Socialinių tinklų aktyvistai vasario 16-20 dienomis skelbia prekybos tinklų boikotą. Šiomis dienomis kviečia žmones neiti į prekybos centrus.
Akcijos organizatoriai skelbia, kad siekia atkreipti dėmesį į nepagrįstą kainų kėlimą maisto produktų prekybos tinkluose.
„Mūsų tikslas yra ne akcijos, o nuolat prieinamos kainos“, – rašo organizatoriai.
Pasak mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ atstovo Dariaus Ryliškio, kiekvienas asmuo turi teisę rinktis, kur ir kada apsipirkti.
„Produktų kainas reguliuoja rinka. Jos priklauso anaiptol ne vien nuo prekybininkų. Jie mūsų šalyje stipriai konkuruoja.
Kainoms įtaką daro gamintojai, tiekėjai, augintojai, derliaus gausa, mokesčiai, sezoniškumas, kuro kainos ir daugybė kitų veiksnių.
Beje, „Norfos“ pigiausių produktų segmente kainos išlieka stabilios jau bent porą metų. Suprantama, yra prekių, kurios pabrango, bet yra ir tokių, kurių kaina išliko panaši į anksčiau buvusią, o dalis produkcijos netgi pigo“, – teigė D.Ryliškis.
Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas sakė, kad ne pirmus metus vykstanti akcija verslo negąsdina.
„Praktika ir skaičiai rodo, kad jokios didesnės tokių akcijų įtakos valstybei, mokesčių surinkimui ar pardavimams nebūna.
Kiekvieną kartą tai būna proga pažiūrėti, dėl ko žmonės nepatenkinti ir leistis į diskusiją su jais, aiškinti kainų dinamiką, kodėl jos tokios, ar jos iš tiesų aukštos palyginti su kitomis šalimis. Informaciją pateikia ir Lietuvos bankas, Konkurencijos taryba“, - sakė L.Vilimas.
Per vieną iš ankstesnių tokių boikoto akcijų dalyviai organizavo autobusus ir važiavo apsipirkti į Lenkiją.
Verslas praėjusiais metais teigė dėl akcijos nepatyręs pastebimo nuostolio.
Šiais metais organizuojama akcija vasario 16-18 dienomis sutampa su vadinamu „ilguoju savaitgaliu“. Vasario 16 d., penktadienis, yra valstybinė šventė – nedarbo diena.