Stiuardesės nebežino, ką daryti – keleivių pyktis gali baigtis katastrofa

Pastaraisiais mėnesiais po internetą pasklisdavo vis naujas vaizdo įrašas, kuriame – nederamas stiuardesių ar kitų avialinijų darbuotojų elgesys. Didžiausias triukšmas jau aprimo, bet stiuardesėms nuo to nėra ramiau – jos bijo tapti blogaisiais veikėjais keleivių su išmaniaisiais telefonais akyse, o vėliau ir visame internete. To pasekmės gali būti pražūtingos, rašo „Time“.

 „Daugybė stiuardesių dabar jaučiasi nepatogiai tiesiog atlikinėdamos savo darbą, nes vienas nepatenkintas keleivis gali tave palikti be darbo“, - sakė skrydžio palydovu dirbantis Benas. <br> "Reuters" nuotr. 
 „Daugybė stiuardesių dabar jaučiasi nepatogiai tiesiog atlikinėdamos savo darbą, nes vienas nepatenkintas keleivis gali tave palikti be darbo“, - sakė skrydžio palydovu dirbantis Benas. <br> "Reuters" nuotr. 
 „Daugybė stiuardesių dabar jaučiasi nepatogiai tiesiog atlikinėdamos savo darbą, nes vienas nepatenkintas keleivis gali tave palikti be darbo“, - sakė skrydžio palydovu dirbantis Benas. <br> "Reuters" nuotr. 
 „Daugybė stiuardesių dabar jaučiasi nepatogiai tiesiog atlikinėdamos savo darbą, nes vienas nepatenkintas keleivis gali tave palikti be darbo“, - sakė skrydžio palydovu dirbantis Benas. <br> "Reuters" nuotr. 
 „Daugybė stiuardesių dabar jaučiasi nepatogiai tiesiog atlikinėdamos savo darbą, nes vienas nepatenkintas keleivis gali tave palikti be darbo“, - sakė skrydžio palydovu dirbantis Benas. <br> "Reuters" nuotr. 
 „Daugybė stiuardesių dabar jaučiasi nepatogiai tiesiog atlikinėdamos savo darbą, nes vienas nepatenkintas keleivis gali tave palikti be darbo“, - sakė skrydžio palydovu dirbantis Benas. <br> "Reuters" nuotr. 
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 21, 2017, 7:27 AM, atnaujinta Jun 21, 2017, 9:23 AM

Kelios stiuardesės, sutikusios duoti interviu „Time“ pasakojo, kad vis dažniau mato savo koleges, kurios, nesilaikydamos taisyklių, leidžia keleiviams skristi be prisegtų saugos diržų ar netinkamai padėjus bagažą – taip jos siekia išvengti galimų pykčių su keleiviais. 

Nepasitenkinimo banga

„Daugybė stiuardesių dabar jaučiasi nepatogiai tiesiog atlikinėdamos savo darbą, nes vienas nepatenkintas keleivis gali tave palikti be darbo“, - sakė skrydžio palydovu dirbantis Benas. 

Įtampa tarp oro linijų darbuotojų ir keleivių kilo balandį, kai internetą žaibišku greičiu apskriejo vaizdo įrašas, kuriame „United Airlines“ darbuotojai iš lėktuvo ištempia vyrą, nesutikusį užleisti savo vietos avialinijų darbuotojui. Po kelių savaičių sensacija tapo „American Airlines“ darbuotoja, atėmusi iš motinos su vaiku vežimėlį. Nepraėjus nė mėnesiui šeima buvo išmesta iš lėktuvo, nes su stiuardese niekaip nesusitarė dėl to, kur skrydžio metu laikyti tortą. 

Nors keleivių susikibimai su avialinijų darbuotojais vis dar yra retenybė, dėl socialiniuose tinkluose talpinamų vaizdo įrašų jie atrodo dažnesni. Juk vaizdo įrašas iš bet kurio pasaulio taško per kelias akimirkas tampa matomas visiems. 

Stiuardesės teigė pastebėjusios, kad po „United Airlines“ incidento keleivių požiūris į jas pradėjo keistis. 

„Vos ne kas antrame skrydyje dabar yra žmogus, kuris pradeda kalbėti apie „United Airlines“ ir šūkauti: „Jūs visad liepiat užsidėti saugos dirbus, pasidėti daiktus. O jeigu ne? Ar jėga ištempsite mane iš lėktuvo, kaip „United Airlines“?, - pasakojo skrydžio palydove jau 20 metų dirbanti Jenny.

Pavojus saugumui

Ekspertai įsitikinę, kad jeigu avialinijų darbuotojai nejaus pagarbos keleiviams, gali kilti kur kas baisesnių problemų nei neužsegti saugos diržai. Keleiviai, kurie nesilaiko taisyklių, gali sukelti tikrą chaosą realaus pavojaus metu. 

„Jei mums nepavyks užtikrinti autoriteto, jei keleiviai neklausys skrydžio palydovių, tai gali virsti katastrofa“, - kalbėjo Skrydžių palydovų asociacijos, vienijančios 50 tūkst. darbuotojų, prezidentė Sara Nelson.

Tiesa, ne visi sutinka su tokiomis baisiomis prognozėmis. Buvęs „US Airways“ kapitonas Johnas Coxas, kuris dabar dirba lėktuvų saugos konsultantu, pripažįsta, kad stiuardesės dabar susiduria su spaudimu,bet nemano, kad tai kelia rimtų rūpesčių saugumui. 

„Istorija rodo, kad kai žmonės patiria didžiulį stresą, tokį kaip tikrose gyvybei pavojingose situacijose, jie pasikliauna tuo, kurį laiko ekspertu. Ir visuomet tai būna stiuardesės“, - sakė jis. 

Sulaukia kritikos

Neseni įvykiai privertė labiau susidomėti keleivių skundais dėl avialinijų darbuotojų. Transporto departamentas balandį sulaukė beveik 2 tūkst. keleivių skundų – tai 70 proc. daugiau už vidurkį. Dauguma skundų buvo susiję su atšauktais ar vėluojančiais skrydžiais, prarastu bagažu ar problemomis su bilietais.

 Pastaruoju metu itin daug kritikos aviakompanijos sulaukia ir dėl to, kad nuolat randa būdų kaip pakelti kainas, eksperimentuoja su vis mažesne erdve tarp keleivių sėdynių ar susiduria su atšauktais skrydžiais dėl kompiuterinių programų klaidų. 

Imasi veiksmų

Po „United Airlines“ incidento kelios didelės aviakompanijos peržiūrėjo savo taisykles ir padarė jose pokyčių. „United Airlines“ įtvirtinto naują taisyklę, kad darbuotojai negali paprašyti keleivio užleisti vietos, jeigu jis jau yra lėktuve. Kompanija taip pat sugriežtino saugos tarnybų įsitraukimo į ginčus su keleiviais taisykles. 

„Mūsų atsidavimas ir įsipareigojimas keleiviams pakibo ant plauko visoje mūsų industrijoje. Dabar gyvename pasaulyje, kur visų akys ir video kameros nukreiptos į mus“, - teigiama kompanijos vadovo Doug Parkerio laiške, išplatintame darbuotojams.

 Jame „United Airlines“ taip pat rašo, kad savo darbuotojams pasiūlys specialius kursus, kurių metu darbuotojai bus mokomi kaip nuraminti pyktis norinčius keleivius ir išvengti konfliktų. 

Kitos aviakompanijos "Delta“ darbuotojas Mathew Palmeris teigė, kad kompanijos vadovai dirba tiesiogiai su darbuotojais, kad padėtų jiems greitai išspręsti kylančias problemas. 

„Socialinių tinklų efektas tikrai padarė įtaką mūsų darbams, bet aš ir mano kolegos esame saugumo profesionalai ir mūsų tikslas yra dirbti su keleiviais, kad saugumas tikrai būtų užtikrintas. Mums ne tik padeda žmonės ant žemės, bet ir mes patys turime tam tikrų triukų, net kai esame ore“, - sakė jis. 

Istorija kartojasi

Tai ne pirmas kartas, kai sukyla įtampa tarp keleivių ir avialinijų personalo. Panašus „oro pykčio“ protrūkis buvo fiksuojamas ir devintajame dešimtmetyje, kai ženkliai padaugėjo keleivių, besipykstančių ar net puolančių stiuardeses. 

Tuomet, sprendžiant šią problemą, buvo priimta daug taisyklių, grasinančių baudomis už pasipriešinimą avialinijų darbuotojams. 

Šiandien situacija kiek kitokia ir stiuardesės yra įsitikinusios – aviakompanijos turi geriau užtikrinti tai, kad visi keleiviai suprastų, kad oro darbuotojų svarbiausias darbas yra užtikrinti saugumą, o ne patarnauti keleiviams. 

„Mes kasmet einame į mokymus ne tam, kad išmoktume patiekti gaiviuosius gėrimus“, - sakė oro palydovu dirbantis Stevenas. 

Parengė Gintarė Valentinaitienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.