Sėkmingas lietuvių pakilimas: pradėję dviem lėktuvais užkariauja vokiečius

Skrydžių bendrovėms įžengti į Vokietijos rinką – nelengva užduotis. Tačiau lietuviško kapitalo skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ aukštai kelia galvą – būtent Vokietijos rinkoje jos augimas pernai metais buvo sparčiausias. Šiemet šioje rinkoje skraidys dešimt „Small Planet Airlines“ lėktuvų. Tai – šešiais daugiau nei pernai. Jų tikslas - Vokietijoje pervežti 1,8 mln. keleivių.

Neseniai „Small Planet Airlines“ paskelbta didžiausia užsakomųjų reisų skrydžių bendrove Lenkijoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Neseniai „Small Planet Airlines“ paskelbta didžiausia užsakomųjų reisų skrydžių bendrove Lenkijoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Neseniai „Small Planet Airlines“ paskelbta didžiausia užsakomųjų reisų skrydžių bendrove Lenkijoje.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Neseniai „Small Planet Airlines“ paskelbta didžiausia užsakomųjų reisų skrydžių bendrove Lenkijoje.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
“Small Planet Airlines” vadovas K.Kaikaris.<br> T.Bauro nuotr.
“Small Planet Airlines” vadovas K.Kaikaris.<br> T.Bauro nuotr.
Bendrovės finansų vadovas H.Sigurdarsonas.<br> T.Bauro nuotr.
Bendrovės finansų vadovas H.Sigurdarsonas.<br> T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2018-03-15 10:46, atnaujinta 2018-03-19 15:39

Šių metų sausį bendrovė Vokietijoje sveikino milijonąjį keleivį. 

„Vokietijoje atsirado erdvės, nes šioje rinkoje darbą baigė dvi nemažos oro linijos: „Air Berlin“ ir „Niki“. Po tikrai gerų 2017 m. nusprendėme tuo pasinaudoti – didžiojo augimo rinka pasirinkome būtent Vokietiją. Gal, jei būtume apie tai kalbėję prieš metus, sakyčiau, kad tikslinė rinka – Lenkija. Kita vertus per tą laiką, kiek Vokietijoje turime oro vežėjo licenciją, įgijome tam tikrą reputaciją: čia dirbame su keturiais Vokietijos didžiausiais turizmo operatoriais“, – kalbėjo bendrovės vadovas Kristijonas Kaikaris.

Dar vienas laimėjimas – neseniai „Small Planet Airlines“ paskelbta didžiausia užsakomųjų reisų skrydžių bendrove Lenkijoje.

Pradėjo dviem senais „Boeing“

Ši oro vežėja veiklą pradėjo 2009-aisiais, turėdama du senus „Boeing“ orlaivius. Jais pirmaisiais veiklos metais pervežė 321 tūkst. keleivių. Šiuo metu skrydžių bendrovės orlaivių parke – 22 „Airbus“ lėktuvai.

Planuojama, kad šiemet jų skaičius pasieks 28. Didžiausias augimas numatomas Vokietijos rinkoje – iš Vokietijos oro uostų šiemet skraidys 10 bendrovės orlaivių. Lietuvos rinkai bus skirta 5, Lenkijos – 11 lėktuvų.

Šiais metais Europoje suplanuotos 240 krypčių. Lietuvos rinkai „Small Planet Airlines“ pasiūlys 28 atostogų kryptis. Trys iš jų – naujos. Tai: Enfidha Tunise, Ankona Italijoje ir Araksas Graikijoje.

Bendrovė turi tikslą iki 2025 m. pasiekti 1 mlrd. eurų metinių pajamų, keleivių skaičius turėtų išaugti iki 10 mln. per metus, o orlaivių parkas – padidėti iki 50 orlaivių.

Milijonai už vėlavimą

Pernai, 2017-aisiais, „Small Planet Airlines“ Lietuvoje pervežė 379,3 tūkst. keleivių. Pagal pervežamų keleivių skaičių bendrovė yra trečia šalyje. Jos priekyje – „Ryanair“ ir „Wizzair“.

Praėjusiais metais bendrovei pajamas pavyko padidinti 45 proc. – iki 323,1 mln. eurų. 42 proc. šios sumos buvo surinkta per trečiąjį praėjusių metų ketvirtį. Iki mokesčių „Small Planet Airlines“ uždirbo 5,1 mln. eurų, kai 2016 m. bendrovė skaičiavo 3,8 mln. eurų nuostolio. Skaičiai galėjo būti kitokie, tačiau 2017-aisiais bendrovei teko 5,2 mln. eurų skirti kompensacijoms už 2016 m. vėlavusius skrydžius.

„2016-aisiais turėjome didelį vėluojančių skrydžių skaičių. Todėl teko daryti kai kurias korekcijas. Pavyzdžiui, paskyrėme dvi budinčias įgulas, daugiau dėmesio skyrėme mokymams, o kiekviename lėktuve padidinome įgulos narių skaičių“, – sakė bendrovės finansų vadovas Halldoras Sigurdarsonas.

Šiemet, 2018-aisiais, anot „Small Planet Airlines“ vadovo K.Kaikario, skrydžių bendrovė tikisi surinkti 410 mln. eurų pajamų ir perskraidinti 3,9 mln. keleivių (palyginti su 2,7 mln. keleivių pernai). Daugiausia jų – Vokietijoje.

Pernai metų spalį „Small Planet Airlines“ gavo teisę skraidyti Kambodžoje. Pirmasis skrydis, kuris buvo komercinis, įvyko jau gruodį. Į rinką įžengusi su dviejų lėktuvų įgulomis, skrydžių bendrovė turi tikslą 2018-uosius baigti turėdama 6-8 lėktuvus. Tarp šių metų tikslų - gauti leidimą veikti žaibiškai augančioje Kinijos rinkoje. 

Milžiniškas pilotų poreikis

Tai, kad Vokietijoje nustojo veikti dvi bendrovės, lietuviams išėjo į naudą ir dėl to, kad rinkoje atsirado darbo ieškančių pilotų.

Skaičiuojama, kad per dešimt ateinančių metų visame pasaulyje reikės ketvirčio milijono pilotų arba po 70 pilotų kasdien.

„Pilotų paklausa bus milžiniška. Šių darbuotojų stygius – labai rimtas iššūkis. Su tuo susijusios ir padidėjusios išlaidos, nes pilotų algos auga drastiškai“, – pasakojo K.Kaikaris.

Kiek tiksliai pilotų reikia „Small Planet Airlines“, jis negalėjo pasakyti. Pasak bendrovės vadovo, pilotai rotuoja, kažkam iš Europos tenka skristi į Aziją, kažkam – atvirkščiai.

„Lietuvoje augame stabiliai, Lenkijoje plečiamės vienu lėktuvu, todėl čia pilotų poreikis nėra toks didelis. Sudėtingiausia – Vokietijoje. Užsidarius čia veikusioms bendrovėms pilotų rinkoje atsirado, tačiau už juos reikia pakovoti. Esame atostogų skrydžių bendrovė, mūsų skrydžių grafikas nėra stabilus. Todėl ypač daug dėmesio skiriame pilotams, kurie linkę keliauti“, – aiškino K.Kaikaris.

Stabdo rinkos augimą

Bendrovės vadovas neslepia, kad, žvelgiant į ateitį, labiausiai neramina ir pati rinka, ir stipriai didėjančios sąnaudos. Anot K.Kaikario, kai taip stipriai kyla rinka ir pučiasi skrydžių skaičius, mažėja oro uostų galimybės aptarnauti lėktuvus. Tai riboja skrydžių bendrovių augimą.

Be to, „Small Planet Airlines“ nuomojasi nenaujus lėktuvus. Kaip aiškino K.Kaikaris, nors popieriuje bendrovė galėtų įsigyti naujų orlaivių, tačiau keblumų kyla dėl to, kad jų neįmanoma gauti iškart. Be to, neįmanoma išsyk atnaujinti viso parko – gamintojas pristato po vieną du lėktuvus. O skraidinant nenaujais lėktuvais, tenka daugiau laiko skirti saugumui užtikrinti. Visa tai lemia vėluojančius skrydžius. Kiekvienu atveju, kai skrydis vėluoja daugiau nei tris valandas, keleiviai turi teisę reikalauti kompensacijos. „O sumos – nemažos. Dar vienas aspektas: mums tenka konkuruoti su laivais, traukiniais, kuriems tokių iššūkių nekyla“, – kalbėjo K.Kaikaris.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.