Prieš vairuotojus puldinėjančius pabėgėlius – su beisbolo lazdomis

Prieš kelias dienas buvo pranešta apie pirmąją auką prancūziškame Kalė uoste. Trys vilkikai turėjo staiga sustoti prieš kliūtį, sukonstruotą iš šakų ir kamienų. "Renault Master" įsirėžė į vieną iš jų. Automobilis užsiliepsnojo ir sudegė, vairuotojo išgelbėti nepavyko. 

 Vairuotojai, norėdami išvengti nelegalių pakeleivių, bando atsisakyti krovinių gabenimo per Kalė miestą.
 Vairuotojai, norėdami išvengti nelegalių pakeleivių, bando atsisakyti krovinių gabenimo per Kalė miestą.
 Vairuotojai, norėdami išvengti nelegalių pakeleivių, bando atsisakyti krovinių gabenimo per Kalė miestą.
 Vairuotojai, norėdami išvengti nelegalių pakeleivių, bando atsisakyti krovinių gabenimo per Kalė miestą.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-06-22 15:42, atnaujinta 2017-06-22 22:39

Trans.eu aiškinosi, kokių veiksmų imasi vežėjų asociacijos, transporto įmonės ar patys vairuotojai tam, kad išvengtų pavojingų, pabėgėlių sukeliamų, situacijų - tiek įsibrovimų į priekabą, krovinių suniokiojimo, tiek pavojaus sveikatai ar gyvybei, atvejų.


- Ar Europos vežėjų asociacijų vienybė gali pakeisti situaciją Prancūzijoje?

Komentuoja asociacijos "Linava" atstovai:

- Asocijuotos struktūros ne kartą kreipėsi į atsakingas Prancūzijos institucijas, bet problema vis tiek egzistuoja. Kreipėmės ir mes, ir lenkai, taip pat IRU bei kitų šalių asociacijos. Kadangi visa tai vyksta Prancūzijos teritorijoje, vežėjų saugumas priklauso nuo šios šalies institucijų darbo.

Po pastarojo tragiško įvykio,  kad būtų išvengta naujų tragedijų, dvi sunkvežimių asociacijos paragino vietos ir visos šalies pareigūnus imtis tinkamiausių veiksmų šioms problemoms spręsti,. Tačiau galima spėti, kad didelių pokyčių nesulauksime. Tiesioginės įtakos asociacijos neturi. Jos gali padėti tik gilinant vairuotojų ir vežėjų sąmoningumą, kuris būtinas  keliaujant per pavojingus regionus.

Geriausias būdas išvengti nelaimės – išankstinė prevencija. Šiuo atveju, kai suteikti realios pagalbos praktiškai neįmanoma, lieka šviesti remiantis teorija.


– Kaip darbdaviai apsaugo savo vairuotojus?

Komentuoja „Hegelmann Transporte“ direktorius Tomas Jurgelevičius:

„Stebime situaciją Vakarų Europoje ir aktualiausia informacija apie įvykius ar pokyčius dalinamės su darbuotojais. Ypač produktyviai išnaudojame kelių dienų mokymus, kurie rengiami į reisą išvykstantiems vairuotojams. Vairuotojų saugumas yra vienas svarbiausių dalykų, todėl apmokymų metu primenama kaip elgtis atsitikus eismo įvykiui, iškilus galimam pavojui ar stresinei situacijai.“ 

Pavojinga situacija Kalė uoste tęsiasi nuo 2015 metų pabaigos, kai pabėgėliai tapo agresyvesni ir pradėjo vykdyti planuojamus užpuolius. Kaip rašo TransInfo – Trans.eu platformos kuruojamas Europos transporto naujienų portalas, 2016 metais Kalė uoste buvo užpulti du vairuotojai iš Ispanijos. Vieną iš jų užpuolikai atakavo 30 cm ilgio peiliu. Taip pat ne kartą buvo pranešama apie įsibrovimą į vilkiko kabiną, kol vairuotojas miegojo. Nelegalūs pakeleiviai  ne tik sugadindavo krovinį, bet priteršdavo. Vienos tokios poros net neišgasdino tai, kad priekaboje buvo gabenamas lokys.

Vežėjai, norėdami apsaugoti savo vairuotojus bei krovinius, taip pat neturi jokios tiesioginės įtakos. Dažniausiai taikomos saugumo priemonės – specialūs užraktai, kad nelegalus imigrantas neįsibrautų į vilkiką. Tokius turi beveik visi stambesni vežėjai.

Trumpas atokvėpis

2016 metų pabaigoje prasidėjo pabėgėlių stovyklos likvidacija. Transporto sektorius galvojo, kad pagaliau galės atsikvėpti, bet, kaip matote, pavojus išlieka iki šiol. Vienu metu šioje stovykloje, dar vadinamoje “džiunglėmis”, gyvento apie 10 tūkst. žmonių. Manoma, kad dabar Kalė rajone yra 400-600 migrantų, kurie neatsisako savo ketinimų kaip nors patekti į Britaniją.

Trans.eu paklausė vairuotojų, kokių veiksmų imasi jų darbdaviai ir jie patys, kai maršrutas neišvengiamai driekiasi per pavojingus regionus. Vairuotojai šiuo atveju užstojo savo darbdavius ir teigė, kad įmonės čia yra bejėgės.


Vilkiko vairuotojas Gytis pasakoja, kokių veiksmų gali imtis įmonė, jei net vietinė policija nieko nesiima, kad galėtų užtikrinti saugų privažiavimą iki uosto bent 50 km atstumu:

- Vairuotojai yra labai pasipiktinę pastaruoju įvykiu. Pernai metais britų sunkvežimių vairuotojai atsisakydami savo darbo, pademonstravo visą situacijos rimtumą. Neoficialiais duomenimis, kai kurie vežėjai netgi siūlė papildomus “bonusus” už krovinių gabenimą per Kalė uostą. tai tik įrodo, kokios sunkios buvo darbo sąlygos transporto įmonėms dėl krizės uoste.

Vairuotojai – su beisbolo lazdą prieš nelegalus

Vairuotojų bendruomenė yra labai susitelkusi: jie dažnai padeda vieni kitiems kelyje, palaiko ryšį ir užjaučia patekusius į bėdą. Dėl šios priežasties dauguma vairuotojų į šią situaciją reagavo itin emocionaliai. Daugelis vadina pabėgėlius nusikaltėliais, nelegalais, netgi teroristais. Viskas todėl, kad jų teigimu, padorūs žmonės niekada nesiimtų tokių priemonių, kurios sukeltų pavojų kito gyvybei.

Beveik visi vairuotojai vienareikšmiškai teigia: jeigu užpuolimas bus kruopščiai planuojamas, įsibrovimo atveju į vikiką niekas nepadės - nei užraktai, nei diržai kroviniams rišti, 

Patys vairuotojai, norėdami išvengti nelegalių pakeleivių, dar prieš metus atvirai atsisakydavo gabenti krovinius per Kalė miestą. Tokios praktikos laikėsi britai ar prancūzai, bet ne vairuotojai iš Rytų ar Vidurio Europos, tarp kurių - ir lietuviai su lenkai. Kiti sukdavo ratus, kad tik išvengtų kelionės per šią vietą.

Trans.eu paklausė vairuotojų iš Lenkijos ir Lietuvos kaip jie saugosi nuo užpuolimų ir įsibrovimų į vilkikus, Dalis jų neslėpė: "Vežiojamės beisbolo lazdą arba dar ką nors sunkesnio…”

Paskutiniame komentare, galbūt, nerasime žmogiškumo protrūkio, bet kito būdo apsisaugoti nuo nelegalių pakeleivių kol kas niekas nepasiūlė.

Šaltinis: Trans.eu

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.