Startuoliai–turtuoliai rado būdų uždirbti iš moterų sveikatos

Moterys sudaro kone pusę Žemės gyventojų, tad nekeista, kad šiai grupei skirtų prekių ir paslaugų apimtys – didžiulės. Moterų sveikata – ne nauja tema startuoliams. 2016 m. sausį “CBInsights” įvertino, kad 45 projektai, kurie orientuoti būtent į šią sritį, nuo 2014 m. pritraukė per 1,1 mlrd. JAV dolerių investicijų. 

 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
 Forbes.ru nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Sep 24, 2017, 9:17 PM

Šio rugpjūčio viduryje moterų sveikatos monitoringo paslaugos “Flo” vienas įkūrėjų Jurijus Gurskis pranešė, kad kompanija sulaukė 5 mln. JAV dolerių fondo “Flint Capital” ir Natalijos Vodianovos investicijų. 

2016 m. gruodį priedėlis, kuris pasitelkia neuronų tinklą, kad numatytų menstruacijų ciklą, iš “Flint” ir “Haxus Venture” (paties J.Gurskio fondo) gavo milijoną JAV dolerių pradinių investicijų.

Kompanija skaičiuoja, kad šiandien ji per mėnesį surenka 10 mln. aktyvių vartotojų, o 100 tūkst. moterų kas mėnesį priedėlį naudoja nėštumui planuoti.

Jūsų dėmesiui – dar keli startuoliai, kurių kūrėjai nusiteikę pakeisti moterų sveikatos rinką. 

“Natural Cycles”

Tai programa, kuri leidžia stebėti menstruacijų ciklus. Nuo daugelio analogų ji skiriasi tuo, kad šių metų vasarį gavo ES sertifikatą, pagal kurį “Natural Cycles” pripažįstama kontracepcijos metodu. 

Kasdien kaupdama kūno temperatūros duomenis “Natural Cycles” įvertina vaisingumą ir pateikia savo prognozę apie galimybę tą dieną pastoti. Jei programa rodo raudoną spalvą, tą dieną rekomenduojama naudoti tradicinius, ne hormoninius kontracepcijos metodus. 

“Natural Cycles” tikslumas – 99,5 procento. 

Šis projektas į dienos šviesą paleistas 2014 m. Šveicarijoje, vėliau perkeltas į Stokholmą Švedijoje. 
Šiandien “Natural Cycles” naudojasi 150 tūkst. moterų 161-oje pasaulio šalyje. O kompanija iš  “Sunstore Capital”, “Bonnier Media Growth” ir “e.ventures” fondų pritraukė 8 mln. JAV dolerių.

“Glow”

“Glow” – tai “PayPal” įkūrėjo Maxo Levchino kūdikis. Jis, kaip skelbia “CrunchBase” iš “Andreessen Horowitz”, “Formation 8”, “Founders Fund” ir “Slow Ventures” fondų jau spėjo pritraukti 23 mln. JAV dolerių. 

Programa vartotojams pasiūlyta 2013 m. per “AppStore”. Be to, kad sektų vaisingas dienas, ji turi antrąją dalį “Glow First”. Vartotojams siūloma dešimt mėnesių kas mėnesį skirti 50 JAV dolerių. Pasibaigus terminui surinktos lėšos skiriamos gydyti poroms, kurios, sekdamos “Glow”, negalėjo pastoti.

Pats M.Levchinas į “Glow First” yra investavęs milijoną JAV dolerių asmeninių lėšų.

Kompanijos teikiamais duomenimis, 2017 m. gegužę programa “Glow” naudojosi per 8 mln. moterų, o iš jų pastojo 500 tūkstančių.

2016 m. vasarą “Glow” patyrė nemalonumų: nekomercinės organizacijos “Consumer Reports” analtikai paskelbė pasiekę asmeninę programos vartotojų informaciją. “Glow” savo ruožtu netruko pranešti, kad sistemos trūkumus pašalino. 

“Modern Fertility”

Šviežias projektas, kurį San Fransiske sumanė dvi merginos, pateko tarp tų, kuriuos pasirinko akseleratorius “Y Combinator”. Iš jo, taip pat – iš “First Round Capital”, “Box Group” bei verslo angelų šis staruolis sugebėjo gauti milijoną JAV dolerių. 

Merginų sumanymas – sukurti instrumentą, kuris leistų moterims daugiau sužinoti apie savo vaisingumą. 

Tam “Modern Fertility” siūlo rinkinį, kuriuo atlikti tyrimus galima namie: iš kelių kraujo lašų, kurie siunčiami į specialią laboratoriją, startuolis ištiria dešimt su vaisingumu susijusių hormonų. Po savaitės asmeniniame “Modern Fertility” puslapyje galima sužinoti tyrimo rezultatus. 

Rinkiniai išankstiniams užsakymams parduoti už 149 JAV dolerių, o pirmuosius pirkėjus jie pasieks šių metų pabaigoje. 

Kaip aiškina “Modern Fertility” sumanytojos, skirtingai nuo daugelio kitų šio segmento projektų, jos taikosi ne į tas moteris, kurios mėgina susilaukti vaikų, o į kur kas platesnę auditoriją. Tiksliau, į tuos žmones, kurie ketina turėti šeimą, tačiau nebūtinai artimiausiu metu.

“Clue“

“Clue” — tai “Glow” konkurentas iš kitos Antlanto pusės. Šį startuolį 2013 m. Berlyne paleido veikti Ida Tin. “Clue” seka menstruacinius ciklus ir simptomus, susijusius su hormonų pokyčiais, tam, kad galėtų nustatyti vaisingas dienas. 

2017 m. programa moterims ėmė dalinti patarimus, ką daryti, jei jos pamiršo išgerti kontraceptikų. Patarimai parašomi atsižvelgiant į vartojamą preparatą.

“CrunchBase” duomenimis, projektas iš 20 investuotojų per aštuonis finansavimo raundus pritraukė daugiau nei 30 mln. JAV dolerių. 

“Maven Clinic”

“Maven” — specializuota telemedicinos platforma moterims, kurioje galima gauti ir būtent moterų sveikata besirūpinančių specialistų, tarkime, akušerių, konsultaciją.
 
Šį projektą 2015 m. paleido Kate Ryder. Iki imdamasi verslo, moteris dirbo rizikos kapitalo fonde „Index Ventures”. 2017 m. startuolyje dirbo 25 žmonės, o jo paslaugomis naudojosi 100 tūkst. moterų. 

Be to, kad „Maven“ paslaugomis galima pasinaudoti individualiai, startuolis bendradarbiauja su kompanijomis, kurios „Maven“ įtraukia į medicininio draudimo rinkinį, siūlomą savo darbuotojams.

Nuo 2016 m. vartotojams siūloma nauja programa – 15 mėnesių trunkanti „Maven Maternity”. Jos tikslas – padėti besilaukiančioms moterims ir palengvinti jų grįžimą į darbą. 

Pradinio finansavimo etape startuolis pritraukė beveik 5 mln. JAV dolerių investicijų, o šių metų birželį projektas gavo 10,8 mln. JAV dolerių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.