Įmonė, kuri perdirba atliekas kelių statybai, pranešė, kad trasa buvo išbandyta ir atitinka nacionalinius kokybės standartus. Ji yra visiškai parengta automobilių eismui. Statybinis laužas buvo imamas vienoje iš miesto statybviečių, pavyko perdirbti apie 90 proc. atliekų. Iš jų ir pagamintos medžiagos kelio statybai.
Įmonės atstovai taip pat tvirtina, kad panaudojant atliekas galima sumažinti naujų kelių kainą 20 procentų. Kinija rimtai kovoja su aplinkos tarša, todėl atliekų perdirbimas padės išspręsti jų utilizavimo problemą.
Kinijos Liaudies Respublika nėra vienintelė šalis, kuri statybose naudoja atliekas. Japonijoje iš jų statomos ištisos salos. Po terminio ir mechaninio apdirbimo jos presuojamos į briketus.
Tada iš tų briketų supilamos salos. Šią technologiją japonai naudoja daugiau nei 10 metų. Yumenesima saloje Tokijo įlankoje yra įveistas parkas, įrengtas stadionas, pastatytas muziejus ir šiltnamiai, kuriuose auginami įvairūs augalai.
Ogisimos sala buvo specialiai supilta metalurgijos gamyklai statyti.
Belieka tikėtis, kad geras pavyzdys užkrės ir kitų pasaulio šalių, tarp jų ir Lietuvos, atsakingus pareigūnus. Juk nuo įvairiausių šiukšlių gausos greitai nebeturės kur slėptis vandenynų gyvūnija.
Parengė Leonas Grybauskas