Dėl planuojamų alkoholio įstatymo pataisų tektų užtilti vienos profesijos atstovams

Jei Seimas priimtų planuojamus alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus, draudžiančius alkoholio reklamą, nukentėtų ne vien aludariai. Savo darbą dirbantys someljė taptų nuolatiniais įstatymų pažeidinėtojais. „Arba mūsų darbas turėtų pasikeisti iš esmės... taip, kad neliktų jo esmės“, – sakė Someljė asociacijos prezidentas. 

Už galvų griebiasi ir someljė. <br>V.Ščiavinsko nuotr. 
Už galvų griebiasi ir someljė. <br>V.Ščiavinsko nuotr. 
Už galvų griebiasi ir someljė. <br>V. Ščiavinsko nuotr. 
Už galvų griebiasi ir someljė. <br>V. Ščiavinsko nuotr. 
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-05-31 10:53, atnaujinta 2017-05-31 11:11

Jei rengiamos įstatymo pataisos įsigaliotų, pristatydami vyną someljė nebegalėtų nurodyti jo gamybos metų, gamybos ir brandinimo būdo, rekomenduojamos serviravimo temperatūros, su kokiu maistu gėrimas dera ir net vynuogių veislės.

Nebegalės kalbėti

„Neneigiame to, kad Lietuvoje yra problemų dėl nesaikingo alkoholio vartojimo. Ir manome, kad iki šiol prisidėjome prie žmonių švietimo, mokydami alkoholį ne gerti svaiginantis, o mėgautis aukštesne kokybe ir mažesniu kiekiu. Tačiau planuojamos priimti įstatymų pataisos mūsų darbą pavers parodija“, – sakė Lietuvos someljė asociacijos (LSA) prezidentas Arminas Darasevičius.

Jo teigimu, someljė profesijos gali ir visai nelikti, keisis ir įprastas barmenų bei padavėjų darbas. 

Vyno žinovai someljė klientams pasakoja apie vyną. O čia pasakoti yra ką – kiekvienas regionas bei veislė pasižymi specifiniu skoniu bei aromatu. LSA baiminasi, kad planuojamos įstatymų pataisos, ypač 29 straipsnis, kuriuo draudžiama alkoholio reklama, atims iš jų darbą. 

„Nebegalėsim sakyti, kodėl vynas dera prie patiekalo, kaip jį papildo. Bus palikta tik galimybė pasakyti kainą ir registruotą pavadinimą“, – sakė A.Darasevičius. 

Jis baiminasi, kad restoranai net nebegalės savo meniu rašyti trumpų vyno aprašymų bei informacijos, prie kokių patiekalų jis dera. „Galėsime pamiršti vyno enciklopedijos leidimą arba straipsnius apie, tarkim, Portugalijos regionus, pasižyminčius aukštos kokybės vynu“, – sakė someljė asociacijos vadovas.

„Įstatymo projekte labai aiškiai parašyta, ką galima naudoti – pavadinimą, kilmės šalį, kainą. Tai vadinasi visa kita draudžiama kaip reklama“, – apie planuojamas įstatymo pataisas kalbėjo A.Darasevičius.

Svarbi kultūra

 „Visas mūsų pasaulis sukasi apie tai, kaip sukurti dermę tarp gėrimo ir patiekalo. Tai nebūtinai turi būti alkoholinis gėrimas. Tiesiog su maistu dažniausiai dera vynas, vien dėl to, kad jie turi rūgšties ir tai suteikia gaivimo“, – sakė A.Darasevičius. 

Lietuvoje someljė pristato ne tik vyną – jie pasakoja apie patiekalus ir jų dermę su gėrimais. „Dabar galėsime kalbėti apie desertus, kiekvieną ingredientą, bet apie vyną negalėsime kalbėti, net apie vynuogių rūšį“, – pasakojo A.Darasevičius. 

Jo teigimu, į tokius restoranus, kuriuose dirba someljė, žmonės ateina ne gerti, o pabendrauti, patirti kažką naujo. Todėl ši sritis turėtų būti atskirta, o ne įtraukiama į kalbas apie girtuoklystes Lietuvoje. 

Someljė atstovas sako, kad dirbti ir pasakoti apie vyną nenustos, tiesiog someljė tai daryti turės jaustis kaip nelegalai. Jeigu ne, jų darbas taps kiek juokingas, o gal ir nereikalingas.  

„Pagal įstatymus jei žmogus paklaustų, kodėl vienas vynas dvigubai brangesnis ir kuo jie skiriasi, mes turėtume apsisukti ir nueiti nieko nepasakę“, – juokavo A.Darasevičius.  

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.