Kas Rusijoje terorizuoja „Burger King“ vadovus?

Amerikiečių greito maisto restoranų tinklas „Burger King“ Rusijos federalinei antimonopolinei tarnybai (FAS) padavė skundą, kuriame reikalauja uždrausti rugsėjo 8 dieną didžiuosiuose ekranuose pradėtą rodyti kino studijos „Warner Bros“ filmą „Tas“ („It“) – Stepheno Kingo romano ekranizaciją.

 „Burger King“ Rusijoje nori uždrausti filmą „Tas“ („It“), tvirtindamas, kad tai yra nesąžininga konkurencija, nes filmas reklamuoja „McDonald's“.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 „Burger King“ Rusijoje nori uždrausti filmą „Tas“ („It“), tvirtindamas, kad tai yra nesąžininga konkurencija, nes filmas reklamuoja „McDonald's“.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 „Burger King“ Rusijoje nori uždrausti filmą „Tas“ („It“), tvirtindamas, kad tai yra nesąžininga konkurencija, nes filmas reklamuoja „McDonald's“. <br> lrytas.lt montažas
 „Burger King“ Rusijoje nori uždrausti filmą „Tas“ („It“), tvirtindamas, kad tai yra nesąžininga konkurencija, nes filmas reklamuoja „McDonald's“. <br> lrytas.lt montažas
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 28, 2017, 4:24 PM, atnaujinta Sep 28, 2017, 4:58 PM

JAV savaitinis žurnalas „Newsweek“ ironizuoja: „klounas Penivaisas (Pennywise) iš filmo „Tas“ („It“) terorizuoja ne tik Derio miestelio vaikus – jis įvarė baimės ir „Burger King Russia“ vadovams“. 

Filmą reikalaujama uždrausti dėl to, kad jis neva nemokamai reklamuoja konkurentą „McDonald’s“, mat, pasak žurnalo, šį greito maisto restoranų tinklą „taip pat pristato klounas – ne toks žmogžudiškas Ronaldas McDonaldas“.

Priminsime, kad klounas Ronaldas McDonaldas, pirmą kartą pasirodęs 1963 metais (jį vaidino garsi to meto televizijos žvaigždė Willardas Scottas) yra, ko gero, garsiausias klounas pasaulyje. Beje, iš pradžių jis irgi atrodė „žmogžudiškas“: su dėže ant galvos ir iš vienkartinės stiklinės padaryta nosimi.

Praėjusią savaitę paduotame skunde restoranų tinklas „Burger King“, pasak „Newsweek“, išreiškė nepasitenkinimą nesąžininga konkurencija, teigdamas, kad „filmo pagrindinis personažas Penivaisas“ (kraupųjį klouną įkūnijęs aktorius Billas Skarsgårdas. – Red.), „yra tiksli Ronaldo McDonaldo kopija, lygiai kaip ir spalvų gama ir balionai, kuriais klounas vilioja vaikus“. Kompanija yra įsitikinusi, kad tai pažeidžia Rusijos reklamos įstatymus.

FAS spaudos atstovė pirmadienį sakė, kad tarnyba turės ištirti filmą ir nuspręsti, ar jame nėra kokio nors neteisėto „McDonald's“ prekių rodymo ar reklamavimo, dėl ko būtų pažeisti šalies įstatymai.

FAS vadovo pavaduotojas Andrejus Kaševarovas žurnalistams sakė, kad jis nesidomėjo filmo turiniu, kadangi „scenarijaus autorius ir režisierius“ savaip „meniškai suvokia Penivaiso personažą“, kuris pirmą kartą buvo pristatytas 1986 metais pasirodžiusiame S.Kingo siaubo romane „Tas“ („It“). 

Tiktai, pasak „Newsweek“, yra viena problema, su kuria „Burger King“ gali susidurti, reikalaudamas filmą uždrausti, – Andy Muschietti režisuotas filmas jau rodomas visos Rusijos kino teatruose nuo rugsėjo 8-osios.

Pirmąjį savaitgalį, kai jis pradėtas demonstruoti, kino teatrų bilietų kasos pasipildė 7,2 mln. dolerių (6,1 mln. Eur).
Jungtinėse Valstijose per pirmąjį savaitgalį buvo pasiekti kino teatrų bilietų kasų rekordai, ir jau dabar šis kino meno kūrinys yra daugiausia pajamų nešantis siaubo filmas per visą istoriją. Pasaulio mastu rugsėjo pradžioje, per pirmąjį savaitgalį, jis atnešė 123 403 419 dolerių (104,6 mln. Eur), o rugsėjo 26-ąją bilietų kasų įplaukos jau sudarė 482 443 946 dolerius. Vien tik JAV – 270 443 946 dolerius (užsienio šalyse – lygiai 212 mln. dolerių). 

Filmo gamybos biudžetas sudarė 35 mln. dolerių. Tokius skaičius pateikia portalas „boxofficemojo.com“.
Na, o kokius nuostolius dėl Rusijoje rodomo filmo patyrė „Burger King“, belieka tik spėlioti – kol kas konkretūs skaičiai nenurodyti. Bet jeigu kompanijos skundas bus pripažintas pagrįstu ir klausimai bus sprendžiami teisme, visi tie realūs ar tariami nuostoliai vienaip ar kitaip turės įgauti materialų pavidalą.

Amerikiečių greito maisto restoranų tinklas„Burger King“ savo veiklą pradėjo 1953 metais Floridoje ir iš pradžių vadinosi „InstaBurger King“. Tai yra antras pagal dydį mėsainiais prekiaujantis restoranų tinklas pasaulyje, vietų skaičiumi jis nusileidžia tik konkurentui „McDonald’s“. 2016 metų gruodžio 31 dieną „Burger King“ pranešė, kad turi 15 738 restoranus 100 pasaulio valstybių (taip pat ir Lietuvoje).

Rusijoje pirmasis šio tinklo restoranas buvo atidarytas 2010 metų sausio 10 dieną. Filmo „Tas“ pasirodymo didžiuosiuose ekranuose dieną, rugsėjo 8-ąją, šioje šalyje veikė 466 restoranai: 226 Maskvoje ir Maskvos srityje, 57 – Sankt Peterburge ir 10 – Novosibirske.

Kaip ir daugumoje kitų šalių, „Burger King“ šiuos restoranus valdo ne tiesiogiai, o sudariusi franšizės sutartis.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.