Nubaudė prekybos tinklą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už vartotojų klaidinimą skelbiant prekių kainas ir prekėms taikomas nuolaidas „Maxima LT“ skyrė 15 tūkst. eurų sankciją.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už vartotojų klaidinimą skelbiant prekių kainas ir prekėms taikomas nuolaidas „Maxima LT“ skyrė 15 tūkst. eurų sankciją. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už vartotojų klaidinimą skelbiant prekių kainas ir prekėms taikomas nuolaidas „Maxima LT“ skyrė 15 tūkst. eurų sankciją. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-02-13 16:53, atnaujinta 2018-02-13 17:48

Tarnyba gavo 7 vartotojų prašymus dėl „Maxima LT“ vykdomos veiklos. Prašymuose vartotojai nurodė, kad jiems nebuvo pritaikytos skelbiamos nuolaidos, taip pat lentynose nepavyko rasti prekių, kurioms turėtų būti taikomos numatytos nuolaidos. Bendrovė aiškino, kad vartotojų nurodytos situacijos susiklostė dėl žmogiškųjų arba techninių klaidų, kai parduotuvės darbuotojai nespėjo laiku pakeisti kainų prekių lentynose, taip pat nurodė, kad tam tikrais atvejais prekės nebuvo įtrauktos į prekių, kurioms taikomos nuolaidos, sąrašus.

Nagrinėdama bylą, Tarnybos komisija pažymėjo, kad vartotojai iš komercinės veiklos subjekto pagrįstai tikisi profesinio atidumo, todėl bendrovė turėjo imtis visų įmanomų priemonių, kad parduotuvės darbuotojai atliktų visus veiksmus, susijusius su kainolapių pakeitimu, ir vartotojai gautų teisingą bei neklaidinančią informaciją apie parduodamų prekių kainas ir joms taikomas nuolaidas.

Tarnybos komisija pabrėžė, jog vartotojai, įsigydami prekes, visuomet atkreipia dėmesį į prekių kainas, todėl prekės kaina turi vieną iš svariausių arba net lemiamą įtaką tam tikram vartotojo apsisprendimui dėl sandorio. Taigi, vartotojų ekonominiam elgesiui bei tam tikram sprendimo dėl sandorio priėmimui didelę įtaką daro pateikiama informacija apie prekių kainas, kadangi pamačius mažesnę prekės kainą, vartotojams gali susidaryti įspūdis, kad jie prekę įsigys pigiau.

Nors tyrimo metu bendrovė bendradarbiavo bei kompensavo vartotojų patirtas išlaidas, tačiau Tarnyba įvertino tai, kad MAXIMA LT, UAB pakartotinai per vienerius metus pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatą. Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes „Maxima LT“ už vartotojų klaidinimą skirta 15 000 eurų bauda.

Komentuoja „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė:

„Minėti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užfiksuoti kainų neatitikimai pasitaikė dėl netyčinių, žmogiškųjų klaidų. Atkreipiame dėmesį, kad ir VVTAT sprendime kalbama apie pavienes klaidas, o ne didelio masto ar daugkartinius neatitikimus.

Mūsų įmonėje dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų komanda, kurie kasdien aptarnauja daugiau nei pusę milijono pirkėjų. Statistiškai vienoje vidutinio dydžio „Maximoje“ per savaitę pakeičiame bene dviejų tūkstančių prekių kainas. Tad tūkstančiams mūsų darbuotojų kasdien rankomis pakeičiant šimtus kainų etikečių, nors ir labai gaila, retsykiais įsivelia tikrai netyčinių, žmogiškųjų klaidų. Reputacinė jų kaina įmonei – milžiniška – juk abejojama mūsų sąžiningumu.

Labai apgailestaujame dėl padarytų pavienių klaidų. Dedame dideles pastangas tam, kad jų būtų kuo mažiau, o netikslumai būtų operatyviai ištaisyti. Minėtas VVTAT sprendimas dar gali būti skundžiamas teismui. Ar šia galimybe naudosimės, spręsime išsamiai įvertinę VVTAT nutarimą ir jo motyvus.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.