Gamintojai trina rankomis – kaimynai Suvalkai pradėjo statyti išsvajotą oro uostą

Suvalkų oro uostas nebus regioninis uostas, o tik vietinis. Tačiau pasirodo, kad jo statybos kaina bus daug didesnė, nei planavo miesto valdžia. Baldų gamybos kompanija „Forte“ pridėjo 10 mln.zlotų (2,335 mln. Eur), portale gazeta.pl rašo Maria Mazurek.

 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
 Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti. <br> Suvalkų savivaldybės nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2018-09-28 11:19, atnaujinta 2018-09-28 12:17

Iš pradžių manyta, kad Suvalkų oro uostas atsieis 15 mln. zlotų. Vis dėlto, atplėšus vokus su konkurso pasiūlymais pasirodė, kad mažiausia pasiūlyme nurodyta kaina yra net 12 mln. zlotų didesnė. Kaip ten bebūtų, šis rangovas laimėjo konkursą. Oro uostą už 27 mln. zlotų (daugiau kai 6,3 mln. Eur) pastatys bendrovių „Atom Construction“ ir „Wegarten“ susivienijimas. Suvalkai iš miesto biudžeto sumokėjo 11 mln. zlotų, dar 6 mln. zlotų pridėjo vaivadija. Trečdalį reikalingų pinigų duos bendrovė „Forte“ – sutartis su šios bendrovės vadovu pasirašyta prieš metus, teigia straipsnio autorė.

Oro uostas išdygs susimetus pinigų

„Tokios objekto statybos kainos mes nesitikėjome, todėl šiandien, šioje vietoje, noriu padėkoti baldų įmonei „Fabryki Mebli „FORTE” S.A“ už stiprią finansinę paramą, taip pat Palenkės vaivadijos valdžiai už papildomą finansavimą. Šio objekto statybos rangovams linkiu gero darbo. Tikiuosi, kad šis oro uostas bus papildomas mūsų regiono koziris, tiek pritraukiant investicijas, tiek vystant turizmą, o tai turės įtakos Suvalkų vystymuisi“, – sakė Suvalkų prezidentas Czesławas Renkiewiczius (prezidentais Lenkijoje vadinami daugiau kaip 100 tūkst. gyventojų turinčių miestų merai, mažesnių miestų merai vadinami burmistrais. – Red.).

Statybos darbai pradėti antradienį, rugsėjo 25 dieną, juos simboliškai pradėjo prezidentas Cz.Renkiewiczius, atsisėdęs prie ekskavatorinio krautuvo vairo.

Už investuotojų pinigus bus nutiestas 1320 metrų ilgio ir 30 metrų pločio kilimo ir tūpimo takas (KTT). Jis turi būti baigtas iki kitų metų birželio pabaigos. KTT nėra ilgas – mažiausiuose Lenkijos regioniniuose oro uostuose, pvz., Ščecine ar Zielona Guroje, kilimo ir tūpimo takai yra beveik dvigubai ilgesni (2500 metrų). Tuo, kuris bus pastatytas Suvalkuose, galės naudotis keleiviniai lėktuvai, skraidinantys iki 50 žmonių, sraigtasparniai, sklandytuvai, lengvieji lėktuvai. Kol kas nėra ko tikėtis susisiekimo su tolimais oro uostais. Regioninių oro uostų, iš kurių galima skristi į tolimus kraštus, Lenkijoje yra penkiolika.

Suvalkuose taip pat bus įrengtas lėktuvų apsisukimo takas, stovėjimo aikštelės ir riedėjimo takai bei techninė infrastruktūra, bet apie tokius statinius kaip terminalas – nekalbama.

Ar turėti vietinį oro uostą apsimoka labiau?

Suvalkai jau seniai norėjo pasistatyti savo oro uostą. Iš pradžių buvo galvojama apie regioninį – tokį, kuris aptarnautų reguliarius keleivinių lėktuvų skrydžius. Galų gale, buvo nuspręsta statyti vietinį oro uostą, skirtą bendrosios aviacijos reikmėms – tai yra, skrydžiams privačiais lėktuvais ir komerciniams skrydžiams aptarnauti.

 „Pradedame vietinio oro uosto statybą. Šios statybos planai buvo brandinami 12 metų. Pagal pirminį sumanymą tai turėjo būti regioninis oro uostas. Laimei, taip neatsitiko, kadangi net didesni miestai už Suvalkus negali susidoroti su tokių oro uostų priežiūra. Todėl tai bus vietinis oro uostas, skirtas verslo, užsakomųjų skrydžių ir turizmo poreikiams tenkinti, o ne reguliariems skrydžiams. Mes pasirūpinome, kad ateityje oro uostą būtų galima išplėsti, tačiau tai jau būsimų kartų reikalas“, – aiškina prezidentas Cz.Renkiewiczius.

Bendrovė „Forte“ turi gamyklą Suvalkuose, šių metų balandį ji atidarė dar vieną – medienos drožlių plokščių fabriką Dubove (gyvenvietėje, esančioje apie 4 km į pietus nuo Suvalkų. – Red.). Investavus iš viso 700 mln. zlotų iškils ir baldų fabrikas (jau penktasis šios įmonės fabrikas) – tai bus didžiausia tokio pobūdžio gamykla Europoje, baigia savo straipsnį M.Mazurek portale gazeta.pl.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.