70 proc. Monako gyventojų gimę užsienyje ir tik 10 tūkst. gali būti vadinami vietiniais.
38 tūkstančiai Monako gyventojų susispietę į mažiau nei 2,02 kv. km plotą. Tai teritorija, mažesnė už Niujorko centrinį parką.
Ir į ją kasdien atvyksta dirbti dar 40 tūkst. žmonių iš Italijos ir Prancūzijos.
Tilps tūkstantis gyventojų
Kuo daugiau žmonių ir pinigų Monake, tuo daugiau žemės tenka atkovoti iš jūros.
Nuo XIX a. pradžios Monakas prie savo teritorijos prisidūrė papildomus 0,4 kv. km – tai bene 20 proc. valstybės ploto.
Neseniai kunigaikštystė pradėjo įgyvendinti dar vieną projektą. Už 2 mlrd. eurų palei natūralų Monako kontūrą turėtų būti supiltas papildomas 0,06 kv. km žemės ruožas.
Kai 2025-aisiais darbai bus baigti, naujasis Portjė rajonas, iškilsiantis prie legendinio trijuose filmuose apie Džeimsą Bondą rodyto „Monte Carlo“ kazino, taps namais tūkstančiui gyventojui.
Be prabangių vilų ir apartamentų, 0,06 kv. kilometre numatytos ir viešosios erdvės – parkas, pajūrio promenada, taip pat nedidelis uostas.
Darbus įgyvendinsiantys privatūs investuotojai užsidirbs parduodami nekilnojamąjį turtą. Skaičiuojama, kad taip bus galima gauti per 3,5 mlrd. eurų pajamų, praneša cnn.com.
Monakas – viena geidžiamiausių vietų apsistoti. Ir viena brangiausių.
Už milijoną eurų čia gali įsigyti vos 17 kv. metrų būstą.
Už tą pačią kainą, kaip rodo nekilnojamojo turto konsultantės „Knight Frank“ 2017 m. ataskaita, Niujorke galima nusipirkti 26 kv. m, Londone – 30 kv. metrų būstą.
Tačiau turtuolių kainos negąsdina. Monake namus turi ir „Formulės 1“ pilotas Lewisas Hamiltonas, ir serbas tenisininkas Novakas Džokovičius.
Pasirūpins jūros augalais
Naujojo rajono statytojai, kalbėdami apie projektą, skuba pabrėžti jo palankumą aplinkai.
Pavyzdžiui, prieš pradedant statybas saugomi jūros augalai iš statybvietės buvo perkelti į kitą vietą. Kad būtų izoliuota darbų aikštelė ir sumažėtų statybų poveikis gamtai, jūroje įrengtos specialios plokštės.
Kaip tikino statybų vadovės prancūzų kompanijos „Bouygues Travaux Publics“ atstovai, vandens kokybę griežtai kontroliuoja nepriklausomų ekspertų komanda.
Kad kompensuotų neišvengiamą gamtai padarytą žalą, „Bouygues“ ketina dirbtinėmis priemonėmis ją kiek įmanoma atitaisyti.
„Bouygues“ jau valo dugną, kad galėtų pakloti tvirtą dirbtinės pakrantės pagrindą.
Iš 18 specialių konteinerių, kurių kiekvienas – 26 metrų aukščio ir sveria apie 10 tūkstančių tonų, bus suformuota siena.
Konteinerių išorinės sienos bus pritaikytos jūros gyvūnams ir augalams.
Baigus tvirtinti šią apsauginę juostą zona bus užpildyta iš šiaurinės Sicilijos atgabentu smėliu.
Įrengs saulės baterijas
Projekto autoriai žada, kad naujojoje zonoje iškilsiančių daugiabučių balkonai pridengs būstus nuo kaitrios saulės vasarą, o žiemą sulaikys šilumą.
40 proc. Portjė reikiamos energijos pagamins saulės baterijos ir siurbliai, kurie pumpuos jūros vandenį pastatams šildyti ir vėsinti.
Numatyta, kad daugiabučiuose apartamentai bus 400 kv. m ploto, o individualūs namai – tūkstančio kv. metrų.