Logistai tarsis, kaip pažaboti nesąžiningus ekspeditorius

Užsienio šalių krovinių gabentojai vis dažniau skundžiasi prarandantys lėšų, pasinaudoję mūsų šalies ekspeditorių paslaugomis, o bandymai susigrąžinti prarastas sumas dažniausiai baigiasi tik dar didesniais nuostoliais.

 Užsienio šalių krovinių gabentojai vis dažniau skundžiasi prarandantys lėšų, pasinaudoję mūsų šalies ekspeditorių paslaugomis.<br> A.Srėbalienės nuotr.
 Užsienio šalių krovinių gabentojai vis dažniau skundžiasi prarandantys lėšų, pasinaudoję mūsų šalies ekspeditorių paslaugomis.<br> A.Srėbalienės nuotr.
 Užsienio šalių krovinių gabentojai vis dažniau skundžiasi prarandantys lėšų, pasinaudoję mūsų šalies ekspeditorių paslaugomis.<br> A.Srėbalienės nuotr.
 Užsienio šalių krovinių gabentojai vis dažniau skundžiasi prarandantys lėšų, pasinaudoję mūsų šalies ekspeditorių paslaugomis.<br> A.Srėbalienės nuotr.
Pasak A.Bertašiaus, paprastai ekspedijavimo bendrovių steigimo bumas pastebimas ekonominio pakilimo metais.
Pasak A.Bertašiaus, paprastai ekspedijavimo bendrovių steigimo bumas pastebimas ekonominio pakilimo metais.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 22, 2018, 3:30 PM

Tai patvirtina ir Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas, Vokietijos kapitalo logistikos bendrovės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius, kurio teigimu, logistikos įmonės jau kelerius metus bando įtikinti Susisiekimo ministeriją, kad reikia keisti Kelių transporto kodeksą numatant daug griežtesnes taisykles krovinių ekspedijavimo įmonėms.

„Pagaliau ministerija yra pasirengusi išklausyti mūsų siūlymus, nes netvarkos šiame logistikos verslo segmente yra tikrai daug. Jei jūs norite steigti krovinių pervežimo įmonę, turite išklausyti specialius kursus, atitikti tam tikrus reikalavimus, laikyti egzaminus ir tada kelių transporto inspekcija išduoda licenciją.

Sąlygos teisingos, nediskriminacinės, neribojančios konkurencijos, ir visiems tai atrodo normalu. Tuo tarpu ekspeditoriais iš esmės gali būti bet kas – susimetė pora žmonių, nusipirko planšetę ir jie jau ekspeditoriai, nors dirba su krovinių srautais, kurių vertė skaičiuojama šimtais tūkstančių eurų “,– kalbėjo A.Bertašius.

Pasak „Rhenus Svorio“ vadovo, paprastai ekspedijavimo bendrovių steigimo bumas pastebimas ekonominio pakilimo metais. Dažniausiai ekspeditoriais tampa logistikos bendrovėse patirties sukaupę specialistai. Tačiau patikimais ekspeditoriais tampa vienetai, o dauguma jų tiesiog bankrutuoja.

Dėl to nukenčia krovinių gabentojai, klientai ir logistikos bendrovės. Ekspeditorių pateikiamas už 200 eurų įsigytas draudimas nesėkmės atveju nuo didžiulių nuostolių paprastai neapsaugo.

Logistai ir krovinių gabentojai jau seniai siekia, kad ekspedijavimo įmonių vadovai būtų baigę atitinkamus mokslus, o pačios bendrovės turėtų bent 20-30 tūkst. eurų kapitalą rizikai dengti, nes jų gabenamų prekių vertė siekia šimtus tūkstančių eurų. Taip pat ekspeditoriai turėtų privalomai savo veiklą drausti civilinės atsakomybės draudimu.

Pati „Lineka“ savo nariams iš krovinių ekspedijavimo verslo organizuoja FIATA mokymus. Išklausius kursą laikomi egzaminai, įteikiamas tarptautinis diplomas.

„Rhenus Svorio“ vadovas A.Bertašius siūlo atsižvelgti į logistų prašymus dėl ekspeditorių ir nesikoncentruoti tik į „Lietuvos geležinkelių“ ar kelių infrastruktūros problemų sprendimus, nes visame Lietuvos logistikos versle, tarkime, „Lietuvos geležinkelių“ užimama dalis tesiekia 5 procentus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.