„Maxima“ nusipirko Lenkijos parduotuvių tinklą: ką apie tai mano lenkai

Lenkijos parduotuvių tinklą „Stokrotka“ perėmė lietuviai. Jų pasiūlymas bendrovei „Emperia“, valdančiai parduotuvių tinklą „Stokrotka“, parduoti akcijas buvo priimtas, rašo portale „gazeta.pl“ Maria Mazurek.

 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br>Montažas.
 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br>Montažas.
 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br> Bendrovės nuotr.
 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br> Bendrovės nuotr.
 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br> Bendrovės nuotr.
 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br> Bendrovės nuotr.
 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br> Bendrovės nuotr.
 Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką<br> Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 13, 2018, 3:56 PM, atnaujinta Apr 13, 2018, 5:05 PM

Mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi naują savininką

Lietuvos „Maxima Grupė“ pranešė, kad jos pasiūlymą bendrovei „Emperia Holding S.A.“ parduoti akcijas vainikavo sėkmė. Lenkijos bendrovė laukė investuotojo, nors pats perėmimo procesas ir susidūrė su tam tikromis kliūtimis.

„Maxima grupės“ pasiūlymas Lenkijos bendovei „Emperia Holding S.A.“ parduoti akcijas priimtas: padarius perduodamuosius įrašus vertybinių popierių atvirkščiojoje pusėje (indosamentą), lietuvių bendrovei atiteko 11 559 259 akcijos, arba 93,7 proc. visų Lenkijos bendrovės akcijų. Tai reiškia, kad pasiūlymas buvo priimtas, ir „Emperia“ rado investuotoją. Pasak Lietuvos grupės, sandorio vertė yra maždaug 276 mln. eurų. „Maxima“ dabar bus didžiausias privatus lietuviško kapitalo investuotojas Lenkijoje, teigiama straipsnyje.

Su kliūtimis, bet pavyko

Pasiūlymas parduoti akcijas buvo paskelbtas praėjusių metų lapkritį. „Maxima“ norėjo įsigyti akcijų po 100 zlotų (23,9 Eur) už akciją ,kad turėtų 100 proc. balsų visuotiniame akcininkų susirinkime. Akcijų perleidimo, padarius atitinkamą įrašą, procesas prasidėjo gruodžio mėnesį ir buvo planuojama jį užbaigti vasario mėnesį. Tačiau ne viskas klostėsi sklandžiai. Įmonės ilgai laukė Konkurencijos tarnybos (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – UOKiK) -  „palaiminimo“ dėl bendrovės perėmimo. Tarnyba pripažino, kad šis klausimas yra kur kas sudėtingesnis ir jam išspręsti reikės vadinamojo antrojo etapo.

Galų gale, balandžio 5 dieną, UOKiK  davė sutikimą, paaiškindama, kad atlikusi analizę  nusprendė, jog  rinkos segmente, kuriame veikia prekybos tinklo „Stokrotka“  vadinamosios arti namų esančios parduotuvės, –  nėra grėsmės konkurencijai.

„Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad jokioje iš vietinių rinkų nebus konkurencijos apribojimo. Įsigijusi „Emperia“, „Maxima Grupė“ turės ir toliau konkuruoti su kitais verslininkais. Tai reiškia, kad vartotojai ir toliau turės didelį arti namų esančių parduotuvių pasirinkimą. Tiek tų didžiųjų, tiek įprastinių“, -  sakė tada UOKiK vadovo pavaduotojas Michałas Holeksa.

Prekybos tinklo „Stokrotka“ parduotuvių bus vis daugiau

Bendrovės „Emperia Holding S.A.“ perėmimo procesas bus baigtas balandžio 18 dieną. Šiai bendrovei priklausantis mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“ turi 437 parduotuves, tai sudaro 20 proc. arti namų esančių parduotuvių rinkos dalies.

2017 metų rezultatų paskelbimo proga bendrovės „Emperia“ vadovas Dariuszas Kalinowskis sakė, kad bendrovė planuoja šiais metais atidaryti 120 parduotuvių – pernai jų skaičių padidino 77 vienetais.

Bendrovės pajamos 2017 metais viršijo 2,57 mlrd. zlotų (614,18 mln. Eur), o grynasis pelnas neto siekė 35 mln zlotų (8,364 mln. Eur).

„Maxima Grupė“ jau yra Lenkijoje, – primena portalo skaitytojams M.Mazurek. – Kai kas tikriausiai žino ją iš  parduotuvių tinklo „Aldik“, taip pat „Sano“.

Baltijos šalyse šis prekybos tinklas veikia kaip „Maxima“, o Bulgarijoje jos prekės ženklas – „T-Market“.

Apsipirkti - į lenkišką „Maximą“?

Į Lenkiją plūstantiems lietuviams jau dabar smalsu ar „Maximos“ valdose parduotuvėse Lenkijoje bus daug pigiau nei lietuviškose  „Maximose“. 

lrytas.lt primena, kad vien per tris mėnesius lietuviai Lenkijoje išleido 100 mln. eurų, per metus – apie 400 mln. eurų

Pernai Lenkijoje užsieniečiai įsigijo prekių ir paslaugų už beveik 42 mlrd. zlotų, arba 6,2 proc. daugiau nei 2016 metais.

Ketvirtąjį ketvirtį Lenkijoje lietuviai išleido apie 102 mln. eurų. Panašūs skaičiai buvo ir kitais ketvirčiais, o tai reiškia, kad per metus lietuviai Lenkijoje išleido apie 400 mln. eurų. Statistika rodo, kad daugiausia pinigų išleista ne maisto prekėms (statybos prekės, baldai, elektronika ir pan) – 85 proc.

Parengė Leonas Grybauskas

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.