„Lidl“ jau šią savaitę sudrebins Amerikos rinką: senbuviai ruošiasi aršiai kovai

Europos mažmeninės prekybos gigantai rado naują frontą kovai – Ameriką. Netrukus čia duris atvers pirmosios „Lidl“ parduotuvės, o konkurentas „Aldi“ šarvuojasi ir ketina artimiausiu metu atidaryti daugybę naujų parduotuvių, rašo „Bloomberg“.

 JAV rinkos laukia pokyčiai<br> "Reuters" nuotr.
 JAV rinkos laukia pokyčiai<br> "Reuters" nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 12, 2017, 4:35 PM, atnaujinta Jun 12, 2017, 4:53 PM

Reaguodamas į planuojamą „Lidl“ plėtrą Amerikoje, čia pigiomis prekėmis garsėjantis taip pat vokiško kapitalo prekybos tinklas „Aldi“ pareiškė:  „Išleisime 3,4 milijardo dolerių ir per artimiausius 5 metus Amerikoje atidarysime 900 naujų parduotuvių.“ 

„Lidl“ irgi nesnaudžia – per metus pasižadėjo atidaryti 100 parduotuvių Amerikoje. 

Sudrebino rinką

Vokiško kapitalo Europos mažmeninės prekybos gigantai neramina ir vietinius senbuvius, pirkėjus viliojančius žemomis kainomis, tokius kaip „Wal-Mart“ ir „Kroger“. Šie įtaria, kad neturės kitos išeities, kaip tik sumažinti savo kainas, kurios pastaruoju metu dėl defliacijos ir taip nuolat pinga – maisto kainos Amerikoje krenta 17 mėnesių iš eilės. 

„Ant kortos pastatyta tikrai daug. Tradiciniai prekybos tinklai negali dabar sau leisti prarasti dalies pardavimų, situacija ir taip ne iš lengvųjų“, – sakė „Bain and Co“ partneris Kenas Knudsonas. 

Kompanija prognozuoja, kad pardavimai taip vadiname „didžiųjų nuolaidų segmente“, kuriam priklauso ir „Aldi“ su „Lidl“ iki 2020 metų turėtų paaugti bent po 10 proc. kasmet – penkis kartus greičiau nei tradicinės prekybos plėtra.

Tikroji kova tarp „Aldi“ ir „Lidl“ prasidės trečiadienį, kai trijose JAV valstijose duris atvers 9 „Lidl“ parduotuvės. Rinkos analitikai tiki, kad per ateinančius penkerius metus „Lidl“ parduotuvių skaičius gali išaugti iki 600. 

„Aldi“ nesnaudžia ir žada tolimesnę plėtra – 2022 metais šalyje jau turėtų veikti 2,5 tūkst. parduotuvių. Tai „Aldi“ padarytų trečiu pagal apimtis prekybos tinklu Amerikoje, nusileidžiančiu tik „Kroger“ ir „Albertsons Cos.“ tinklams. 

Pasitiki savimi

Praėjusiais metais „Aldi“ dėjo visas pastangas, kad Amerikos rinkoje rastų naujų pirkėjų – parduotuvė stipriai išplėtė savo organinių ir prekių be glitimo asortimentą.  Bendrovė taip pat pradėjo siūlyti šviežią žuvį, pagerino mėsos pasirinkimą ir įtraukė daugiau vietinių prekės ženklų, taip bandydama atsikratyti savo įvaizdžio, kad pirkėjus vilioja tik pigumu.

Praėjusiais metais „Aldi“ paskelbė, kad 1,3 tūkst. parduotuvių JAV atnaujinimui skiria 1,6 milijardo dolerių. 

Pirmosios „Aldi“ parduotuvės buvo atidarytos prieš daugiau kaip šimtmetį, kai Anna Albrecht Essene, Vokietijoje, atidarė nedidelę parduotuvėlę. 1948 metais verslą perėmė moters sūnus ir netrukus pradėjo plėtrą. 1962 metais parduotuvių tinklas gavo pavadinimą „Aldi“ – žodžių „Albrechų nuolaidos“ (angl. „Albrecht Discount“) trumpinys. 

Kompanija drąsiai teigia, kad į Amerikos rinką įžengus „Lidl“ savo strategijos ir darbo principų. „Mes darome tą patį, ką darėme visada, kad būtume žemų kainų lyderis. Esame tikri, kad tai išlaikysime ir toliau“, – sakė „Aldi“ atstovas.

Parengė Gintarė Valentinaitienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.