Šio projekto užsakovas – vienos didžiausių Centrinės ir Rytų Europos energetikos įmonių padalinys Rumunijoje. Lietuviai „Laserpas“ apžiūrai naudojo bepilotį sraigtasparnį, kuriame sumontuota įranga buvo padaryta beveik 200 tūkstančių nuotraukų. Pagal pirminį planą įmonė turėjo patikrinti 308 kilometrus kliento infrastruktūros, tačiau technologiškai pažangūs matavimai parodė, kad kliento informacija buvo neatitinkanti realybės. Paaiškėjo, kad elektros tinklai šiame regione iš tikrųjų yra 358 kilometrų ilgio.
Lietuvių sukurtomis sistemomis apdorojus nuotraukas ir kitą surinktą medžiagą identifikuoti 5214 elektros linijų stulpai bei jų koordinatės, kurios nuo teorinių kartais skyrėsi beveik kilometru. Taip patikslinta užsakovo turima informacija apie infrastruktūrą. Programinė įranga taip pat padėjo be antžeminės darbuotojų patikros nustatyti, kad elektros linijoms grasina 608 medžiai – nukritę jie nukirstų laidus, o aplink linijas užfiksuota virš 100 tūkstančių kvadratinių metrų labai pavojingos augalijos.
Nemažiau svarbus ir kitas rezultatas – orlaivis aptiko 3762 apsaugos zonoje esančius statinius, 58 iš kurių – nelegalūs. „Laserpas“ su tuo pačiu klientu jau pradėjo antrą projektą, kurio metu bus patikrinta dar 300 km elektros linijų.
„Paties bepiločio mes negaminame, tačiau jam sukuriame įvairų matavimo prietaisų ir kitos aparatinės įrangos komplektą. Kadangi mes geriausiai suprantame jo konfigūraciją, patys paruošiame ir programinę įrangą. Mūsų orlaiviai naudoja „LIDAR“ ir optinius sensorius, t.y. skenuoja vietovę lazeriu ir sukuria erdvinį vaizdą, vadinamą „taškų debesimi“. Esant reikalui, tikslumą garantuoja papildomi antžeminiai taškai ar ypač tikslūs navigacijos prietaisai ore“, – aiškino „Laserpas“ vadovas Mantas Vaskela. „Taip pat dirbame su aeronuotraukomis, iš kurių sudaromos ortofotografijos – koliažai, kuriuose buvo išnaikinti įvairūs neatitikimai, atsirandantys dėl fotografijos kampo. Dauguma žmonių jas tikrai bus matę „Google Earth“ ar „Google Maps“. Taip pat pasitelkiame planimetrijos ir fotogrametrijos principus. Paprastam vartotojui gali skambėti baisokai, tačiau tai yra metodai, taikomi atstumų matavimui plokštumose, vadinasi, ir aerofografijose.“
Naudodama šias technologijas, „Laserpas“ gali vykdyti geležinkelių, elektros ir vandens tinklų, miškų ir žemdirbystės plotų priežiūrą. Vien infrastruktūros priežiūra bepiločio orlaivio pagalba užsakovui sutaupo virš 20 proc. išlaidų bei daugybę valandų darbo. Bendrovė jau įvykdė skrydžius Lietuvoje, Latvijoje ir Bulgarijoje. Rumunija – naujausia lietuvių stotelė. Toliau įmonė planuoja plėstis ne tik Europoje, bet ir kituose pasaulio regionuose.
„Laserpas“ priklauso didžiausiai aviacijos verslo įmonių grupei Rytų Europoje „Avia Solutions Group“, valdančiai virš 20 skirtingų aviacijos ir turizmo bendrovių visame pasaulyje.