Turkijai senka kantrybė – grasina naikinti lietuvių pamėgtus „Viskas įskaičiuota“ pasiūlymus

„Išgelbėti Turkiją nuo viešbučiuose įstrigusių turistų“ – tokioms tezėmis turkiškoje žiniasklaidoje kalbama apie būtinybę šalies viešbučiams atsisakyti paslaugų paketo „Viskas įskaičiuota“. Apie tai kalbama jau ne pirmą sykį. Kokios pabaigos laukti šįkart?

Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br> Sputnik/Scanpix nuotr.
Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br> Sputnik/Scanpix nuotr.
Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br> Sputnik/Scanpix nuotr.
Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br> Sputnik/Scanpix nuotr.
Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Turkija ir vėl kalba, jog reikėtų panaikinti paketus „Viskas įskaičiuota“.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2018-08-22 08:40, atnaujinta 2018-08-22 14:25

Kone visi Turkiją atostogoms pasirinkę poilsiautojai iš Lietuvos perka paketus „Viskas įskaičiuota“.

„Apie 90 proc. mūsų turistų, atostogoms pasirinkusių Turkijos kurortus, renkasi „Viskas įskaičiuota“ maitinimo tipą. Jis populiarus tarp visų keliautojų grupių, tiek atostogaujančių su šeimomis, tiek ir poromis, nes tai reiškia, kad poilsiautojams suteikiamas maitinimas ne mažiau nei 3 kartus per dieną bei gaivieji ir alkoholiniai gėrimai kiek tik geidžia širdis“, – portalui lrytas.lt komentavo turizmo organizatoriaus „Novaturas“ atstovė Dovilė Zapkutė.

Kito kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ skaičiai dar įspūdingesni. Anot įmonės atstovės Ingos Aukštuolytės, tik 0,01 proc. jų klientų, kurie vyksta atostogauti į Turkijos kurortus, nesirenka paketo „Viskas įskaičiuota“.

Turkija dėl itin gerai išplėtotos viešbučių (nuo ekonominės klasės iki itin prabangių 5 penkių žvaigždučių viešbučių su apgyvendinimo programa „Viskas įskaičiuota“), juose siūlomų pramogų infrastruktūros ir nuostabios gamtos apskritai yra laikoma nepralenkiama poilsinių atostogų sostine. Tai kryptis, kur galima suderinti visų poilsiautojų poreikius. Kone kiekviename aukštesnės klasės viešbutyje gausu mažiesiems skirtų pramogų, veikia vandens parkai, batutai, putų baseinai, organizuojam koncertai, animatorių programos, todėl šią kryptį itin spėjo pamėgti šeimos su vaikais. Taip pat siūlome rinktis apgyvendinimą ir tik suaugusiesiems skirtuose viešbučiuose, galinčiuose geriausiai patenkinti šiems poilsiautojams kokybišką poilsį garantuojančias paslaugas bei pramogas. Turkijoje gerai jausis ir senjorai, patogu išbandyti įvairias organizuojamas pažintines ekskursijas ir kitas pramogas“, – kalbėjo I.Aukštuolytė.

Tačiau neseniai Turkijos turizmo ir kultūros ministru paskirtas Mehmetas Ersoy pareiškė, kad šaliai kiekybinis užsieniečių turistų srauto didėjimas nebeįdomus. Pagrindinis tikslas – pajamų iš turizmo augimas. Jei šiandien iš turizmo sektoriaus Turkijos bendrasis vidaus produktas gauna 4 proc. (šių metų pirmojo pusmečio duomenimis tai buvo 35 mlrd. JAV dolerių), tai, ministro teigimu, šį rodiklį reikėtų padvigubinti.

M.Ersoy siūlo ir būdą to pasiekti – pritraukti aukštesnes pajamas gaunančius turistus, kurie, jo teigimu, nesėdėtų viešbučiuose, o keliautų po šalį, skanautų vietinės virtuvės patiekalus, lankytų muziejus ar į Turkiją atvyktų gydymosi tikslais.

„Jei anksčiau kėlėme tikslą iki 2023 metų pritraukti 50 mln. turistų, tai šiandien mūsų užduotis – gauti 50 mlrd. JAV dolerių pajamų“, – politiką cituoja atorus.ru.

Tačiau jis nieko neužsiminė apie būtinybę keisti turistų aptarnavimo formatą kurortuose. Kalbėdamas su viešbučių Antalijoje savininkais ministras tik paminėjo, kad „Turkija atnaujins savo prekės ženklo sklaidą“, tačiau jau nusistovėjusių prekės ženklų nekeis. Pavyzdžiui, jei Antalija pozicionuojama kaip tarptautinis turistų kurortas, taip ir liks. Tačiau Turkija siūlys ir kitokias turizmo rūšis, į šį sektorių įtraukdama kiek įmanoma daugiau verslo šakų.

Ministerija jau yra pažadėjusi parengti naujus įstatymus ir programas, kurios turėtų padėti skatinti įvairesnį turizmą, nei vien gulėti paplūdimiuose.

Kam kliūva „Viskas įskaičiuota“?

Pagal naująją strategiją Turkija nusitaikė į turistus, kurie per vienas atostogas išleidžia ne mažiau nei tūkstantį JAV dolerių. Kol kas vidutiniškai vienas užsienietis išleidžia 630 JAV dolerių. Ir jei kai kuriuos Turkijos viešbučiai suvilioja „Viskas įskaičiuota“ pasiūlymais, tai gali būti, jog neilgai trukus galimybės rinktis tokį paketą nebeliks.

Šią vasarą, Turkiją vėl atradus taupantiems turistams iš Vokietijos ir Didžiosios Britanijos, darkart imta kalbėti apie esą žalingus „Viskas įskaičiuota“ paketus. Viešbučių savininkai skundžiasi, kad nors į šalį atvyksta daugiau turistų nei geraisiais 2014-aisiais, iš jų gautos pajamos stipriai atsilieka.

Įdomu tai, kad apie būtinybę, kaip vadinama, „išvesti turistą iš viešbučio“, kalba ir kai kurie viešbučių savininkai. Pavyzdžiui, viešbučio „Cornelia Diamond Golf Resort & SPA Hotel“ generalinis direktorius Zaferas Alkaya vietos žiniasklaidai pareiškė, kad viešbučiams reikia išskaidyti turistus pagal profilį. Tai reiškia, jog tie, kuriuos domina tik maistas, gėrimai ir animacija viešbučiuose, neprisideda prie turizmo vystymosi, nesukuria naujų darbo vietų.

Žibalo į ugnį įliejo Turkijos prekybininkų ir amatininkų konfederacija, paslaugų paketą „Viskas įskaičiuota“ pavadinusi žeminančiu Turkijos autentiškumą, vietos prekybą ir neleidžiančiu užsienio turistams pažinti turkiškosios virtuvės ir kitų šalies ypatybių. Konfederacija paragino viešbučių Turkijoje savininkus atsisakyti paketo „Viskas įskaičiuota“, o vyriausybę – šią iniciatyvą palaikyti įstatymais.

Tiktai kalbos?

Turizmo operatorių atstovai, dirbantys su Turkijos kryptimi, neabejoja, kad visos kalbos apie galimybę panaikinti „Viskas įskaičiuota“ pasiūlymus – bergždžios. Jie svarsto, kad naują panašių raginimų bangą kelia lobistai ir realaus poveikio turizmo šakai neturintys populistai.

„Suprantama, tokios iniciatyvos nesulauks nei gausiai lankomuose kurortuose įsikūrusių viešbučių, nei valdžios palaikymo. Tokie kurortai kaip Antalija, o ir kiti palei Egėjo jūrą įsikūrę kurortai, užsienio turistams akivaizdžiai siejasi su paslaugų paketu „Viskas įskaičiuota“. Tokio formato atsisakymas stipriai neigiamai paveiks Antalijos kaip kurorto įvaizdį tarp turistų ir sumenkins poilsiautojų srautus“, – komentavo vienas specialistų.

„Reikia suvokti, kad būtent paketas „Viskas įskaičiuota“ šiandien į Turkiją ir pritraukia daugiausia turistų, pagal kuriuos pritaikyta visa kurortų infrastruktūra. Pavyzdžiui, Antalijoje su viešbučiais, siūlančiais paketą „Viskas įskaičiuota“, dirba daugybė įmonių ir ūkių, – kalbėjo kito turizmo operatoriaus atstovas. – Turkijos vyriausybė puikiai supranta, kad dabar žmonės į Turkiją atvyksta daugiausia dėl paketo „Viskas įskaičiuota“. Jei to nebūtų, žmonės pirmenybę atiduotų kitoms šalims. Turkijos vyriausybė, vardan to, kad sušvelnintų sezoniškumą, tikrai turėtų pritraukti turistų į atostogas ne poilsiaujant paplūdimyje. Tačiau tai nereiškia, kad kas nors ims naikinti galiojančius paslaugų pasiūlymus“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.