Tarp prekybininkų ir aludarių – arši kova dėl kainų

Nuo kovo 1 d. išaugus alkoholio

Nuo kovo 1 d. išaugus alkoholio akcizui, kai kurie prekybos tinklai ir alaus gamintojai ėmė nesutarti dėl alaus kainos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo kovo 1 d. išaugus alkoholio akcizui, kai kurie prekybos tinklai ir alaus gamintojai ėmė nesutarti dėl alaus kainos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 9, 2017, 11:53 AM, atnaujinta Apr 8, 2017, 8:13 AM

Pasak „Norfa“ atstovo spaudai Dariaus Ryliškio, aludariai nepagrįstai kelia alaus kainą.

„Aludariai nori prisidengti padidėjusiais akcizų mokesčiais ir pasinaudoti susiklosčiusia situacija vartotojų sąskaita. Ir tai ne pirmas kartas“, – sakė D. Ryliškis. Prekybos tinklo teigimu, aludariai nori kelti alaus kainas vos ne dvigubai daugiau, nei alų brangina padidėję akcizai.

Bendrovė „Švyturys-Utenos alus“ aiškina, kad yra priversta padidinti alaus kainas, bet tam yra įvairių priežasčių: padidėję akcizai alkoholiui ir, jų duomenimis, net penktadaliu šiais metais besitraukianti Lietuvos alaus rinka.

Naujienų agentūrai ELTA atsiųstame komentare alaus gamybos bendrovė aiškina, kad prekybos tinklas „Norfa“ savo išplatintame pranešime spaudai skaičiavo tik tiesioginį alaus akcizo padidėjimą, bet esą būtina nepamiršti prie akcizo dydžio pridėti ir pačių prekybininkų maržą, kuri augina kainą, bei atitinkamai padidėjantį pridėtinės vertės mokestį (PVM).

Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ teigimu, akcizo alui pakėlimas daro ir didelę netiesioginę įtaką šio produkto kainai. Prognozuojama, kad pabrangusio alaus bus nuperkama mažiau. Šios priežastys lemia gamybos efektyvumo praradimus ir atitinkamai brangina gaminamos produkcijos savikainą. Dėl to pagaminto alaus kaina ir auga daugiau nei ūgtelėja tiesioginis akcizo mokestis.

Kaip dar vieną alaus brangimo priežastį „Švyturys-Utenos alus“ minėjo jiems išaugusį pakuočių tvarkymo mokestį. Esą sausio ir vasario mėnesiais bendrovė kaštus dengė savo sąskaita, tačiau dėl ekonominių priežasčių to daryti daugiau nebegali.

Alaus gamintoja teigia nuo vasario besideranti su minėtu prekybos tinklu ir kartu paneigė, kad tame tinkle nėra jos produkcijos.

Tuo metu kito prekybos tinklo – „Rimi“ – atstovė Giedrė Bielskytė Eltą informavo, kad ne su visais didžiaisiais alaus gamintojais derybos dėl kainų yra baigtos.

„Dauguma tiekėjų į derybas atėjo siūlydami mums iš jų pirkti produkciją didesnėmis kainomis nei augo akcizai. Aukštesnes kainas jie argumentuoja mažėjančiais savo pardavimais ir augančiu vidutiniu atlyginimu. Derybos sudėtingos, ir kol kas sunku pasakyti, kaip pasibaigs“, – komentare rašo G. Bielskytė.

Kaip žinoma, kovo 1 d. akcizų tarifai alui padidėjo 112 proc., vynui ir kitiems fermentuotiems gėrimams bei tarpiniams produktams – nuo 92 iki 111 proc., etilo alkoholiui – apie 23 proc.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.