Pasak jos, nenaudojami seni bendrovės traukiniai ir keleiviniai vagonai neretai parduodami ir aukciono būdu šalies viduje – paskutiniame aukcione vieną vagoną įsigijo Radviliškio seniūnija.
Traukiniai, parduodami atskirais vagonais, ir keleiviniai vagonai parduodami viešo aukciono būdu už nepriklausomų vertintojų nustatytą rinkos vertę. Vagonų vertė priklauso nuo vagonų tipo paklausos rinkoje, pagaminimo metų ir faktinės būklės, taip pat svarbu, kokie remontai buvo atlikti, kokia vagono komplektacija ir kiek dar galima jį toliau eksploatuoti.
Nepavykus traukinių parduoti, jie nurašomi ir parduodami kaip metalo laužas. Nurašyti traukiniai tampa ir muziejų pažibomis.
„Išskirtiniai vagonai yra perduodami į muziejų, kur tampa eksponatais. Todėl muziejuje yra įvairių modifikacijų keleivinių vagonų, stengiamės, kad būtų bent po vieną egzempliorių Lietuvoje naudotų riedmenų“, – teigė N.Aleksejevaitė.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ projektų vadovės, traukinių parkas atnaujinamas reguliariai. Nuo 2007 m. „Lietuvos geležinkeliai“ įsigijo ir pradėjo eksploatuoti 26 dyzelinius, 13 elektrinių traukinių ir 9 keleivinius vagonus.
„Visi riedmenys turi nustatytą tarnavimo laiko resursą. Jį pasiekus traukiniai stabdomi arba pagal galiojančias metodikas gali būti pratęstas jų naudingas tarnavimo laikas. Tuomet skaičiuojamas ekonominis atsiperkamumas ir, priklausomai nuo poreikio perspektyvų, parenkamas optimalus riedmenų tolesnio naudojimo variantas“, – sakė N.Aleksejavaitė.
Pasak jos, ateityje „Lietuvos geležinkelių“ parke planuojama pakeisti senus dyzelinius traukinius naujais bei išplėsti elektrinių traukinių parką įgyvendinus elektrifikavimo projektą.
Kaip „Elta“ jau yra skelbusi, panaudodama ES fondų investicijas, iki 2022 m. Lietuva planuoja elektrifikuoti visą Rytų-Vakarų kryptimi šalies teritoriją kertančią geležinkelio liniją nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Klaipėdos. Elektrifikavimo darbai vyks 2019-2022 metais.