Elektrinių automobilių nepakanka. Norvegija jau ketina pereiti prie elektrinių lėktuvų

Norvegija yra ne tik viena iš didžiausių naftos ir dujų eksportuotojų, bet ir labai didelę pažangą padariusi šalis transporto „elektrifikavimo“ požiūriu. Elektrinių automobilių gretas turi papildyti trumpais nuotoliais skraidysiantys elektriniai lėktuvai, rašo Andrzejus Mandelis portale „gazeta.pl“.

 „Airbus“ ir „Boeing“ šiuo metu yra sutelkusios dėmesį į hibridinių transporto priemonių kūrimą. <br> Airbus.com nuotr.
 „Airbus“ ir „Boeing“ šiuo metu yra sutelkusios dėmesį į hibridinių transporto priemonių kūrimą. <br> Airbus.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 24, 2018, 10:30 AM, atnaujinta Jan 24, 2018, 12:19 PM

Norvegijos nacionalinis oro uostų operatorius „Avinor“ pranešė planuojantis pasiekti, kad iki 2040 metų visi Norvegijoje trumpųjų nuotolių trasomis (iki 1,5 valandos skrydžio) skraidantys orlaiviai būtų vien tik elektriniai.

 „Norime būti pirmieji pasaulyje, kurie pereis prie elektrinio oro transporto“, – sako „Avinor“ prezidentas Dagas Falkas-Petersenas interviu britų nacionaliniam dienraščiui „The Guardian“.

Norvegijos operatoriaus užsibrėžti tikslai reiškia, kad visi vidaus skrydžiai ir skrydžiai Skandinavijos trasomis turėtų būti atliekami elektriniais orlaiviais. „Avinor“ jau planuoja  2025 metais surengti konkursą komerciniams skrydžiams mažu elektriniu orlaiviu (iki 19 vietų) išbandyti.

Norvegai pirmauja

Elektriniai orlaiviai turi sumažinti anglies dioksido ir kitų teršalų išmetimą į atmosferą, taip pat sumažinti triukšmo lygį. Jeigu kalbėsime apie kovą su transporto išmetamais teršalais, tai norvegai čia pirmauja – 2017 metais elektriniai ir hibridiniai automobiliai šioje šalyje sudarė pusę naujai registruotų transporto priemonių. Norvegija taip pat kuria elektrinius laivus – visa tai daroma, siekiant sumažinti taršą.

 Norvegijoje 2,4 proc. visų transporto priemonių išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (neskaitant tarptautinių skrydžių) tenka oro transportui.

Verta prisiminti, kad Norvegija yra didžiausia Vakarų Europoje naftos ir dujų gamintoja. Iš angliavandenilinio kuro eksporto sukauptos lėšos leidžia Norvegijai investuoti į ekologiškas technologijas.

Elektrinis lėktuvas? Ne taip greitai

Elektriniai orlaiviai vis dar tebėra ateities svajonė. Tiesa, kompanijos „Airbus“ ir „Boeing“ suka galvas, stengdamosios sukurti tokio tipo mašinas, tačiau šiuo metu jos yra sutelkusios dėmesį į hibridinių transporto priemonių kūrimą. „Airbus“ kol kas atsisakė plano kurti grynai  elektrinį orlaivį ir, bendradarbiaudama su „Rolls Royce“ ir „Siemens“, šiuo metu kuria hibridinį lėktuvą. Savo ruožtu „Boeing“ prisideda prie startuolio „Zunum Aero“ finansavimo – šis planuoja pradėti pardavinėti hibridines mašinas 2022 metais.

O kol kas norvegų „Avinor“, laukdamas, kol bus sukurti grynai elektra varomi lėktuvai, nenusigręžia nuo hibridinių ar kitokių ekologiškesnių (tarkime, naudojančių biokurą) oro transporto priemonių.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.