Pagal laivų statyklų „Crist“ ir „STX France“ pasirašytą sutartį lenkai turi pagaminti visiškai įrengtus dviejų didžiulių kruizinių laivų korpusų blokus, praneša portalas „Trojmiasto.pl“. Šiais laivais galės plaukioti daugiau nei 5700 keleivių ir 1500 įgulos narių. Kiekvienas iš jų kainuos mažiausiai pusę milijardo eurų, rašo Karolis Boguszas portale „gazeta.pl“.
„Dviejų sutarčių objektas, be kita ko, yra visiškai įrengtas 125 metrų ilgio plaukiojantis blokas. Vien tik šio laivo korpuso fragmento masė yra beveik šeši tūkstančiai tonų, o tai rodo šių projektų mastą“, – sako portalui „Trojmiasto.pl“ laivų statyklos „Crist“ rinkodaros skyriaus vadybininkas Thomas Screamas.
„Tikimės, kad po pirmosios sėkmės gausime daugiau užsakymų. Mūsų partneriai pasirašė ilgalaikes sutartis visai kruizinių laivų serijai pastatyti, tad ir „Crist“ turėtų tuo laikotarpiu garantuotų užsakymų“, – priduria „Cris“ direktorių tarybos pirmininkė Ewa Kruchelska. „STX France“ yra didelių keleivinių laivų, tarp kurių „Magnifica“, „France“, „Queen Mary 2“, „Oasis of the Seas“ ir „Allure of the Seas“, statytoja.
Optimistinės perspektyvos, kurios atsiveria laivų statyklai, susijusios su viena pagrindine problema: rankų trūkumu naujiems projektams įgyvendinti. „Crist“ skubiai ieško daugiau kaip 500 įvairių specialybių darbuotojų. Per ketverius metus šis skaičius turi padvigubėti.
Gamybinė praktika ir intensyvios paieškos Lenkijos rinkoje neišsprendžia darbuotojų trūkumo klausimo. Tad „Crist“, kaip ir daugelis Lenkijos laivų statyklų, ieško jų užsienyje.
„Savo veiksmus kreipiame link Ukrainos rinkos, svarstome taip pat klausimą dėl darbuotojų pasikvietimo iš Tolimųjų Rytų. Žinome, kad labai daug Lenkijos laivų statyklose dirbusių žmonių dabar dirba, be kita ko, Norvegijoje. Vis dėlto, tikimės, kad didėjantis mūsų pasiūlymo patrauklumas ir galimybė dirbti arti namų bus paskata didelei daliai iš jų įsidarbinti mūsų laivų statykloje“, – sako „Crist“ administracijos direktorė Aleksandra Podwysocka.
Parengė Leonas Grybauskas