Lietuvių startuolis stoja į karą su keleivius už nosies vedžiojančiomis oro linijomis

 

 Skrydžių bendrovės dažnai keleiviams pridaro didelių nemalonumų.<br> D.Umbraso nuotr. 
 Skrydžių bendrovės dažnai keleiviams pridaro didelių nemalonumų.<br> D.Umbraso nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
 Startuolis sukūrė platformą, kuria naudojantis keliautojai gali gauti patirtų nuostolių kompensaciją.  <br> R.Danisevičiaus nuotr. 
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2017-05-26 11:32, atnaujinta 2017-05-26 15:28

Lietuvoje atsirado startuolis, kuris  užsimojo padėti milijardui keleivių, keliaujančių iš arba į ES šalis, Norvegiją, Islandiją, Šveicariją.  

Jis siūlo lengvai atgauti pinigus per tarptautinę platformą www.skycop.com. Kovoje su oro linijomis įmonė atstovaus keleivių teises, kuriems gali priklausyti iki 600 eurų kompensacija.  

 

Tokios paslaugos sumanytoja - „Avia Solutions Group“ pagrindiniai akcininkai.  

„Idėja gimė keliems žmonėms, dirbantiems aviacijos teisės ir technologijų srityje“, - kalbėjo „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.  

Jis sakė, kad pradinės investicijos platformai kurti yra minimalios, o per kelerius metus tikimasi pritraukti kelis milijonus eurų. 

Pasak „Skycop“ vadovo M.Stonkaus, apie 8 mln. keleivių Europos Sąjungoje kasmet nukenčia nuo vėluojančių skrydžių. Vien Lietuvoje per metus keleiviams priklausytų 8,4 mln. eurų kompensacijos, Latvijoje – 9,6 mln. eurų, o Estijoje – apie 4 milijonus eurų. 

Bendrovės „Skycop“ duomenimis, visame pasaulyje kas mėnesį atšaukiama vidutiniškai 30 tūkst.  skrydžių, tuo tarpu vėluojančių skrydžių – net 20 kartų daugiau.

 

Kas dešimtas iš 850 milijonų europiečių yra patyręs, ką reiškia būti paliktam oro uoste nežinioje, nesulaukti atvykstančio bagažo, valandų valandas laukti skrydžio ar pasiekti  kelionės tikslą gerokai pavėlavus.

 

Kaip rodo „Skycop“ surinkti duomenys, vos apie  5 proc. visų nuskriaustųjų sulaukia visos kompensacijos už patirtus nepatogumus.

 

Vien ES yra iki 8 milijonų keleivių, į kurių teises buvo pražiūrėta pro pirštus, o didžioji dalis taip ir nesulaukė tinkamo dėmesio iš oro linijų: jų skiriamus (maisto ir viešbučių kuponus galima laikyti parodija. 

Kada priklauso kompensacija?

 

Jei skrydis atšauktas vėliau nei prieš keturiolika dienų, jeigu vėuojama atskristi tris valandas ar teko atsisaksyti skrydžio vien dėl to, kad  aviakompanija pardavė per daug bilietų, o tai - įprasta. 

Pasak M.Stonkaus, įvairiose šalyse senaties terminas skirtingas. Lietuvoje taikomas 10 metų senaties terminas. 

 „Jei jums priklauso 600 eurų kompensacija, o jums davė niekingą 50 eurų kuponą, jums ir toliau priklauso 550 eurų“, - tikino M.Stonkus. 

 „Vieša paslaptis, jog tiek didžiosios oro linijos, tiek mažesni rinkos žaidėjai naudojasi susidariusia situacija ir neretai įžūliai ignoruoja Europos tarybos reglamentą nr. 261/2004.

Vien mūsų surinktais duomenimis, žemyno oro linijos skolingos keleiviams daugiau nei 3 milijardus eurų. Ir šis traukinys nesustoja – įmonės kasdien toliau meluoja keliautojams sekdamos pasakas apie neadekvačius skundų svarstymo periodus, vilkindamos procesą biurokratinėmis kliūtimis ir kitais būdais vengdamos išmokėti tai, kas teisėtai priklauso kiekvienam keleiviui“, - situaciją aiškina  M. Stonkus. 

 

Sukūrė įrankį

Lietuvių bendrovė savo portale www.skycop.com siūlo 4 žingsnių kompensacijos įrankį, kuris, išnagrinėjus skundą, oro linijomis nusivylusiems keleiviams išmokės iki 75 proc. kompensacijos sumos. Taip paslaugos vartotojai pinigus atgaus kur kas greičiau ir išvengę dažniausiai bevaisės, daug asmeninio laiko ir kitų resursų reikalaujančios kovos su oro linijų teisininkų komanda. 

Kaip sakė M.Stonkus, mokestis, jei nepavyksta  atgauti kompensacijos, nemokamas.  Sėkmės atveju, vartotojas atgaus 75 proc. kompensacijos, 25 proc. gaus “Skycop”. 

 „Mūsų tikslas – padėti keleiviams šioje kovoje už jų teises, siekiant visais įmanomais būdais atgauti kompensaciją už tai, kas buvo atimta iš milijonų keleivių – brangus laikas, asmeninės lėšos ar paprasčiausia žmogiška pagarba. Esame pasiryžę ugdyti keliautojų suvokimą dėl atšauktų skrydžių ar vėlavimų – visi turime suprasti, jog negalima susitaikyti su šiuo piktnaudžiavimu. Oro linijų ir keleivių santykiuose privalo būti atkurtas teisingumas.“

Anot M.Stonkaus, keleiviai anaiptol nėra vieninteliai šios situacijos įkaitai. 

„Padidėjusi rizika, saugumo normatyvų nepaisymas dėl per didelio keleivių kiekio teritorijose yra kiekvieno oro uosto košmaras. Be to, stresinių situacijų metu reikia suvaldyti šimtus įniršusių keleivių, suorganizuoti jiems apgyvendinimą ir maitinimą. Neabejoju, jog tokie incidentai būtų kur kas lengviau suvaldomi, jei vartotojai žinotų, jog į jų teises bus atsižvelgta.“

Pasak M.Stonkaus, vartotojus ginančios institucijos nepakankamai atlieka šią funkciją, jų procesai ilgi, juos gali patarti. 

 Naudingi faktai

Atvykimo laiku laikomas, kai atsidaro lėktuvo durys, o ne lėktuvo atvykimo laikas. Tai yra, jei dėl kažkokių priežasčių atskridę dar turite sėdėti lėktuve laukdami, tai laikoma vėlavimu. 

Visa kelionė turi būti nupirkta vieno užsakymo metu, o didesnis nei trijų val. vėlavimas fiksuojamas galutiniame oro uoste. 

Kompensacija nepriklauso, jei vėluojama dėl karo, politinių neramumų, aviacijos patikros, blogų oro sąlygų, pilotų streikų.
 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.