„VVT profesinės sąjungos priėmė sprendimą skelbti įspėjamuosius dviejų valandų streikus, nes nesutinka su Vilniaus miesto vykdoma politika paskelbtuose konkursuose. Ypač keleivių vežimo sektoriuje matome, kad savivaldybė savo veiksmais galimai diskriminuoja mūsų įmonę“, – sakė VVT darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
Eismas sutriks
Balandžio mėnesį profesinė sąjunga ketina surengti tris įspėjamuosius streikus – balandžio 19 dieną nuo 4.30 iki 6.30 val., balandžio 21 dieną nuo 5 iki 7 val. ir balandžio 24 dieną nuo 6 iki 8 valandos.
Streiko metu į gatves neišriedės didžioji dalis viešojo transporto – autobusų ir troleibusų. „Pagal teismo išaiškinimus turi būti užtikrintas minimalus keleivių poreikis. Kasdien išvažiuoja apie 400 priemonių, o streiko valandomis pagal grafikus turėtų važinėti apie 100 mašinų“, – sakė A.Markevičius.
Tiesa, apie streikus pranešusi savivaldybei profsąjunga per tris dienas laukia susitikimo su savivaldybės atstovais. „Prašome suderinti maršrutų grafikus streiko metu. Bet jei savivaldybė ir toliau ignoruos mūsų reikalavimus, sprendimą priims profesinės sąjungos. Jei noro iš savivaldybės nematysime, priimsime sprendimą, kad streiko metu iš viso niekas nevažiuos“, – sakė VVT darbuotojų atstovas.
Kol kas numatomi trys įspėjamieji streikai, bet VVT darbuotojų atstovai teigia, kad tai ne vienadienis procesas – jau pradėtos procedūros dėl neterminuotųjų streikų, tad ateityje jų gali būti daugiau.
A.Markevičius teigia, kad darbuotojai nebijo nukentėti dėl rengiamų streikų: „Bijome visai kito – kad VVT visai nebeliks, kad ilgalaikėje perspektyvoje tai baigsis didesnėmis paslaugų kainomis, bijome, kad įmonės darbuotojai bus tiesiog išparduoti.“
Reikalauja garantijų
Įmonės profesinė sąjunga reikalauja paskelbti VVT savivaldybės vykdyto vežėjų konkurso nugalėtoja, išsaugoti bendrovės darbo vietas ir socialines garantijas, nediskriminuoti VVT sudarant nesąžiningas sąlygas konkuruoti su privačiais vežėjais. Be to, iš savivaldybės reikalaujama įmonei grąžinti skolą.
„Jau prieš metus kreipėmės į savivaldybę ir dabar vyksta teisiniai procesai dėl skelbiamų konkursų sąlygų. Viską perima privatus verslas, o mes siekiame, kad darbuotojams būtų užtikrintos socialinės garantijos“, – kalbėjo A.Markevičius.
Jo teigimu, savivaldybė nesiklauso – užuot padidinus teisinę darbuotojų apsaugą, A.Markevičiaus teigimu, ji buvo dar labiau supaprastinta.
„Savivaldybė turi vykdyti socialiai atsakingą politiką konkursuose ir negali teigti paslaugų mažiausia kaina darbuotojų sąskaita. Atlyginimai nekyla, socialinių garantijų nedaugėja, o pagal tai, kas vyksta dabar, matome, kad dar 10 metų nedidės“, – sakė A.Markevičius.
Jo teigimu, VVT sieks, kad viešuosiuose pirkimuose ir konkursuose būtų užtikrinta bent minimali darbuotojų apsauga, o jos dabar darbuotojų atstovai pasigenda.
„Akivaizdžiai matome, kad jau paskelbtame konkurse, kuriame dalyvauja mūsų įmonė, savivaldybė jau mėnesį vilkina priimti sprendimus“, – sakė A.Markevičius.
Pasigenda skaidrumo
Jo teigimu, konkurso vokai buvo atplėšti dar vasarį, bet pamačiusi, kad VVT pateikė mažiausią kainą ir geriausią paketą, savivaldybė kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą ir paprašė anuliuoti rezultatus ir su kiekvienu konkurso dalyviu pradėti atskiras derybas.
„O toje dalyje, kurioje mūsų įmonė nedalyvavo, sprendimas jau seniai priimtas“, – pabrėžė A.Markevičius. Savivaldybė savo sprendimą argumentuoja tuo, kad konkurso dalyviai pateikė didesnės kainos pasiūlymus, nei buvo numačiusi savivaldybė. Tiesa, pirmojoje konkurso dalyje dėl to problemų nekilo.
„Ten, kur mūsų įmonė nedalyvauja, jie sutiko su privataus vežėjo pasiūlyta didesne kaina ir ją padidino, o antrojoje dalyje, kurioje dalyvauja ir laimėjo mūsų įmonė, ji priėmė sprendimą nepakelti kainos“, – sakė VVT darbuotojų atstovas.
Jo teigimu, visus teisinius kelius bendrovė jau išvaikščiojo, tačiau savivaldybė į pastabas nereagavo: „Buvo atsiųstas labai gražus laiškas, kad savivaldybė dėkoja už mūsų ryžtą, bet jokių sąlygų netenkins.“