Pasirodo, nors šiandien visą šią informaciją galima keliais mygtukų paspaudimais susirasti internete, numerį 118 savo telefone kasdien vis dar renka tūkstančiai lietuvių.
Daugybė skambučių
Pernai „Vilmorus“ apklausė parodė, kad „118“ numeris žinomas 52 proc. Lietuvos gyventojų – savo žinomumu jis nusileidžia tik pagalbos numeriui „112“.
„Per darbo dieną sulaukiame kelių tūkstančių skambučių, bei išsiunčiame virš tūkstančio sms žinučių“, - pasakojo „Telia Lietuva“ privačių klientų aptarnavimo padalinio vadovas Renaldas Radvila.
Jo teigimu, 118 informacinėmis paslaugomis šiandien naudojasi ne tik žmonės, kurie nežino kaip naudotis ar neturi prieigos prie interneto: „Iš įvairių apklausų esame įsivertinę, kad mūsų paslaugomis naudojasi visos Lietuvos gyventojai nuo 30 iki 59 metų amžiaus“.
Informacinis numeris 118 savo paslaugas jau teikia ne tik telefonu – galima ir naudotis mobiliąja aplikacija, ir užduoti klausimus SMS žinutėmis.
Pokalbio minutė, paskambinus laidiniu telefonu, čia kainuoja 43 centus, o mobiliojo ryšio operatoriai kainas nustato atskirai. Klausimo uždavimas SMS žinute kainuoja 19 centų, o elektroniniu paštu informacija siunčiama nemokama.
R.Radvilos teigimu 118 operatoriai retai sulaukia klausimų, į kuriuos negali pateikti atsakymų, bet jeigu taip atsitinka, už skambutį mokėti nereikia.
Ir apie įmones, ir apie sportininkus
Ko žmonės klausinėja, paskambinę informaciniu numeriu? Visko, ko tik nori.
„Į 118 konsultantus klientai dažniausiai kreipiasi dėl kasdieninių dalykų: teiraujasi vienos ar kitos ligoninės ar poliklinikos kontaktų, klausia, koks yra viešojo transporto tvarkaraštis, iki kada ir kokiomis valandomis dirba valstybinės įstaigos, kaip nuvykti pasirinktu maršrutu“, - pasakojo R.Radvilas.
Nedarbo dienomis padaugėja užklausų dėl prekybos centrų darbo laiko, o kartais žmonės net skambina vien tam, kad paprašytų konsultantų iškviesti greitąją pagalbą.
Pastebimas ir televizijos poveikis. „Jei vyksta varžybų transliacija, tuomet dažnai sulaukiame klausimų apie sportininkų ūgį, svorį, amžių, šeimyninę padėtį ir sudėtį ir į šiuos klausimus taip pat atsakome“, - kalbėjo R.Radvilas.
Aktualumas nedingsta
R.Radvilas pripažįsta, kad dabar 118 sulaukia mažiau skambučių nei anksčiau, bet tiki, kad informacinis numeris gyventojams ir toliau bus reikalingas, net jeigu visą informaciją galima surasti internete.
„Aktualios lokalios informacijos paslauga turi poreikį, nes šiai dienai skaitmeniniuose kanaluose gausu netikslios ir pasenusios informacijos, kurios niekas neatnaujina“, - sakė jis. 118 konsultantai turi savo duomenų bazę, kurioje kaupia ir nuolat atnaujina informaciją.
„Aš iš pats tuo naudojuosi. Jeigu kažkur važiuoju ir man reikia, tarkime, plastikinių indų, aš galiu arba sustoti ir bandyti šios informacijos ieškoti pats, arba tiesiog paskambinti ir paklausti kur netoli manęs veikia tinkama parduotuvė“, - pasakojo R.Radvilas.