Taksi Vilniaus oro uoste: verslas siūlo išeitį

Sostinės valdžiai paskelbus pasiūlymus, kaip sutvarkyti taksi Vilniaus oro uoste situaciją, į juos sureagavo sunerimę šio verslo atstovai. Jų nuomone, įgyvendinus pasiūlytas idėjas nukentėtų legaliai dirbančios ir sutartis su oro uostu sudariusios įmonės, tuo tarpu vadinamieji „dušmanai“ po tokių permainų tik išloštų.

Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>M.Kulbio nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Balkūno nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Balkūno nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Balkūno nuotr.
Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (17)

Lrytas.lt

Jul 14, 2017, 11:00 AM, atnaujinta Jul 14, 2017, 11:09 AM

Nustatyti fiksuotą kelionės nuo oro uosto iki Vilniaus centro kainą ir toliau perkelti taksi teritoriją. Tokie pasiūlymai privertė sunerimti taksi bendrovės „A2B“ direktorių Tomą Pelecką. Jo teigimu, pirmasis pasiūlymas pelno atžvilgiu legaliai dirbantiems ir sutartis su oro uostu sudariusiems vežėjams būtų pražūtingas. 

Preliminariais sostinės savivaldybės skaičiavimais, kelionė iki miesto centro taksi galėtų siekti fiksuotą 8-9 eurų sumą. Tačiau T. Pelecko skaičiavimais, fiksuota suma galėtų būti nebent 12-13 eurų. Tiesa, tokiu atveju atvykėlius būtų galima nuvežti ne tik į centrą, bet ir į Antakanį, Šeškinę, Justiniškes ar kitus atokesnius rajonus. 

„Pradėkime nuo to, kad už kiekvieną išvažiavimą oro uostas iš taksi vairuotojų ima mokestį, kuris dabar yra 1,7 euro. Iš minėtų 9 eurų atskaičiuokime PVM, minėtą 1,7 euro mokestį, išlaidas darbo užmokesčiui, degalams, mašinos eksploatacijai ir kitoms išlaidoms – drąsiai galime sakyti, kad už tokią kainą dirbti būtų neįmanoma. Nebent valdžia kiek dotuotų, bet tokių pažadų irgi negirdėti“, - teigė T. Peleckas. 

Fiksuotą kelionės kainą miesto valdžia pasiūlė bandydama užkirsti kelią pasitaikantiems piktnaudžiavimo atvejams, kai ypač iš atvykusių užsieniečių sutarčių su oro uostu nesudarę taksistai pareikalauja sumokėti kur kas daugiau, nei priklausytų. Tačiau fiksuoto užmokesčio idėjos nepalaiko ir Konkurencijos taryba. Pasak jos, geriausias kainų reguliuotojas, suteikiantis didžiausią naudą vartotojams, yra laisva ir sąžininga konkurencija. 

„Konkurencijos taryba nepritaria iniciatyvoms reguliuoti kainas ir laikosi pozicijos, kad administracinėmis priemonėmis kainos turėtų būti reguliuojamos tik išimtiniais atvejais, kai dėl objektyvių priežasčių konkurencija nėra veiksminga. Ir šiuo atveju pirmiausia reikėtų detaliai įvertinti, ar yra pagrindas taikyti tokią kraštutinę priemonę ir ar konkurencija negali veikti teikiant taksi paslaugas vartotojams. Nesant atlikto atitinkamo vertinimo, yra rizika, jog nustačius maksimalias kainas, galutinė kaina vartotojams bus netgi didesnė nei kaina, kurią užtikrintų veiksminga taksi bendrovių konkurencija“, - teigiama lrytas.lt atsiųstame Konkurencijos tarybos komentare. 

Idėją nutarė atidėti 

Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus patarėjas Aleksandras Zubriakovas sako, kad Konkurencijos tarybai sukritikavus pasiūlymą nustatyti fiksuotas kelionės iš oro uosto į miesto centrą kainas, šios minties visiškai neatsisakoma, bet ji bent kol kas atidedama į šalį. 

Užtikrinti, kad į sostinę atvykę turistai nepermokėtų už keliones taksi, bus siekiama kitais būdais – pirmiausia informuojant atvykėlius apie tikrąsias taksi paslaugų kainas Vilniuje.

„Veikiame laisvoje rinkoje, tad reguliuoti kainas gal ir nebūtų geriausia išeitis. Tačiau yra pritarta, kad įvairiais kanalais turistai būtų supažindinami su realiomis taksi kainomis. Ši informacija galėtų būti skelbiama per tokias platformas kaip booking.com ir panašiai, per turizmo agentūras, oro uosto kanalus, skrydžių bendrovių kanalus, bukletus ir t.t. Toks projektas labai sėkmingai veikia Rygoje”, - portalui lrytas.lt sakė A. Zubriakovas.

Siūlo skelbti konkursą

„Pripažinkime, kad prieš kelerius metus situacija taksi paslaugų sektoriuje oro uosto teritorijoje buvo dar blogesnė. Pertvarkos davė rezultatų, bet jie nepakankami. Aš siūlyčiau ateityje labiau kontroliuoti sutartis su oro uostu sudariusius automobilius, galbūt tam pasitelkti slaptuosius klientus. Juk paskaičius taisykles atrodo, kad viskas puiku, bet bėda ta, kad praktikoje jų nesilaikoma. Griežtesnė kontrolė padėtų tai išspręsti“, - mano T. Peleckas. 

Antrasis pasiūlymas, kuris, verslininko nuomone, padėtų pagerinti situaciją – konkursas vienam taksi paslaugų tiekėjui atrinkti. „Tokia praktika veikia daugybėje pasaulio šalių: laimėtojas užtikrina vienodus automobilius ir vienodus taksi paslaugos įkainius. Klientai dėl to tik išlošia“, - tvirtino T. Peleckas. 

Siūlymui surengti konkursą pritaria ir Konkurecijos taryba. Pasak jos atstovų, atsižvelgiant į riboto dydžio oro uosto teritoriją ir tai, kad ne visi norintys bei galintys teikti paslaugas joje išsitenka, oro uostą valdanti įmonė galėtų organizuoti konkurencingą procedūrą. 

„Ūkio subjektams turėtų būti sudaryta galimybė konkuruoti teikiant savo pasiūlymus dėl taksi paslaugų kainų. Taksi paslaugų teikimo modelis gali būti įvairus, bet jį nustatant būtina siekti, kad vartotojai galėtų pasinaudoti kuo didesne konkurencijos nauda“, - teigia Konkurencijos taryba. 

Tačiau, sostinės mero patarėjo teigimu, R. Šimašius tokią idėją vertina skeptiškai. Juolab kad panašius konkursus dėl taksi vietų prie atvykimo platformos nuolat skelbia Vilniaus oro uostas, tačiau tai nepadeda užtikrinti, kad turistai už kelionę iš oro uosto nemokėtų kosminių sumų.

Pasak A. Zubriakovo, Vilniaus savivaldybė taip pat ieško būdų, kad į Vilnių atskridę žmonės kelionei į centrą turėtų alternatyvų. Planuojama, kad atsiras prie skrydžių laiko priderintas miesto autobusas, kokie važinėja daugelyje pasaulio oro uostų.

„Kada toks autobusas atsiras, kol kas pasakyti negaliu. Tačiau birželio pabaigoje buvo priimtas principinis nutarimas, kad tokio dalyko reikia”, - sakė mero patarėjas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.