Lietuviai – aktyviausiai iš užsienio internetu perkančių šalių penketuke

Praėjusiais metais net 79 proc. elektroninėse parduotuvėse pirkusių lietuvių bent kartą užsisakė prekę iš užsienio ir pateko į aktyviausiai svetur apsiperkančių šalių penketuką. „DPD grupės“ vykdytos apklausos duomenimis, užsakymų iš svetur įsikūrusių el. parduotuvių buvo 4 procentais daugiau nei užpernai.

 „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 22, 2018, 2:21 PM

„Pagal šiuos skaičius Lietuva patenka į aktyviausiai užsienyje perkančių šalių penketuką ir nusileidžia tik Latvijai, Portugalijai, Kroatijai ir Šveicarijai – šiose šalyse užsienio el. parduotuvėse pirko 80–86 proc. vietos gyventojų“, – pastebi „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Dažniausiai užsienio el. parduotuvėse perkantys Lietuvos gyventojai siunčiasi siuntas iš Kinijoje registruotų el. parduotuvių (67 proc.). Tautiečių taip pat mėgstamos ir Didžiojoje Britanijoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose registruotos internetinės parduotuvės.

Iš užsienio lietuviai dažniausiai siunčiasi drabužius (28 proc.), elektronikos prietaisus (20 proc.) ir grožio, sveikatos priežiūros priemones (9 proc.).

Iš užsienio – kas penkta siunta 

Apklausos duomenimis, pernai užsienio el. parduotuvėse pirko 54 proc. europiečių, tai –2 proc. daugiau nei 2016 metais. Skaičiuojama, kad bent kartą užsienio el. parduotuvėse pirkę europiečiai iš svetur įsikūrusių parduotuvių atsiunčia kas penktą siuntinį.  

„Augantys Lietuvos ir kitų Europos šalių apsipirkimo užsienio el. parduotuvėse rodikliai liudija, kad pirkėjai linkę svetur ieškoti patrauklesnių pasiūlymų kainos atžvilgiu. Taip pat užsienio el. parduotuvėse pirkėjai gali įsigyti tai, ko nėra vietos rinkoje – ši tendencija ypač pastebima šalyse, kuriose yra nedidelis prekių pasirinkimas ar kuriose dar tik formuojasi ir plečiasi prekių pristatymo ir atsiskaitymo būdų sistema“, – sako G. Bilevičius. 

Prekybą skatins reglamentas

„DPD Lietuva“ atstovo teigimu, tarptautinėje prekybos rinkoje pastaruoju metu vyksta svarbūs pokyčiai – metų pabaigoje įsigalios Europos Sąjungos Tarybos priimtas reglamentas, draudžiantis nepagrįstą geografinį blokavimą vidaus rinkoje. Šios taisyklės turėtų paskatinti dar intensyvesnį vartotojų apsipirkimą užsienio el. parduotuvėse. 

„Iki šiol ne visi europiečių siekiai įsigyti prekę iš užsienio yra įmanomi – pasitaiko diskriminuojančių atvejų, kai perkantiesiems internetu ribojama prieiga prie kitoje valstybėje narėje esančiose interneto parduotuvėse siūlomų gaminių ar paslaugų. Taip būti neturėtų, todėl ši problema pradėta ryžtingai spręsti“, – tvirtina G. Bilevičius. 

Pasak „DPD Lietuva“ atstovo, dėl šio reglamento įsigalėjimo netrukus Europos šalių gyventojai apsipirkimo metu internete turės platesnį prekių ir paslaugų pasirinkimą. 


Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2017 m. birželio-liepos mėnesiais apklausta 24,871 žmonių 22 Europos valstybėse, Lietuvoje apklausti 821 asmenys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.