Klaipėdos uostas nusitaikė į naują rekordą - metų krova viršys 40 milijonų tonų

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste (KVJU) lapkritį pasiektas geriausias visų laikų mėnesio rezultatas - krauta daugiau kaip 4 mln. tonų krovinių. Jau aišku, kad rekordinė bus ir šių metų krovos apyvarta - bendras vienintelio Lietuvos jūrų uosto pajėgumas peržengs 40 mln. tonų ribą.

Klaipėdos jūrų uostas pagal krovinių apyvartą lenkia savo artimiausius kaimynus.<br>V.Ščiavinsko nuotr. 
Klaipėdos jūrų uostas pagal krovinių apyvartą lenkia savo artimiausius kaimynus.<br>V.Ščiavinsko nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis

Dec 14, 2017, 4:48 PM, atnaujinta Dec 14, 2017, 5:25 PM

Klaipėdos uostui lapkritis buvo itin sėkmingas – laivų krovos apyvarta buvo 571,8 tūkst. tonų (16,2 proc.) didesnė nei pernai per tą patį laikotarpį: pilta 1 mln. 138 tūkst. skystųjų ir 1 mln. 806 tūkst. tonų biriųjų krovinių. Generalinių krovinių krauta 1 mln. 151 tūkst. tonų.

Metai dar nesibaigė, tad KVJU direkcijos specialistai neabejoja, kad bendroji uosto krovinių apyvarta irgi bus rekordinė. Sausio-lapkričio mėnesiais iki 39,21 mln. tonų šoktelėjusi visų terminalų krova yra 6,5 proc. didesnė nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

"Manome, kad iki metų pabaigos Klaipėdos jūrų uosto krovos apyvarta galėtų priartėti prie 42 mln. tonų ribos", - naują rekordą prognozuoja KVJU direkcijos Bendrųjų reikalų ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas

Per vienuolika mėnesių Klaipėdos jūrų uoste lankėsi 6126 prekybos laivų - 5 proc. mažiau nei pernai. Sulaukę mažiau vizitų uostininkai dėl to nė kiek nesisieloja – prie išgilintų krantinių švartuojasi didesnės talpos „Panamax“ tipo motorlaiviai, galintys gabenti daugiau krovinių.

Klaipėdos uostas tampa solidžiu žaidėju Baltijos regiono kruizinės ir keleivinės laivybos rinkoje. Sausio-lapkričio mėnesiais čia lankėsi 355 tūkst. kruizų laivais ir Danijos bendrovės „DFDS Seaways“ keltais plaukusių keleivių - 5,9 proc. daugiau nei pernai.

Pagrindinis Klaipėdos uosto konkurentas Baltijos rytinėje pakrantėje - Ryga. Iki gruodžio pradžios krovę 31,1 mln. tonų krovinių (6,7 proc. mažiau nei pernai) latviai nusileidžia lietuviams.

Pernai smarkiai smuktelėjęs Ventspilio jūrų uostas šiek tiek atsigavo, bet šiųmetė jo krovinių apyvarta siekia vos daugiau kaip 17 mln. tonų.

Rytų Baltijos regione kažkada pirmavusiam jungtiniam Talino jūrų uostui dabar tenka vytis latvius – ten per vienuolika mėnesių 15 proc. padidėjusi krova sudarė 17 mln. 422 tūkst tonų.

KVJU direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus pažymėjo, jog sėkmingą Klaipėdos jūrų uosto veiklą, augančią krovinių apyvartą nulėmė savalaikės investicijos į infrastruktūros plėtrą, krovos kompanijų įdirbis.

„Sulėtinę investicijų į šiuolaikiškų konteinerių terminalų statybas tempus, neįrengę prieplaukos SGD dujovežiams, kitų svarbių objektų, būtume susilyginę su artimiausiais kaimynais arba jie būtų perėmę mūsų krovinius“, - kalbėjo A.Vaitkus.

Stabiliau augo ir KVJU direkcijos pajamos, per vienuolika mėnesių šoktelėjusios iki 54,34 mln. eurų. Pernai per tą pati laikotarpį Klaipėdos jūrų uostas uždirbo 51,76 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.