo polisus, lankstaus darbo grafiko pasirinkimą, darbą iš namų, neformalius penktadienius ir nemokamus jų pietus. Vis dėlto naujausia tarptautinė praktika žymi, jog buvusios priemonės vis labiau tampa įprastomis arba nebe tokiomis paveikiomis, tad kyla nauji turimų metodų pritaikomumo iššūkiai.

Veikė, kol netapo rinkos norma

Priemonės, žinoma, buvo veiksmingos kol netapo „higiena“ daugumai. Vis dėlto naujas lūžio taškas personalo motyvavimo procesuose atskleidžia, jog nusistovėjusių tendencijų vaikymasis negelbės, efektyviausiai veiks įsiklausymas į darbo pozicijos specifiką.

„Jau kelerius metus vykdomų tyrimų metu, nagrinėjančių darbuotojų motyvacijos faktorius, pastebime, jog darbuotojų motyvavimas reikalauja vis kūrybiškesnių pastangų, gilesnės specializacijos į verslo sektoriaus specifiką ir netgi diferenciacijos pagal užimamą darbo poziciją“, – teigia Jurgita Lemešiūtė-Frejienė, „People Link“ vadovaujanti partnerė.

Svarbiausias ginklas – diferenciacija pagal pozicijas

Tarptautinė praktika ir vykdomi tyrimai rodo, jog kiekvienai įmonei ypatingai svarbu individualizuoti savo darbuotojams suteikiamas pridėtines vertes. Dėl to reikėtų atskirti, kas atitinkamiems specialistams tampa „higiena“, o kas rūpi iš tiesų siekiant ilgalaikės motyvacijos.

„Pavyzdžiui, atlyginimas, organizacinė kultūra, tobulėjimas ir karjeros galimybės visada bus aktualios daugumai, tačiau gilinantis į konkrečių specialistų poreikius, paaiškės, jog jiems vienas svarbiausių indikatorių taip pat yra vadovų kompetencija, o aukščiausio lygio vadovams – įmonės verslo etika, pardavimų specialistai mieliau dirba su vertę kuriančiu produktu, o įmonės apskaitos komandai bus labai svarbu draugiška atmosfera darbe“, – pažymi J. Lemešiūtė-Frejienė.

Rinkos įmonių patirtis

„Bitės“ Žmonių ambasados vadovė Indrė Saladžienė taip pat pastebi, kad priemonės, kurios buvo patrauklios prieš 10-15 metų, dabar tapo įprastomis.

„Visiems „Bitės“ darbuotojams suteikiame papildomą sveikatos draudimą, galimybę dirbti iš namų ar nemokamą kavą. Jie taip pat naudojasi savo pasirinktais mobiliaisiais telefonais su neribotais pokalbių ir naršymo internete planais, turi kasmetinį biudžetą mokymams, siunčiami į motyvacinius renginius“, – apie jau standartu tapusias motyvacines priemones darbuotojams pasakoja I.Saladžienė.

Pastebi individualumo poreikį

Keičiantis darbuotojų kartoms ir prie „Bitės“ kolektyvo prisijungiant Y ir jau net Z kartos darbuotojams, įmonė keičia ir motyvavimo priemones. Įmonė pastebi vis didėjantį individualių skatinimo priemonių poreikį, tačiau stengiamasi, kad darbuotojai galėtų dažnai ir smagiai praleisti laiką kartu.

„Pavyzdžiui, 200 įmonės darbuotojų, labiausiai prisidėjusių prie puikių metinių finansinių rezultatų, organizavome skatinamąją kelionę į Barseloną. Taip pat pasitelkiame vidines darbuotojų apklausas, siekdami išsigryninti, kurios priemonės ir kam veikia efektyviausiai. Jų metu paaiškėjo, jog vienas populiariausių darbuotojų užsiėmimų – „Bitės“ apmokami jogos ir sveiko stuburo užsiėmimai.

Pastebėjome, jog juos noriai rinkosi ir lanko kolegos iš finansų ar apskaitos skyrių, kuriuose darbas yra labiau sėdimas ir reikalauja ypatingo kruopštumo ir dėmesingumo. Tai impulsas ateičiai atsižvelgti ir detaliau nagrinėti, ko tikisi kiekviena darbuotojų grupė. Jau dabar savo praktikoje pastebime skirtumus.

Pavyzdžiui, visiems klientus aptarnaujantiems konsultantams ir vadybininkams būtinas finansinis skatinimas už pasiektus rezultatus, o apskaitos skyriui labai aktualu reguliariai kelti kvalifikaciją, lankytis profesiniuose seminaruose, taip pat kartu su komanda papietauti ar pavakarieniauti“, – pasakojo „Bitės“ Žmonių ambasadorė.

Tendencijų nesivaikyti, o įsiklausyti

Taip turėtų skambėti vienas pagrindinių principų, kuriuo turėtų būti grindžiama darbuotojų motyvacijos sistema. Tai reiškia, jog vien tik tendencijų nulemtos pramogos biure ar kitos priemonės niekaip nekompensuos tikrųjų faktorių, kurie motyvuos būtent Jūsų darbuotojus. Įsiklausymas į komandą – svarbi priemonė, todėl kartais nėra kito būdo, kaip nagrinėti, kas veikia kiekvieną grupę darbuotojų.

„Pavyzdžiui, tarptautiniu mastu, šiuo metu įmonės aktyviai investuoja į darbo aplinkos gerinimą ir sveikatinimą, nes šiuolaikinio gyvenimo tempas, kartais reikalaujantis ir 24/7 pasiekiamumo, nulemia, jog patiriamas stresas darbe tampa didžiausia sveikatos problema. Tačiau tai visai nereiškia, jog sveiki pusryčiai taip pat motyvuos tiek Jūsų įmonės programuotoją, tiek finansininką ar pardavėją“, – dažnai daromą klaidą pastebi „PeopleLink“ vadovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.